Disken
Hur diskar du?
Jag äger ingen diskmaskin så jag handdiskar. Det är nästan meditativt tycker jag, tankarna vandrar lite som de vill eller inte alls, det är avkopplande.
Och jag vet inte om jag vill ha diskmaskin heller.
Jag håller med dig Cherstin. Jag tycker det är avkopplande att stå och diska! Har inte heller någon diskmaskin. Jag tog ut den när jag köpte mitt hus.
Nu är det jag som diskar sen kanske två veckor tillbaka. Diskmaskins-armen har blivit sne, så idag skall den bytas och så får vi se om det funkar med maskin igen.
Tycker att det är ite mysigt att diska för hand, dock så tror jag att jag slösar lite väl mycket med diskmedlet, jag gillar skum 
Vi är bara två i hushållet så att handdiska är inte så jobbigt.
Diskmaskin känns som en lyx 
Vi har en liten bänkdiskmaskin.
Handdiskar, men gillar det inte :// Blir mycket disk med två tonårskillar. Men, vill ändå inte ha en diskmaskin :))
Vi har diskmaskin och det har vi haft sedan barnen kom. Tidigare handdiskade vi, men för mig var det omgärdat av ganska mycket problem eftersom jag har mycket känslig hud pga min njursjukdom och jag har hittills inte hittat några diskhandskar som jag får i händerna i.
Jag älskar min diskmaskin!!
Hade man bara kunnat dressera disken till att själv "hoppa in i skåp och lådor" så hade det varit perfekt.
Zabelle
Jag säger som Zabelle..jag avskyr nämligen att diska för hand! 
Jag avskyr att diska för hand.. =( Tråkigaste sysslan i världen.
Men har ingen diskmaskin så får plågas vidare.
Har diskmaskin, men diskar oftast kastruller och annat skrymmande som är lättdiskat för hand.
Men där det är dags att köra en disk så plockas även kastruller och hund och kattmatsskålar och annat i så det blir fullt.
Och stekpannor och stekgrytor av alla material diskas alltid för hand.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Enda nackdelen med diskmaskinen är att jag fått inhandla massor av smörknivar och osthyvlar, de ligger alltid odiskade i maskinen.
Vi är ju bara 2 så vi startar inte den varje dag.
Zabelle
Jag har diskmaskin men jag diskar en del för hand med och tycker det är avkopplande jag med.
Jag har aldrig haft diskmaskin tidigare men när vi gjorde om köket för ett par år sedan så skaffade vi en smal diskmaskin. (45 cm) och det är perfekt för oss som oftast bara är två personer.
Det känns fortfarande väldigt lyxigt.
Annars är diska ett av de få hushållsgöromålen jag tycker är ganska trevligt.
/Maria
Huu, diska är inte min favoritsysselsättning. Hänga tvätt kan jag fördra men diska eller DAMMA. Uschiamej vad trist…
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Diskmaskin :D Har en sådan liten bänkdiskmaskin, perfekt till 2 personer! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.