Skrivförbud?
Har ni skrivförbud på några sajter?
Jag har det på 3 sajter vad jag vet och jag tycker det är så synd för 2 av dem gillade jag att läsa på. Har aldrig skrivit där.
/Maria
Hur kan du ha skrivförbud om du aldrig skrivit?
Jag är bara på mina egna sajter och healing så det har inte hänt mej.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vadå skrivförbud? Kan du inte få om du inte har skrivit massa dumma saker osv?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med övriga :-O ???
- Tillräckligt bra är perfekt! -
ja,, jag undrar också hur det kan gå till? För att få förbud måste du väl göra något först? Jag råkade ut för något någonstans, som egentligen inte hade med mig att göra och är därför inte så sugen att vara där mer.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jodå..jag har skrivförbud på en sajt, tror jag har läsförbud också? 
Vet inte om man får tala om vilken här?? Men vill nån veta så är det bara att fråga.
Men där spreds en massa lögner om hur jakt går till (bland annat) av en okunnig Sajtvärd och det tåldes inte att jag påtalade allt som var fel!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tror jag läste på Support att en Sajtvärd kan ge t.ex mig skrivförbud utan att jag skrivit något där om han tror att jag kommer att bråka på hans sajt, alltså skrivförbud i förebyggande syfte.
Sajtvärden bestämmer ju vilka som får vara medlemmar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
En Sajtvärd kan precis som #6 skriver stänga av en person av vilken anledning som helst, till och med utan anledning.
Jag har själv stängt av folk från min sajt fast de aldrig varit där inne pga saker de gjort på andra sajter. Det är precis som om jag ska ha fest. Jag bjuder inte in folk jag vet förstört hemma hos andra.
Är avstängd på en vad jag vet, och detta för att personen inte gillade att jag sade emot denne på en annan sajt. Har inte skrivit på sajten där jag är avstängd. Råkar gälla samma sajt som Anders är avstängd på ;)
#5 Det finns numer bara en avstängning och den gör att man varken kan läsa eller skiva på sajten.
Hade ingen aning!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Såvitt jag vet har jag inga skrivförbud någonstans. :P
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Men kan du inte pm:a och fråga, kanske är det ett missförstånd. Det låter ju mysko att du inte har en aning? Eller är du väldigt provocerande någon annanstans? För här har iaf jag inte märkt av nåt som jag skulle "låta bli att bjuda dig på festen" för!
Jag vill inte skriva vilka sajter det är men vi har diskuterat på annat ställe än själva sajterna det gäller.
Själv har jag aldrig stängt av någon för att vi inte varit överens på något annat ställe.
Jag har skickat PM till ena sajtvärden för jag trodde det blivit något fel men han/hon vill inte riskera att jag "saboterar"
Jag var mest nyfiken på hur det var för en andra. Om ni råkat ut för det?
/Maria
#11 Det är klart att du inte ska skiva ut vilka sajter det är, kan ju skapa konflikter…
Alltså, jag har kikat runt på en hel del ifokus-sajter och det finns folk som är jäkligt otrevliga och arroganta på flera av dem. Men om de inte går till direkt personangrepp så är det ju inte "olagligt" att vara arrogant… Fast det gör i perioder (när dessa är väldigt aktiva på sajten) att jag drar mig för att ens gå dit, för jag blir så illa berörd (inte för min del, utan för hela känslan som uppstår på sajten).
Nu vet jag som sagt inte vilka sajter det handlar om, men det låter knasigt tycker jag.
ha en bra jobbdag hur som helst :-)
#12 Tack
/Maria
I nu läge är jag inte avstängd någon stans.
Men så som Hera Förklarar""" Så tycker jag det verkar lite konstigt…
För detta är väl ett Forum för lika sinnade (IFokus) o inte en sida för en enskild sajtvärds tyckande????
Fast Hera vet ju vad hon pratar om, o jag tycker det är lite skrämmande..Att man kan utesluta en person för att man Tror…
Jag är glad för att livskvalite har en så Bra Sajtvärd o Medarbetare..Som ser till vad som skrivs om det är ont uppsåt,,Glad är jag…
För jag tycker att det är viktigt att man skriver vad man tycker…
O inte vad andra vill att man skall tycka..
Tack Sajtvärd o Medarbetare..
Lena…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag är inte avstängd eller har skrivförbud har inte haft de heller innan,
Tack Chik
Är man "immun" mot varningar och avstängningar som Sajtvärd, eller kan man göra lite som man vill då? Bara en nyfiken fråga och inte riktad mot någon sajt(värd)
Jag har inte heller blivit avstängd eller fått skrivförbud, men så är jag mer typen som flyr (ignorerar) än illa fäktar (tjafsar)
chik; Fast egentligen är det inte så konstigt. Vi sajtvärdar gör ju det vi tror är bäst för våra sajter. Om man ser att en person missköter sig på andra ställen och skapar dålig stämning hela tiden, då är det väl inte konstigt att man väljer att inte låta personen få chansen att göra det på vår egen sajt?
Vi har ett ansvar att se till att medlemmarna trivs, och det ansvaret ligger helt på oss. Killarna bakom iFokus har förklarat det precis som jag gjorde med en fest. För även om iFokus är en "byggnad", så finns det många olika "kontor" i den, och vi sajtvärdar har hand om de olika kontoren. Killarna har valt att låta oss själva bestämma över våra sajter i det mesta, alltså lägger de sig inte i om någon stänger av en person av personliga skäl. Jag skulle också kunna stänga av en person som skickat hot I PM till mig, eller rättare sagt det har jag gjort. Det var en ytterst personlig avstängning, men jag hade ingen anledning till att låta personen få husera hos mig efter det.
Däremot är det självklart störigt med folk som bara stänger av en för att man är av en annan åsikt i en fråga eller liknande.
#16 eftersom både jag och bumbleboo är avstängda på sajter, och vi båda är sajtvärdar så är man alltså inte immun ;)
#17 Nä, det förstås
. Men sin egen sajt kan man kanske inte bli avstängd från? Vet inte riktigt hur allt funkar här på iFokus och jag har inte besökt alla sajter. Men har sett att det finns nån sajt som tycks utdela skrivförbud och avstängningar ganska frekvent- personligen skulle jag dissa en sån sajt och sluta skriva där…
#18 För att det ska hända måste man missköta sig väääldigt kraftigt. För det är bara killarna bakom som kan stänga av oss från hela nätverket.
Innan tror jag att vi kunde bli avstängda från vår egen sajt om vi fick 3 inlägg bortröstade, men så är det nog inte längre. Är dock inte helt säker.
#19 Oki, aha. Det är nog inte så vanligt att värdar blir avstängda, men ibland försvinner de spårlöst utan att meddela sina medlemmar.
Jag har inte fått skrivförbud någonstans
vad jag vet
Oj, kan man inte ens läsa på sajten man är avstängd från?
Även om man inte är inloggad? 
#22 Jo, är man inte inloggad kan man som vanligt läsa tror jag. Men när du ÄR inloggad med ditt blockerade konsto så kan du inte läsa på aktuella sajten.
#24 Sant!
ja du Hera..Konstigt är det kanske inte…Men inte är det bra o inte ge en människa en chans.
Så som jag ser det så är Du Anders o Bumbleboo bra skrivbenter som kan föra er talan.sen om inte vederbörande inte klarar o svara, utan ger skrivförbud..Det tycker jag inte är vuxet….
Men så finns det ju Nissar som härjar runt o ställer till det…Men även de behöver få en chans.Innan de får skrivförbud..
Tycker jag..Men klart jag har hög tolerans o läser kanske många gånger för att se så jag inte missar något..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Såvitt jag vet är jag heller inte avstängd på någon sajt!
#26 Håller med om att det inte är vuxet att blockera bara för att man inte klarar av diskussion :) Men tyvärr går det att göra så.
Angående att ge en chans så beror det helt på vad personen gjort på andra sajter enligt mig. MAn har genom åren lärt sig att se rätt lätt vad det är för personer och om de förtjänar en chans eller itne :)
Men det är fint av dig att du ger alla en chans :)
Nej jag har aldrig fått skrivförbud någonstans.
Jag tycker att det verkar konstigt att ge skrivförbud om man aldrig har skrivit där tidigare, man måste få chansen att bevisa att man kan håla sig inom uppsatta regler och ramar tycker jag.
Att utgå ifrån åsikter eller yttringar från andra sajter låter som en paranoja. Då har det ju sannolikt handlat om helt andra saker i diskussionerna. Om jag drabbades av en sån sak som Bumbleboo berättar om, skulle jag genast ifrågasätta beslutets bärighet hos iFokusfolket.
Det ingår i skrivreglerna att man inte får ägna sig åt personliga påhopp. Hur är detta inte ett sådant?
#29 Du skulle bara veta hur många medlemmar som hör av sig till ledningen då de känner sig orättvist behandlade. De får alla samma svar, att varje Sajtvärd själv bestämmer.
Första gången jag blev blockerad skrev jag också i min upprördhet till ledningen. Men jag fick samma svar som alla andra. Sajterna kan ses som sajtvärdens fest, och sajtvärden bestämmer själv vilka som är bjudna.
#30 Jo jag förstår det, men jag skulle försöka få rättvisa i alla fall.
Det är, i mitt tycke, ett märkligt system att fälla någon för brott innan h*n begått det. Ungefär som att dra in körkortet för någon för att man tror att h*n kommer att köra berusad.
Jag gillar inte systemet och jag tycker att det är helt fel att man som Sajtvärd kan stänga av någon på helt godtyckliga grunder, helt utan överprövning, särskilt om den uteslutne inte gjort något alls.
I en utdragen konsekvens kan man därmed starta en iFokussajt för sina personliga vänner och banna alla andra.
#29 Jag kan i och för sig hålla med dig men samtidigt så struntar jag i det och tycker mest att det är fånigt och säger mer om de människorna än de anar.
/Maria
#31 Hade man gjort så hade det säkerligen blivit en dold sajt.
Meningen med de öppna sajterna är ju att de ska växa.
Men jag förstår att det inte gillas. Det som är positivt är ju att majoriteten av oss sajtvärdar faktiskt inte blockerrar folk utan anledning :)
Jag har inte fått skrivförbud på någon sajt (än), men jag har gått ur en självmant, stämningen där var riktigt otrevlig.
Zabelle
Har inte blivit avstängd från någon sajt (vad jag vet) Har inte stängt av någon utan anledning heller. Jag menar; Har aldrig stängt av någon innan de brutit mot reglerna.
Vad jag vet har jag inte skrivförbud på nån sajt, och jag har än inte gett nån skrivförbud.
Eller vänta, det har jag ju. Men det var i och för sig ett troll som låssades vara den förre sajtvärden.
Men utöver det har jag inte gett någon nåt skrivförbud.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/