Utseendet
NÄr jag ser unga tjer(inga killar?) som går med tandställningar så blir jag så glad att de har den chansen att räta till sneda tänder, p¨min tid fick man nöja sig med att de drog ut någon tand för att göra plats för de andra.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Själv har jag sneda tänder men är ganska glad över det.
Självklart ska man korrigera om det kan ge framtida besvär men att alla ska ha vita raka tandrader är lite trist tycker jag.
/Maria
Mina tänder är inte raka och perfekta men jag valde att inte ha tandställning, tandläkaren sa det med att det är inget måste eller så, att det var upp till mig, för det skulle inte besvära mig
Anser att tänder inte behöver vara raka och fina :) Man ska vara nöjd med sig själv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tillhör dem som är tacksam över att folktandvården tog tag i mina tänder och fick dem reglerade. Utan det hade jag nog sett hemsk ut i munnen. Hade olika tandställningar under mellanstadiet till början av högstadiet.
Som min kvinnliga tandläkare sa när jag satte in alla nya framtänder i överkäken i början på 80 talet:
-Vi sätter väl en lite snett, för det tycker jag är personligt och lite sexigt!
Jag skrattade och hon gjorde ett prov, och jag blev tvungen att hålla med henne, så hon fick göra som hon ville! 
Så jag tycker att det är nåt visst med ett leende där det är någon tand som är lite avvikande.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag var ett tag lite avis på dom som fått ha tandställning, för dom så fina tänder när den väl togs bort. Men jag bryr mig inte så mycket längre, mina tänder är hyfsat raka.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km