Storhelg!
Har Du någon gång jobbat på Julafton ?
Om du inte har det och fick bestämma själv, skulle du kunna tänka dej att göra det ?
Har inte jobbat på julafton, men på juldagen och nyårsafton. Och det var på gymnasiet, när vi fick jobba då, tjäna lite pengar och då jobbade vi på skolan och matade smådjuren :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag jobbar i vården så jag jobbat många jular. Men i år så stänger vår avdelning dagen före julafton och öppnar direkt efter nyår. Detta gör vi var tredje år, varvar på kirurgavdelningarna. De som har öppet har det tufft men alla står ut för alla njuter vi av ledigheten som vi vet kommer. Skulle dock något hända måste vi öppna, så vi kan få lov att jobba i år om vi har otur.
Att jobba jul och andra storhelger är speciellt. Tycker det är helt ok att jobba storhelger, hade jag inte tyckt det så hade jag fått bytt yrke.
Jag har jobbat på julafton många gånger. Det var rätt så roligt när jag var där och det är julstämning på jobbet också men inte roligt att åka hemifrån.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har också jobbat en del julaftnar. Visst är det lite speciellt..julstämning på jobbet! Men jag tycker som Du, agge..tråkigt att åka hemifrån!
I år är jag i allafall ledig på julafton! 
Ja jag jobbar inom äldrevården på demensavdelning, Det är mysigt jobba storhelger som julafoton nyårsafton. Blir en liten annan stämning. Men klart man vill vara hemma sådana helger, Men dom gamla behöver också sin storhelg julfirandet. Det är lite mysigt jobba då
jaa då,jag jobbade på landstinget tidigare (lääänge sedan)
då ville ofta de "yngre" jobba jul och vara lediga nyår ..
tvärtom med de "äldre" *ler*
det var ofta ..speciellt, och kul/intressant att jobba jul,och andra Storhelger..
, penke
Som lokförare har jag flera gånger arbetat på julafton, och mig gör det inget.
När jag körde taxi hände det att jag jobbade julafton.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.