Meningen.
Alla har väl frågat sig någon gång den eviga frågan..vad är meningen med livet??
Gifta sig och få barn (och överbefolka jorden) eller vad tror du?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag står fast vid det jag sa när jag gick i 7:an och vi hade uppsatsskrivning:
Meningen med livet är att var och en ska komma fram till sin mening med sitt liv under sin tid på jorden, då jag inte tror att vi är här av en slump utan att det finns en mening med allt. Alla har sin plats i livscykeln.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag tror att meningen med livet är för oss som för djuren, överleva och sprida sina gener vidare. Så ser jag på de så man inte blir besviken sen när man ska dö.
Jag anser att meningen med livet är att man ska må bra, och leva så att man mår så bra man kan :)
Anser inte att man måste gifta sig och skaffa barn :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Meningen med livet..att leva precis här och nu! Gärna göra det bästa av det oxå! 
ja det är ju också en fråga.
Bra svar o tänkvärda ovan mig här..
För själv så försöker jag varje dag o klura ut vad det är som är meningen…O inget svar har jag fått…
Lena.P är jag i verkliga livet.
chik - vad lever du för? Missförså mig rätt, alltså. Vad känner du är din uppgift i livet. Har du något budskap att ge som du vill förmedla? 
Kan man verkligen svara på den frågan?
Vi har ju liksom inte kommit hit frivilligt. Vi har fått ett liv och får väl försöka göra det bästa av det.
Jag har inte en susning om vad meningen med livet är om jag tänker efter.
Sedan kan man givetvis göra sitt liv så meningsfullt det går.
/Maria
Usch, jag tycker verkligen inte om att tänka på det, för jag vet inte.
Jag vet att jag föddes till något stort. Det ser och låter så himla självsäkert, och tro mig, jag är fruktansvärt Osjälvsäker, en mer osäker person får man nog leta efter, jag har stora problem med min osäkerhet.
Men jag har känt så inom mig sedan jag var mycket ung. Att jag föddes för att göra något stort. Något viktigt. Jag känner det inom mig att jag inte är menad till att gå här dag ut och dag in i samma gamla hjul. Det är inte detta jag är menad till.
Jag vet att jag ska göra något stort, men vad vet jag inte, och det är väl den punkten som är det jobbiga. Hur och när får jag veta?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Brukar säga att livet är en tävling, och den som har roligast vinner.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Loveradio - Ja i så fall har jag förlorat för länge sedan.
#10 Tråkigt att höra!
Eller den som njuter mest av livet vinner.
Det peppar en att leva livet och ha så kul som möjligt.
#11 Förutom iFokus så är mitt liv inte särskilt roligt, sällan jag får skratta annars… 
Jag tycker som #2 att den egentliga meningen är att överleva och sprida generna vidare för att säkra artens överlevnad, precis som det är för alla andra djur, växter, bakterier och liknande. Däremot kan var och en skapa sin egen mening med just sitt liv. Jag som inte vill föröka mig och hjälpa till med överbefolkningen av jorden ser till att jag försöker leva på ett sätt som får mig att må så bra som möjligt utan att belasta jorden allt för mycket.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Meningen med livet är en bra fråga……
Meningen med livet är väl att få leva och finnas till. Ha god hälsa och ha goda vänner och kanske någon att älska.
Eftersom jag fick fyra barn så är familjen meningen med livet för min del. Har ingen aning om vad jag gjort och hur jag levt utan den… antagligen hade jag haft massor av vänner och kanske engagerat mig inom olika områden som ligger mig varmt om hjärtat.
Men det viktigaste är kärlek, kreativitet, glädje och gemenskap med andra människor.
En dikt skrev jag när jag var yngre, GÅr till något såhära, Kommer inte riktigt ihåg allt
Meningen med livet är ganska så svårt att förstå
När man slingrar sig fram mellan alla snår som man stötter på,¨
Tills man stötter på de …… De är meningen med livet
#16 Jag skrev något för något år sedan som jag mitt i natten klottrade ner på mobilen när jag inte kunde sova. Kära ödet, jag vill gärna be dig. Att tänka lite extra, på vägen du ger mig. Låt den vara krokig, gå uppför och ner. Låt den vara lerfylld, och luta än mer. Låt den vara full, av stockar och stenar. Låt den vara täckt, av taggiga grenar. Låt mig kämpa, med tårar svett och blod. Låt mig vada länge, över bäckar och flod. Låt mig göra fel, men se till att jag lär. Utsätt mig för prövningar, men ge mig aldrig mer än jag bär. Lär mig känna vänskap, kärlek och empati. Ge mig bra värderingar, låt mig alltid vara fri. Gör mig generös, ansvarsfull och stark. Låt mig känna mig säker, när jag bevandrar livets park. Låt mig ramla ofta, men låt mig aldrig falla för hårt. Låt mig göra misstag, men lär mig säga förlåt.
Så fantastiskt bra skrivet Charlie! En mycket fin beskrivning av hur man ska "ta" livets alla motgångar.
För att citera en gammal tant. "Livet är inte är hur man har det utan hur man tar det" 
WoW Charlie, nu blev jag imponerad..suverän!
Får jag lägga in den på hemsidan Please…..
#17 Jättefin dikt :)
oj vad snälla ni är! :D
Cristine, klart du får! :)
Charlie, nu blir jag lite avundsjuk ju! Det där var jättefint skrivet ju! 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Nu är den där Charlie!
Otroligt vackert, Charlie. Dina rader berörde mig sjupt. Tack!
Bushanna.#6..klart att jag förstår dig rätt
Det är väl dom där tankarna som Kommer när man är på Kanten till det Mörka hållet..Man har liksom inte den där gnistan.."Vet inte hur jag skall förklara..
Men varför man är Här!!!För att man har en uppgift…"Men vad????
Många fina tankar här inne..
Charli"""Det var Sååå härligt o bra skrivit..Wowwww
Lena.P är jag i verkliga livet.
Meningen med Livet är att Leva det.
(att du lever Ditt liv,inte någon annans)
en annan hur-version:
. meningen är Kärlek,vägen är Kärlek och målet är Kärlek .
, penke
Oj vad ni är snälla, tack så mycket! :D
På någon resebyråreklam på tv som går nu säger dom "Det är inte dagarna som går, utan dagarna du minns."
Den meningen gillar jag. :)
Kvivig fråga… 
Och det blir ju inte lättare om man kollar Wikipedia
Då känns frågan nästan för tung, t.o.m för analytiska jag
och kanske har den en lite negativ "nyans".
Nästan som om, kommer jag inte på svaret så känns allt meningslöst.
För mig löser knuten upp sig om jag istället frågar mig, vad ska jag göra av min tid och energi på bästa sätt, för mig själv, andra och min omgivning? Ska jag lägga den på?
- Kärlek
- Skapa härliga minnen?
- Glädja andra (#17 tex genom att delge andra fina dikter)?
- Familj o barn?
- Vara här o nu?
- Fortplantning?
- Njutning?
- Upptäcka?
- Följa en tro/religion?
- Skänka något gott till eftervärlden
…kanske lite av varje
Min syn på meningen med livet är att göra det bästa av de dagar man har och inte grubbla för mycket på dåtiden eller framtiden 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

"Vad är meningen med livet". Enligt min tanke, livet har ingen mening alls. Det är/har varit upp till mig själv att välja, hur jag vill leva livet.
Jag har nu varit gift två gånger och har 4 barn, men inte ser jag äktenskap och barn som mening i mitt liv. Jag skulle ha kunnat leva bra/meningsfullt liv även utan familj också.

Det finns ingen färdig mening med livet. Meningen med livet är att var och en ska stoppa dit sin egen mening med sitt liv.