Musiken
Den har blivit mer och mer populär genom åren och musikklasserna är nu fulla,
nu för tiden får de starta med olika instrument påmin tid var det panflöjt(usch , tråkigt) och med idol har sången tagit stor plats.
Sjunger du ellr spelar du något instrumen..kanske båda.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag kan spela gitarr… men gör det ytterst sällan. Det lärde jag mig i högstadiet och satt själv hemma och pnulade efter en ackordbok som mamma hade.
I gymnasiet gick jag sen ett par kurser av lite mer rock-stuket.
Hade också musik som estetisk verksamhet på gymnasiet och där lärde vi oss spela piano, bas och trummor också. Tror inte jag skulle kunna om jag försökte nu dock.
När det gäller sången, så påstår jag att jag inte kan sjunga, men andra påstår att jag kan. Det dög iaf för att vara med i Luciatåget.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Så synd att du lämnade det!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Lämnat det vet jag inte, gitarren står ju där, har bara ingen anledning att använda den. Den har jag spelat länge nog så jag tror jag minns hur man gör.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag sjunger mycket, men sällan när någon hör. Kan spela keyboard/piano också men gör det väldigt sällan nu, tog dock lektioner i 6 år. Sen vill jag lära mig fiol också men måste fixa till den lite och kanske ta några lektioner där med för att komma igång ordentligt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Var tvingad (mer eller mindre) att ta privatlektioner i piano i 6 år. Till slut insåg väl mina föräldrar att jag saknade talang
Jag fick dansa klassisk balett också. Tvi vale
men fint skulle det vara…
Jag har också spelat gitarr men det var mitt eget val.
/Maria
Om jag ändå hade fått välja panflöjt istället för den där eländiga blockflöjten som alla skulle tvingas börja med. Nu får barnen välja gitarr, piano, trumpet, trummor eller vad de vill.
Nej, jag spelar inga instrument och sjunger inte
Fick inte ens vara med i kören på mellanstadiet, vill i och för sig inte
så det gjorde ju inget. Och visst jag lärde mig lite noter på piano men nä…
Maken däremot kan spela på allt möjligt
sjunger gör han inte mer än när han skojar till det med snusktexter
Vet att maken gärna skulle vilja att jag var trummis,
men jag är hopplöst okoordinerad 
Sjunger gör jag ibland, men bara hemma och i duschen ;)
Så spelar jag piano och lite gitarr. Piano har jag spelat som barn. Fick privatlektioner av en tant i Japan och sen fortsatte jag när vi flyttade till Sverige. Dock var det mamma som tvingade mig att lära mig piano. Själv tyckte jag inte det var särskilt kul. Men nu tycker jag att det var jättebra att hon tvingade mig.
Här är min elgitarr. En fender squier stratocaster.
Har en akustisk också.
Ett instrument jag vill lära mig och alltid velat göra är trummor! Älskar trummor. Det är det jag brukar lyssna efter i låtar.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com