Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 2978 ggr
Maria
0

Godmorgon fredag

Godmorgon alla.

Idag är det fredag och jag hoppas ni alla får en fin dag.

/Maria

_Charlie
0

God morgon! :) Idag är jag lycklig! Jag lever med fruktansvärd ångest då och då, och de senaste 4 veckorna har jag fått kämpa för att få 2-3 timmars sömn om natten. I går fick jag äntligen lugnande mot detta och jag slocknade på soffan samtidigt som sonen gick och la sig 19.30 i går kväll, och sov som en stock till klockan ringde 7.00. Det känns som om jag vunnit en miljonvinst, otroligt underbar känsla att ha fått sova nästan 12 timmar i sträck. Och idag är det fredag vilket betyder att min minsting kommer hem från sin pappa för en hel vecka hos mamma, familjen blir komplett igen. ♥

Hoppas alla får en underbar fredag!

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er!

Fredag och sista arbetsdagen för den här veckan.

Ha en riktigt bra dag allesammans!Glad

Maria
1

Jag är lycklig över att kunna säga att nu sitter jag på jobbet och skriverGlad

/Maria

aggeelin
0

#1 Härligt att sova!!

#2 Ha en bra dag du också!

#3 Härligt härligt, att du sitter på jobbet!! Glad

Här är det fortfarande mörkt och mysigt ute! Det har varit två klara dagar med sol, kanske idag också? Igår kväll  var jag på julbord med jobbet. Det blev sill och lax av alla de sorter och lite ostkaka, mums så gott.

Nu börjar snart arbetsdagen - jag önskar er alla en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

bumbleboo o ni alla fin dag….

_charli..Gläds med dig.Fastän jag inte känner dig..Men just det där o få sova är så viktigt. O det lyser i din text…Så Njut.

bumbleboo"""Nu är du till baka i selen..""Grattis..Härligt o få göra lite annat.

Ja Alla.Fin dag med vad ni nu är o gör..Tjing i burken alla…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Gomorron alla!

#1 Jag förstår din lycka Charlie Jag har periodvis haft det likadant, så ta hand om dej för hälsan tar stryk av att inte sova.

#2 och #3 En som är glad att jobbet slutar och en som är glad att vara på det,…Skrattande

#4 Så gott det låter med sill och lax Agge

#5 Ha en bra dag själv du och alla ni andra så klart!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
0

God morgon på er alla!

_Charlie..glad att du fått sova och önskar dig en underbar vecka med barnenGlad

#3 Gläds med dig HumlanGlad

#5 Skrattande

En riktigt fin dag önskar jag er!

Fridaaaa
0

God morron!

Vaknade upp förkyld :( Eller ja början till förkyldning.
3e gången denna hösten/vintern nu. Likadant varje höst/vinter, suck. jaja hoppas det inte blir värre än såhär.

Äntligen fredag! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MargaretaA]
0

God morgon

Idag regnar det och det är så mörkt ute som om klockan vore tre redan - det är besvärligt när man ska städa.

Roligt att se att många har saker att glädja sig över idag. Jag gläder mig åt att min dotter och dotterdotter kommer hem i morgon och stannar över jul. Glad

Ha en fin fredag alla!

JohannaEkroth
0

Goförmidda'! Kyss

Nyss emkommen från läkaren… Kommer inte att få någon bukt med mina matsmältningsbesvär mer än att jag får lära mig leva med dem. Obestämd Troligen IBS, ska ta prov som påvisar detta.

Dock ska jag i januari börja på akupunktur mot migrän och magproblemen. Glad

Min läkare är underbar, nästa gång du blir illamående så ska jag sätta några nålar i dig. Hon pratade om kinensiska herbs (örter) som hon äter mot sin IBS men tyvärr finns inte den att få tag på i Sverige. Obestämd Men jag ska prova detta naturläkemedel som finns att köpa på apotek mot IBS, det sa hon att jag kunde.

http://www.greenmedicine.se/iberogast.html

Hoppas ni får en bra dag allesamman! Kyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

fotokrafs
0

God middag!

Skönt med fredag. Vi skall åka och hälsa på svärmor i helgen.
Hon fyllde ganska nyss 70 år. Så ikväll blir det lång biltur, men det blir mys.

Säger som MargaretaA.. -Roligt att se att många har saker att glädja sig över idagSkrattande

Ha en skön dag & helg!

flisan708
0

God eftermiddag!!!

Vaknade för en halvtimme sedan, försöker vakna till. Hade en bra natt på jobbet. Kommer bli lite småstressigt idag, hoppas jag vaknar till snabbt.

Kram Lisa

stina63
0

Goeftermiddag

Har tvättat idag och nu har jag varit iväg och handlat. Köpte en ny vattenkokare den ser ut som en tekittel i porslin. Ungefär som gunillas bild i inlägg 2 fast denna är vit. Den har jag köpt till mej själva i julklappSkrattande

Ha en skön fredagKyss

JohannaEkroth
0

Åh, Stina, det låter som någonting för mig eller min ena syster! Vart har du hittat den? Foten i munnen

Hans K.
0

Snart kväll…
"Landet ligger lugnt"
..glädjs med alla er som uttrycker positva upplevelser och känner med er som har det lite jobbigt emellanåt. Jag har på jobbet lärt mig att inte bara försöka lösa problem, utan också att identifiera, uppmärksamma och se till att "bevara" det som faktiskt är bra. När jag gick hos en personlig coach förut, vilket för övrigt var riktigt bra, fick jag lära mig att skriva ner 3 saker av varje av nedanstående
1.) Vad är du tacksam för?
2.) Vad behöver du hjälp med?
3.) Vad är bra med mig?
Nu gick det väl si och så med skrivandet, men frågorna återkommer i mina tankar ofta och hjälper mig i min vardag. Exempel…
Jag är tacksam för för att det här forumet finns
Jag behöver hjälp med att komma tillrätta med mitt höga bloddtryck
Bra med mig är att jag ibland kan komma med små bra tankesätt som hjälper andra i sin vardag  Hälsn. /Hans

AnnL
0

God eftermiddag!

# 3 Jag gläds med dig Humlan, förstår att du tycker det är härligt att kunna jobba igen. Kyss

Har inte varit inne på ett par dagar. Det har gått i ett. Varit iväg flera dagar denna veckan.

Idag har snabeldraken fått göra sitt. Sen har jag gjort grönkål och varit på två promenader och nu äntligen tid över för datorn.

Ha en skön fredag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

Tack Hans det där var väldigt bra! Glad

stina63
0

*14 Hanna jag köpte den på biltema.

*15 Hans väldigt bra meningar att tänka på skriva ner,

JohannaEkroth
0

Aj då och i min stad finns inget Tema ännu. Obestämd

stina63
1

Så här ser den ut teakokaren

JohannaEkroth
0

WoW, vilken läcker, jättefin verkligen med den gammeldags texten och färgen på den! CoolFörvånadSkrattande

Det får bli Ikea snart igen så får jag åka till Biltema på vägen! Flört

Tack för tipset, Stina! Kyss

[peter54]
0

God afton Glad

Jag är ensam i stugan och har suttit och knåpat lite med läderjobb. Fru och barn är på badhuset för avslutning på scoutterminen.

Igår kväll var vi i folkets hus på julkonsert med barnen i musikskolan. De var jätteduktiga. Häftigast var när de äldre eleverna i sjuan rev av en tuff version av Back Street Boys hitlåt "Larger than life" på trummor, gura och bas, medan de yngre eleverna hade scenshow och sjöng.

Glad

KaiPon
0

Konbanwa.

Är hos min kompis nu, kom igår. Hjälte henne flytta idag, så är helt slut idag. Mest psykiskt, det blev lite väl mycket människor sammtidigt för mig. Sen kände jag mig i vägen, för att jag inte kan bära för tungt heller.. ._. Inte en så bra dag för minafobier och allt idag, men jag överlever.

Vet dock inte hur ofta jag kan logga in å iFokus i framtiden, så sakna mig inte för mycket nu bara Flört

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[MargaretaA]
0

Bushanna

har du provat att utesluta allt spannmål från din mat? jag känner många som blivit fria från IBS genom att utesluta allt vete, korn, råg och havre från menyn.

Bara ett tips Glad

JohannaEkroth
0

Fast havregrynsgröten på morgonen är som bomull för magen, men visst kan jag testa de andra tre. Syrrans kille är ju glutenintollerant, så han får utbilda mig! Foten i munnen

[MargaretaA]
0

Äggröra på tre ägg och en skvätt grädde funkar bra som bomull det också Tungan ute

JohannaEkroth
0

#26 Mmm, gott! Fast idag fick jag reda på att jag skulle äta så fettsnålt som möjligt, då tarmarna inte klarar av att spjälka fettet just nu. Obestämd

Men äggröra, absolut! Brukar ofta göra omelett i stekpannan! Tungan ute

Är äggtokig! Foten i munnenCool

Fridaaaa
0

#27 Ägg är bra. Längtar tills våra höns börjar lägga till våren igen,hemma ägg är bäst ;)

[MargaretaA]
0

ja *suck* hört det förut - men tro mig - det bästa du kan göra med dina känsliga tarmslemhinnor är att sluta sandpappra dem med vassa fibrer. Prova ägg bara några dagar så ska du se Glad

Fridaaaa
0

#29 Men har man sådant problem som jag & BusHanna mår magen bäst av fettsnållt :)

[MargaretaA]
0

okej. Glad

JohannaEkroth
1

Maggan - Jag har gått ner från fullkorn till bara vete och havre. Då havren även höjer seretoninnivån och därmed minskar risken för depresioner som den här mörka årstiden annanr kan föra med sig. Glad

[MargaretaA]
0

Jag rekommenderar D-vitamintillskott den mörka årstiden - för övrigt är det din mage Glad

chik
0

God Kväll o god Natt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

JohannaEkroth
0

.. Det där var inte snällt chik .. Tyst