Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 521 ggr
[SweetRose]
6

Svenska rättsystemet

… är helt okej ibland!

Igår när jag var ute blev jag bestulen på min plånbok, jag hade allt i den och förlusten skulle, även om jag inte hade några pengar i den, kosta mig över 600 kr med ersättning av kort och dylikt.

Sedan nyss fick jag detta samtal:

Polisen ringer: Hej, vi har hittat din plånbok. Vi har gripit två stycken här, vad hade du i din plånbok?
Jag: Inga kontanter utom en amerikansk dollar, bibliotekskort, bankkort, gymnasiekort etc.
Polisen: EN AMERIKANSK DOLLAR!? Det hade en av de vi grep på sig! Det blir bra bevis mot honom. Du får hämta plånboken imorn.

Allt fanns kvar utom bankkortet (som jag spärrat och får nytt gratis om några dagar) och min tro på det svenska rättsystemet har återigen upprättats!

pius314
0

Härligt!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[Pirkko,lino]
0

Låter jättebra. Glad

flisan708
0

Skönt att höra!!!!!

KaiPon
0

Skönt att allt löste sig för dig Glad

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Loveradio
0

Underbart Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

chik
0

Vad bra..O fint att man får läsa att dom har gjort någon glad…

Lena.P är jag i verkliga livet.

examynia
0

vad skönt att de löste sig så bra:-D

Maria
0

Skönt att läsa något positivt om rättssystemetGlad

/Maria

Anders 50
0

Så bra! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[SweetRose]
0

Skrattande

#8 Ja, visst är det? Jag är helt förundrad över hur de kunnat gripa dem där, det är så otroligt mycket folk och man ser nästan aldrig poliser där. De kanske har mer koll än vad vi tror?

aggeelin
0

Det blir till att lägga en  amerikansk dollar eller något annat udda i plånboken så att det går att bevisa vems den är!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

KaiPon
0

#11 Well, nu går jag till växlingskontoret för att införskaffa några yen då Oskyldig

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Fridaaaa
0

Härligt att det fungerar ibland, synd bara att det är så sällan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnnL
0

Skönt att höra att rättssystemet kan fungera ibland. Gratulerar. Jag har inte mycket tilltro för min egen del.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

pius314
2

Idag blev jag uppringd av polisen, en dam har hittat och lämnat in min stulna cykel Glad

HURRA!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Andina
0

Men grattisar på er! Vad kul att småbrottslingarna blir 'haffade' också! Att hoppas på att få igen en stulen plånbok eller cykel har man ju inte vågat hoppas på, på många år.

Hoppas att de är lika alerta betr större brott också!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[SweetRose]
0

Kul att fler fått tillbaka sina saker!

Var och hämtade den idag. Trots lite virriga administrationsarbetare och en lång väntetid så fick jag min plånbok! Tydligen hade inte åklagaren godkänt att den skulle lämnas ut idag och dessutom var den som hade hand om det inte där idag.

Trots detta involverade sig 3 personer och kämpade i nästan två timmar för jag skulle få den idag och det fick jag!Skrattande

Mitralis
0

Härligt att höra att det löser sig för er och att ni får igen era grejer Glad