Tips
Tips på borttagning av svåra fläckar på kläder och hur gör man ren armstöden på soffan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vad man tar bort fläckar med beror ju på vilket materiel de sitter på och vad för slags fläckar det är.
Lite länkar jag hittade
http://mode.ifokus.se/articles/4d716986b9cb46222d07646b-svara-flackar
http://www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips.html
Min favorit:
Jag använder Vanish spray som är till möbler och mattor. Den fungerar riktigt bra, det har inte blivit några ringar efter fläckarna.
Zabelle
På syntefibrer t.ex
Sås
Kaffe
Vin
Matfläckar i allmänhet
Möbeltyg
Smuts
Ylle
Matfläckar
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Någon som vet nåt dundermedel mot tejprester?
En ung flicka tejpade upp grejer i taket med svart tejp och nu är det fula svarta märken i takpanelen 
Jag vet att bensin ska fungera men det biter inte särskilt bra på det svarta. Efter en halvtimmes gnuggande fick jag nästan bort en fläck, men det är örton kvar. Orkar inte stå med armen över huvudet och gnugga en halv evighet 
Ättika ska vara väldigt bra till mycket. Här är en bra sida om detta
Om man har nyss spillt ut de så kan man hälla på salt eller potatimjöl. De suger upp de.
Maggan Var någon som sa till mej men jag har inte testa ännu eftersom jag inte har en bil, Men just tejprester kan man ta bort med biltvätt, De ska ta bort de.
tack ska testa det :-)
Maggan jag hade och har ännu tejrester från en heltäckningsmatta runt kanterna i sovrummet. En vänns syster sa att just mattvätt kan man ta bort de med. Har för mig att man ska låta de stå liten stund med de sen är det vara att skrapa ta bort de. Men jag har inte provat ännu,
På glas och metall brukar T-röd vara bra att ta bort "klister-kladd"
#7, #8 Tack för tips. Eftersom jag har Biltvätt hemma så får Möbeltvätt/T-röd bli plan B. Återkommer med resultaten. Tejpen sitter i taket på torpet och där är jag inte nu ;-)
Kom på en sak Gick ett program om Englska damer som städade. Även svensk program. Dom tog ättika städade med. Eller sprit på en trasa för att ta bort tejp. Precis som Hans har skrivet T sprit.
Ja dem damerna har jag sett också. Både i svensk och engelsk Tv. Snacka om kruttanter som inte väjer för allsköns snusk 
Respekt!