På ett sätt kan jag ju förstå politikerna för pensionsåldern har ju legat still medan medellivslängden hela tiden ökar.
Å andra sidan sett så är det så rotat i människor att man går i pension vid 65-67 års ålder så jag tror att det kan vara svårt att rösta igenom.
Det är givetvis en ekonomisk fråga men de verkar inte ha förvaltat våra pensionspengar särskilt väl.
Sedan måste man ju se till vad det är för yrke också. Kroppsligt tunga arbeten kan vara svårt att ha i hög ålder medan lättare "kontors"arbete kanske skulle fungera. Det beror ju alldeles på…
/Maria
Jag förstår politikerna men min kropp kommer inte förstå de. Eftersom jag jobbar inom vården. Känner sig sliten redan nu,
Men de är ju de att visst kan man gå tidigare men då blir det mindre pengar till en.
De flesta jag känner har hoppat av så fort de kunnat. de vill ju leva också och idka sina hobbys
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ju inte direkt pensionerat mig på så vis att jag nyttjar "pensionen". Men har ju slutat jobba i alla fall. Pensionär ska jag bli när jag fyller 65.
Men med det nya pensionssystemet så samlar man ju mer till sin pension ju längre man arbetar.
Samtidigt så håller man ju jobb som det vore bättre att alla ungdomar som går arbetslösa finge.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tror att det för flera kan vara bra att han någon form av betydelse, att få gå till ett jobb, vara betydelsefull för andra och sig själv, passa tider, klä sig för jobb.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet