Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 460 ggr
valley
0

Anonyma klubben

Hej! Ni känner väl till Anonyma klubben? Det är inte en klubb i vanlig mening som man organiserar sig i. Den går ut på att göra vänliga och snälla handlingar för sina medmänniskor och hoppas att det hela sprider sig.

T.ex. om du står i kassakön och det saknas några kronor för personen framför dig så betalar du det och hälsar från Anonyma Klubben. Det behöver inte vara relaterat till pengar.

Företeelse är inte ny, googlar du så får du massor med svar. Det är bra om det sprids. Jag blev så glad när en person betalade för mig när jag inte hade växel till kundvagnen.

pius314
0

Hej, ja visst är det kul! Skrattande Hanna Hellquist provade det i "Jakten på lyckan" som gick på tv för ett tag sen, tror det ligger kvar på svt-play.

Fast jag tror att idén med anonyma klubben är att man ska ge pengarna till servitrisen och att denne sen kan bjuda nästa kund på något (på ett fik tex). För om jag ger själv direkt till den som får så är jag ju inte anonym…

Men jag gör gärna det "live", what goes around comes around Flört

• Tillräckligt bra är perfekt! -
zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

http://www.youtube.com/watch?v=Qc8ZbVcdHpg Hjälpsamhet smittar av sig :)

Zabelle   

pius314
0

Men varför ska hon betala vid 1.30? Hon har ju ingen bil där? Oskyldig

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Cristine
0

Iden är god!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Ja tanken är bra.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hans K.
1

Det finns en film som heter "Skicka vidare (Pay it forward)" som e ganska bra som bygger på den här idéen..riktigt bra film ..men slutet ..så där. Jag tycker det är så jobbigt med misstänksamheten som uppstår.
"Vad finns det för baktanke i det här?" Helst om det är en det är en "kille-tjej, tjej-kille-situation"
Det vore bra om detta kunde bli så vanligt så att alla ser detta som naturligt, att hjälpa andra och kunna få göra goda saker för andra utan dessa fördomar om att man behöver något i utbyte, utan bara den härliga känslan av att få hjälpa en annan medmänniska. Ett leende brukar jag kosta på mig till höger och vänster och det kostar ingenting och man brukar få tillbaka ett och alla é glada :-)

Loveradio
0

Vad roligt Skrattande

Sökte lite och hittade den här beskrivningen : anonyma klubben

#6 Tanken är egentligen att man ska ha två givare och en mottagare. Som #1 skriver. Så att man inte vet vem gåvan är ifrån. Då slipper man den där situationen.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com