Tillsammans
Dricker sällan kaffe. men kan göra det själv eller med någon annan. spdlar ingen roll för min del
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Konstigt nog dricker jag aldrig kaffe hemma trots att min man är en riktig "kaffemoster"
Däremot dricker jag massa kaffe på jobbet och om jag är på något fik.
Kaffepauserna på jobbet ger effektivare arbetare sägs det enligt vissa studier. Nu är det kanske inte kaffet i sig utan pausen och att man får umgås och diskutera och kanske ventilera saker med sina arbetskamrater.
På mitt jobb har vi en del gästforskare från andra länder oftast och de blir så förvånade över våra fikastunder. Det är väldigt främmande för många att inte arbeta när man är på arbetet så att säga
Fast de brukar komma in i vanorna ganska snart.
/Maria
#2 ja den svenska fika-kulturen är nog lätt att vänja sig vid :-)
lite lätt ot men man blir snällare och mer positiv om man håller något varmt i handen…
Har gjorts psykologiska tester på det, de som håller en varm kopp ser mer positivt på sin omgivning och uppskattar sina medmänniskor mer än den som håller i en kall läsk tex.
därför går jag alltid med en te-kopp i handen, vet ju aldrig när man kan behöva det 
Jag dricker ensam och i grupp, minst 6 koppar te om dagen (på ca 0,5 liter styck)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#4 Vilken fin vattenkokare. Jag har aldrig sett någon av porslin.
/Maria
#4 ÅH viiiiicken fin, hur mycket rymmer den? Var har du köpt den???
Det går såå bra att dricka kaffe ensam också!
Fast med sällskap och fastlagsbullar eller napoleonbakelser på bordet blir det genast trevligare!
För att inte tala om ute i skogen över öppen eld….
Mitt kaffe ska innehålla socker, och sent på kvällen kanske en skvätt grädde.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag bor ensam och är van att dricka utan sällskap. Dessutom är mina vänner the-drickare, så jag får sällan bjuda på kaffe. På jobbet pimplar vi i oss kaffe, och visst är det trevligt att dricka ihop, men jag gör det lika gärna ensam. Det vikitgaste är att jag får gott kaffe
Drar i mig några koppar på morgonen. Sen blir det ofta senare nån kopp senare….ofta typ, för att det mår jag nog bättre av..eller nåt kul ska jag väl ha hahaha…. sånt dumt.
Men, har dragit ner från typ 10 till 5 koppar
Vi brukar fika tillsammans kvällar före lediga dagar, men det är bara min fru som dricker kaffe, vi andra dricker te.
Bor själv så jag dricker mitt kaffe själv när jag väl dricker kaffe. Är lite av en periodare.
I skolan fanns det en kaffemaskin som jag brukade köpa från och drack på rasten för att bli lite pigg. Och det var faktiskt gott kaffe vilket ju är lite ovanligt. Värt sina 5 spänn.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hmm, när jag tänker efter. Jag är beroende av gott kaffe med vispgrädde i, men inte är beroende av människor.
Kaffe är gott och jag njuter av den även helt ensam. 
# 12 Jag håller med Dej!
Ibland är kaffe det enda sällskap man vill ha..det enda sällskap som duger.
Kram till Dej, Snigeln..och ha ett nytt och fint år! 
Kaffe/te dricker jag oftast själv eller här vid datorn med er 
men visst är det är det mysigt att fika med kompisar
min man dricker varken te eller kaffe,
brukar inte direkt bli fika hos oss om inte någon kommer besök
#13 Sisa, jag (snigeln) önskar dig detsamma. 
frukostbaljan kan lika gärna vara ,i min egen värld *gäsp*
11a`fikat är tillsammans på jobb
på em/kväll är det ,mer oregelbundet
hemmahos eller på fik,då alltid tillsammans
, penke
Det är rikigt skönt att sitta ensam med en kopp kaffe och fundera lite.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Bästa kaffekoppen är till frukost med gubben när han är ledig. Näst bäst är ensamma tidiga morgnar vid datorn och alla vänner här - men givetvis alltid i sällskap med en skvätt äkta vispgrädde 
Dricker sällan kaffe när jag är själv. Kan bli hos grannen efter morgon promenaden med våra hundar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#18 Maggan. Juste..Vispgrädde. 
slurp 
Inte grädde men mjök.. att sitta vid datorn med mugg i hand, ett par ljus, svag musik och ibland rökelse är väldigt mysig
Det är det ocks att få sällskap utav grannen på eftermiddagskaffet ibland
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kaffe med vispgrädde och lite stevia! Helst vill jag avnjuta dagens första kopp alldeles ensam… i lugn, tystnad, ro… Bara morgna mig med mitt kaffe!
Se'n blir det ett antal koppar till under dagen.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tror det är dags för kvällens sista kopp framför MI3…
Dags för dagens första kaffekopp!!!! 
Eftersom jag är ensamstående så dricker jag ofta kaffet ensam när jag är själv. Men jag och mina väninnor fikar ofta tillsammans, sen blir det massor av kaffe på jobbet med mina kolleger.
Kaffet dricker jag svart, slutade med mjölk för 5 år sedan, aldrig använt socker i. En ny favorit grej med kaffet som jag gärna gör är att mala bönor själv i kaffekvarnen. Det doftar än godare då i lägenheten. Nymalt kaffe uppskattas även av mina vänner. Doften från nymalt kaffe luktar supergott!!! Ett tips till alla kaffeälskare!!!
Jaa, nymalt kaffe doftar verkligen underbart! Det var länge se'n jag kände den doften. Ska nog köpa hem lite kaffebönor och bara krossa/mala dem för att kunna känna doften här hemma.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det är gott med lite kardemumma i kaffet..
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Snart en vecka utan kaffe eftersom jag är sjuk (förkyld)- då dricker jag aldrig kaffe, utan endast thé. Idag gjorde jag dock varm choklad, mycket gott! Men jag saknar kaffet
Kaffe är lika gott oavsett om jag dricker det ensam eller tillsammans med någon. Många koppar blir det… 
Zabelle