Kopparsaker
De brukar plockas fram till jul, visst är de fina men å så jobbiga, jag har massor men de ligger ute i garaget..
Har du några?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det var ju så populärt ett tag. Jag har gjort mig av med de mesta. Har två saker kvar.
Det ena är en gammal alladåbform (jättestor) som är från slutet av 1800-talet.
Det andra är en kaffepanna på 10 liter som min pappa beställde av en kopparslagare här i stan som hade verkstad i Kronhusbodarna.
Den är handgjord på gammalt vis men det är gjord någon gång på 80-talet.
Båda ligger i förrådet
/Maria
Huvva huvva! Nej usch och fy! Mamma hade mycket kopparsaker, efter mormor och farmor. Dessa fick jag hjälpa till med att putsa när jag var barn. Så tråkigt. När mamma gått bort ville min syster ha dem och det är jag så glad och tacksam för.
Har en fin klocka av koppar som vi hittade på vinden som varit min pojkväns mormors :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kaffepanna har jag..och ett Glögg-set! 
En glöggryta i koppar som jag använder flitigt.
Har haft många saker i koppar, men lämnade in dem till Erikshjälpen för något år sedan.
Zabelle
Koppar gillar jag.
Anders Fint.
Det jag använder är en liten kastrull…Nu till jul för o värma glöggen..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja jag har en väldigt fin kopparhink som jag ärvt efter mamma. Hon brukade sätta tallriskvistar med massor av pyttesmå röda julkulor i den varje jul. Jag brukar sätta den alternativa julgranen i den. Kan tyvärr inte ha en riktig gran då jag har blivit överkänslig mot starka dofter.