Sömnproblem?
Vad gör du om du inte kan somna när du lagt dig?
Det är sällan det händer, men jag brukar då läsa lite eller lösa ett korsord.
Om det händer. Så går jag upp o gör något tills jag blir trött.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Idag har jag tv inne i sovrummet så det är inte så svårt att somna, Bara sätta på tv så somnar man av tråkiga progammen.
Förr så låg jag och vred och vände mig hela tiden, Tittade på klockan vände mig igen. Idag är det inte så mera. Utan jag somnar rätt fort på kvällen. När jag väl har bestämt mig att somna
Jag ligger kvar, jag vet att även om jag inte ens känner mig trött så kommer jag att somna om jag bara ligger kvar och blundar, även om jag vänder och vrider på mig. Ibland går jag upp för att sätta på någon musik eller stänga av den men lägger mig direkt igen.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag ligger kvar och använder vakenheten till att fundera och planera. Till slut somnar jag. Jag brukar för det mesta liugga 15-20 minuter innan jag somnar. Min fru sover innan huvudet får kontakt med kudden.
Jag har svårt att sova. Tar 40 min-1 timme innan jag somnar. Om jag inte är riktigt trött. Brukar vända och vrida på mig och titta på klockan = hjälper inte alls. Ibland så brukar jag fundera och tankarna snurrar runt i huvudet och då blir jag utmattad efter en stund. Det brukar funka. Eller så slår jag helt enkelt på teven en stund eller läser en bok.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jaa, vi har olik sätt att få det att fungera. Mina "helvetesnätter" som jag kallar dem, är när alla jordens myror springer maratonlopp i mina ben. Då hjälper varken TV eller korsord. Det är bara att gå och gå. Bra nätter somnar jag nästan innan innan jag krupit ner i sängen. Men visst är TV:n ett bra sömnmedel.