Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 577 ggr
[cherstin]
0

Godmorgon 21 dec

Godmorgon alla. Hoppas ni sovit gott.

Mörkt ute och -4. Snön ligger kvar.

Ska hämta tidningen ur brevlådan och dricka lite kaffe sen kan dagen börja.

Har bara lite småsaker att göra idag, Vad ska ni göra?

Maria
0

Godmorgon.

Jag ska jobba idag. Steka strömming ska jag också göra för att sedan lägga in.

Vi ska en sväng till svärfar ikväll som bor i Varberg.

Min man var uppe inatt igen halv tre för att köra en arbetskamrat och hans pojkvän till flyget. Han körde ju sonen och hans kompisar förra veckan mitt i natten också. Han är för snäll.Kyss

/Maria

fotokrafs
0

God morgon!

Sitter och dricker mitt te.
Vanlig vardag idag. Onsdag.

#1 Gäsp.. halv tre. Jag håller med, det var för snällt Tungan ute
När kommer sonen hem? Från Tjernobyl?

Önskar alla en riktigt God Dag Skrattande

Maria
0

#2 Sonen är redan hämtad och hemma. Det var över förväntan både i Kiev och Tjernobyl och de vill gärna åka tillbaks.

Jag har sett några bilder och det var väl ungefär som jag föreställde mig fast värreSkrattande

/Maria

chik
0

Cherstin o ni alla God dagens..

vad jag skall göra. jag håller på med julpyntet, jag sätter fram o om hundarna når så tar dom bort.

Bumbleboo. Kiev och Tjernoby.Får man komma in där?

Nu är jag inte så uppmärksam men såg ett program om staden där kärnfallolyckan hade varit o dit fick man int komma..För det verkade så spänande.En hel stad som är övergiven..

ja fin dag till er..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

God morgon på er! Hoppas ni får en bra dag!Glad

Maria
0

#4 Man får inte åka dit på egen hand utan i "grupp" vad jag förstått.De åkte med en chaufför men det var bara dessa tre killar.. Han hade en geigermätare (eller vad det kallas) med sig men den knastrade så han bankade den i bildörren och sa att det nog var fel på denFörvånadSkrattande

De fick vandra runt i denna spökstad som en gång hyst 40 000 invånade och det bor visst en man kvar. De besökte gamla tomma skolor med mera. Jag har sett några bilder och de är förskräckliga men spännande.

Kiev däremot var tydligen en helt fantastisk stad med mycket kultur och god mat.

/Maria

[peter54]
0

God Morgon Glad

Plusgrader idag och den fina snön smälter Obestämd

Jag har vanlig dag på dialysen å så har jag namnsdag Glad

Maria
0

Grattis på namnsdagen PeterGlad

/Maria

[peter54]
0

#8 Tack Bumblis Skrattande

Förr i världen var den här dagen min enda namnsdag, men numera har jag en till någon gång i juni.

AnnL
0

Godmorgon!

Ska ut på en långpromenad med Silver, sedan packa lite för att åka till Malmö och stanna tills i morgon.

Ha en bra dag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Idag ser jag dimma utanför mitt fönster och vår utegran lyser så fint. Himlen är ruskigt mulen i det dimmiga, ser lite läsigt ut. Det är tre grader kallt så snön blir kvar någon dag till.

Igår gjorde jag köttbullar på 1.2 kilo köttfärs, stora köttbullar blev det. Sambon sa att de blev så goda så de skulle inte räcka till julafton Flört.

Nu är det dags för jobb och sen ska jag till sonen en stund ikväll. Sambon ska lägga in sill och jag ska nog också hitta på något mer ikväll.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

God morgon.
Ingen snö här :( = ingen julstämning :( Jaja. Ska snart iväg och jobba några timmar. Sedan handla kattmat. Såg att den nästan var slut. Inte mycket pengar kvar såhär in på jul.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

pius314
0

god förmiddag, har landat efter en hektisk morgon.

sköööönt!

Ha en fin dag alla!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Toyan
0

God morgon.

Än så länge är snön kvar, 0,3 grader.

Två vackra rådjur såg jag nyss, undersökte marken under fågelmatarna,ingen kamera och mobilminnet fullt, typiskt.

Ha en jättefin dag allihopaGlad

zabelle
0

God morgon

Grattis på namnsdagen Peter (Tomas?)Glad

I Malmö singlar det snöflingor idag, men de smälter bort så fort de landar. Men det är för en gångs skull nästan vindstilla!

Igår kväll var jag barnvakt till mitt lilla barnbarn, vilken energi såna små "propellrar" har… men hon är lättroad. Hon sysselsatte sig i över en timme med en tepåse och en mugg (utan vatten). Hon hade sett när vi doppade tepåsen i muggen och det var tydligen kul :)

Ha en bra dag allihop!

Zabelle   

Anders 50
0

Godmorgon!

Nu har det snöat i mer än ett dygn här, men det har inte blivit så mycket av det, kansle 7-8 cm, och det har fastnat så fint på träden.

De stora Askarna runt huset ser så fula ut när de tappat löven men idag så var de fina med all snö på de kala grenarna så jag var tvungen att ta en bild!

Annars så blir det en lugn dag tror jag, lite pyssel inomhus och kanske en tur med bilen på skogsvägarna för att se om det syns spår efter några vilda djur.

Ha dé bra!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hans K.
0

God morgon allihopa !

Idag é jag glad Glad …att jag sitter här överhuvudtaget å skriver, billjuset slocknade plötsligt igår kväll, helt på den mörka..jättemörka motorvägen! när jag ligger i 100 km i timmen. Puuh ! Allt ordnade sig till slut och jag hamnade på en trevlig restaurang med  en plankstek och en öl, spelemän och alla restauranggäster sjöng svenska och engelska julsånger. Jättetrevligt ! Till o med jag sjöng ;-)
Idag ledig ! Jag "måste" ingenting ! …och i den andan ska jag ha det fram till jul. Önskar alla en härlag dag där ute i landet bland köttbullar, barnbarn, hemkommande söner, fåglar o allt julpyssel. Hälsn. /Hans

pius314
0

#Oh, vilken mardröm! TUR att det gick bra! och vad trevligt med en plankstek, öl och spelemän… känns nästan som en reklamfilm Skrattande

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[MargaretaA]
0

God morgon

Här är det fullt julstök och det blir inte mycket tid vid datorn. Vi ska fira jul hos bröderna och blir sammanlagt 14 personer. Det är som att planera ett fältslag att få ihop allt och vem som ska göra vad. Men det ska bli riktigt roligt och jag ser verkligen fram emot det.

Nu ska jag ut och köpa all julmaten.

Ha en fin onsdag alla! Glad

signemo
0

Gokväll. Hinner Ni sitta lite. Här blir det inte mer julstök idag. Imorron kommer sonen hem. Och lite lax och annat skaffas, kanske lite julgodis göras, på fredag kommer dottern, då skall skinkan kokas o griljeras. Och golven svabbas av  en sista gång. Har förberett det mesta som går att förbereda med maten.

På julafton blir huset fullt , min  mor o far, min mans mor, min mans syskon med familjer och vi själva i vår familj förståss.

Och vi skall äta upp så mycket vi orkar.Skrattande

Var rädda om varandra

aggeelin
0

#20 ett fältslag låter roligt!!

vi blir åtta vuxna och fyra barn när vi firar jul på juldagen, inte alls så många som ditt fältslag

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

signemo
0

Haha, det skall jag kalla det Fältslag. Nu skall jag strax åka o köpa lax till det Skrattande

Var rädda om varandra

fotokrafs
0

#17 Huvva Förvånad vilken mardröm att billjuset slocknade. Skönt att det gick bra