Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1072 ggr
Loveradio
1

Godmorgon 1 december

Godmorgon Glad 1 december idag! 23 dagar kvar till jul.

Jag har inte gått och lagt mig än! Mamma och syster kommer i eftermiddag och det var länge sen vi sågs. Ett halvår sen tror jag. Dom bor i östergötland och jag i västerbotten. Så vi ses inte så ofta. Men idag kommer dom och mamma ska sova över hos mig tills på söndag, medan min syster ska sova över hos pappa.

Hur som helst så har jag fixat och donat hela natten! Har städat hela lägenheten. Nästan… det är lite kvar. Har torkat fönsterbrädor, dörrhandtag, dammiga ljusstakar och lampor. Torkat av teven (oj vad snabbt det blir dammigt där!) har torkat rent bord. Fixat spisen (ett tips för att få bort fastbränt fett runt spisplattorna är att ta och fukta av och sen ta en sockerbit och skrubba lite med!). Har fixat badrummet. Toan, duschen och handfatet. Nu är det skinande rent! Har bäddat sängen åt mamma. Själv får jag sova i hörnsoffan i vardagsrummet. Tänkte att det är lika bra att göra det nu så det är klart. Vad mer? Har också burit ner några flyttlådor som stått och skräpat i lägenheten.

Har också hunnit färga håret mitt i allt!

Det som återstår är att dammsuga och svabba golven och ett berg med disk. Men det fixar jag imorgon! Eller nej, i eftermiddag blir det ju.

Nä nu ska gå och bädda ner mig i soffan! Är helt slut. Godnatt

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

aggeelin
0

#0 Godnatt godnatt!

Här är fortfarande nästan mörkt ute så jag vet inte vad det är för väder men jag tror att det är fuktigt. Nu är det snart dags för jobb och ikväll ska jag åka till sonen och göra och äta pannkakor med stora och lilla N. Trevligt Glad. Och så läsa sagor, måste komma ihåg att ta med några böcker.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

God morgon på er.

Ha en bra första December!

chik
0

Lover!! God morgon o alla ni som kommer efter.

vad du har härjat..Oj….Hoppas nu att du inte försover digKyss Visst är det härligt när man har gjort klart?

Jag själv här har suttit o set på Adventskalendern,Den var klart god känd för mig…Kanske lite svår för Små barn…

Nu håller det på o ljusna ute, gråväder men uppehåll.. Hör här på Nyheterna att en fam som har kackerlackor, 9 månader med dessa djur o ingen hjälp från hyresvärden.stackas familjen..

ja fin dag till er där ute i etern,

Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

#0 Det är tur man får besök ibland så man får städatFlört

#1 Sagor och pannkakor. Kan det bli bättre?

#2 Ha en bra dag själv.

#3 Adventskalendern hade jag glömt bort. Bra att du påminde.

Ha en skön 1 december alla.

/Maria

Fridaaaa
1

God morgon!
Fortfarande förkyld men ska trotsa det och rida ut på hästen, blir bara dock en lugn runda, bara han får komma ut ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toyan
0

God morgon allihopa!

Oj..vilket jobb du haft i natt Loverdio, underbart när man får umgås med nära och kära igen, ha det gott!

Har haft lite sovmorgon, jobbar em idag.

Plus 3 grader och blåsigt, hoppas på att solen tittar fram senare.

Önskar er en fin dag!

[peter54]
1

God Morgon Glad

Här är samma gråväder som igår, men det börjar så sakteliga dagas i alla fall. Jag ska försöka montera ett glidskydd för stegen så att sotarmästaren blir nöjd. Alla tidigare säkringar har underkänts på grund av ren formalia.

Nu när det är december, då blir det annat ljud i skällan hos barnen. Under november har de varit sega som kola på morgnarna, men nu minsann, en halvtimme innan de brukar bli väckta kom de båda två upp och rusade nerför trappan - paketkalendern, det blev varsin trisslott idag, en vinst på 25 kr.

Sedan på med kläderna snabbt som ögat, in med frukosten och fixa håret innan adventskalendern på TV, sedan bara tandborstningen kvar innan påklädning och ut till skolbussen.

Otroligt vilken skillnad det kan bli när det finns en morot Glad

Anders 50
0

Gomorron!

Idag måste jag till byn och proviantera, det fattas lita saker, bl.a fryspåsar.

Och så ska jag hämta rester från älgstyckningen och lägga ut så rävarna får lite gott att äta.

Behövde nog städa lite jag med….jisses så dammigt det blir fort, måste vara hunden! Oskyldig

Ha det bra!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

Peter..Visst känns det bra!!Att dom kan om dom vill..

Jag måste bara berätta…..

Två gånger nu har vår Ytterdörr ståt öppen (Fullt öppen) När vi har kommit hem…Ena gången när Sambon stängde o vi åkte iväg, o när vi kom hem, stod den på vid gavel…

O så i går när jag hade varit ute med hunden några timmar. Lite läskigt o gå in när man bara har en så liten hund….

O vi måste ha blivit väldigt klena som inte klarar o stänga dörren..Vi har ju bott o stängt denna dör i 8 år o den har alltid blivit ordentligt stängd..

ville bara berätta..Konstigt"""

Fridaaaa
0

#9 Låser ni inte dörren? SKulle aldrig gå hemifrånutan att låsa:P

Maria
0

#10 Jag glömmer ofta att låsa dörren. Jag vet inte hur många gånger jag kommit hem från jobbet och dörren är olåstSkrattande Då bor jag ändå i stan.

Många nätter har vi glömt att låsa också.

/Maria

[cherstin]
0

God morgon alla!

Jaa,grått ute och 3+ grader. Lite blåsigt.

Nystädat hos Loveradio, så skönt, pannkakor och sagor hos aggeelin så mysigt.

Frida är snorig, inte kul hoppas ridturen piggar upp.

Morot hos Peter, ja, det brukade hjälpa.

Tog sovmorgon idag och missade adventskalendern, måste titta ikväll. Den handlar visst om tjuvar, inte kul tycker jag.

Ni får ha en fin dag allihop.

Fridaaaa
0

#11 Jag dubbelkollar alltid hehe :P Hade vi inte låst så är risken att ena katten öppnar dörren = lös hund =inte bra för förbi gåede haha

Fridaaaa
0

#12 Tack för hoppas det!

stina63
0

Godmorgon vänner

Så var det 1 december. Tiden går fort. Snart är det jul igen,

Jag är ledig idag ska ta de lugnt. Tänk köpa kattgodis till katterna. Finns en speciell sort som Anton gillar. Vill helst ha en sådan pinne. Dom börjar ta slut här hemma.

Ha en skön torsdag

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

frida,Krya på dig.."""Snyt dig"" Nä vi låser int. har ju haft våra hundar o så alla barna. O nu är hundarna i himmelen o barna i eget boende.

O vi har svårt för o lära oss nya saker…

[Sisa]
0

Godmorgon!

Ny månad..en månad vi hoppas ska fyllas med

Kärlek, Ljus och Värme

..och kanske lite snö ?

Ha en fin första december! 

flisan708
0

God förmiddag på Er!!!

Ledig dag och däckad av förkylningen som jag fick nere på Gran Carnaria. Den blev bättre i helgen men blev värre igår så idag blir det soffa och säng som gäller. Ska ringa en väninna så hon får komma hit en annan dag och fika. Känns inte bra men jag vill inte smitta ner en till.

Önskar Er alla en bra dag!!!!

Kram

chik
0

Flisan.krya på dig..

zabelle
0

God middag!

Krya på er alla som är sjuka idag!

Loveradio, då har du städat och fint nu inför jul Glad

Chik Förvånad Det finns så mycket konstigt folk, klart du måste låsa!
Hemma både låser och larmar jag även om jag bara går ut med hunden.

Stina, klart kisarna ska ha godis! Har precis varit och köpt en stor påse torrfoder till "mina" skyggisar som saknar hem och ägare.
Önskar att jag kunde ta in allihop i värmen Gråter

Zabelle   

Loveradio
0

#3 Ja det är så skönt!  Kyss

#4 Haha ja, helt klart! Flört

#6 Ja verkligen Glad ha det bra du med!

#8 Haha skylla på hunden funkar alltid Flört

#12 Verkligen skönt! Glad

#20 Ja då är julstädningen gjord också på samma gång Glad

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

flisan708
0

#19 Tack!!! Hoppas verkligen på att det vänder snart, för det är sällan jag blir såhär.

fotokrafs
0

God dagens!

#0 Oj, vad du har städat. Måste vara skönt nu när det är klart.
Haha, sist vi gjorde en storstädning var när svärmor var på besök,
till och med makens skrivbord Förvånad
Hon borde kanske komma till oss oftare Tungan ute

#1 Mmm.. pannkakor Glad

#5 Krya på dig Frida

#7 Kul med paketkalender

#9 Oj, öppen dörr.
Jag bor i lägenhet och förut var det ett tag då maken var dålig på att stänga dörren så när jag gick upp kunde den vara på glänt. Skönt att han är bättre på att stänga nu Glad Jag däremot har varit dålig på att ta in nycklarna när jag låst upp, så antingen har det ringt på dörren eller så behöver jag nyckelknipan men vet inte vart, så sitter de i nyckelhålet. Har nu bättre koll på nycklarna Skrattande

#19 Usch då, krya på dig Flisan

Hoppas alla får en bra dag!

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag Glad

Nu är nästa 100 000-kronorsutgift igång, provgropen är grävd, den som ska avgöra om infiltrationen till nya avloppet kan ligga på tomten. Det är inget fel påvårt avlopp, men enligt kommunen är det en halv kubikmeter för liten trekammarbrunn och filterbädden är inte godkänd enligt nya krav.

Vad ska en människa göra? Betala, betala, betala.

Det är så mörkt ute redan kl 14 att jag måste använda blixt för att det ska gå att se något på bilden.

KaiPon
0

Konnichiwa.

Vaknade nyss, så kan väll slänga in ett ohaiyo också x3

Ska dra och käka så snart som möjlig tror jag. Hehe. Blir en slappdag idag, har inte skola idag. Glad

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Pialinn
0

Nu är det "god kväll" som gäller.

Vill bara tala om att jag har lagt in några bilder på saker jag gjort i höst.

Om ni kollar "Textilhantverk" ---->>>  "Ännu fler sjalat o 2 mössor"

Tid har jag väldigt gott om…..

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

chik
0

Cherstin!!! Adventskalendern tyckte jag var bra….

Peter**Det där är inte roligt.Avlopp"""

pialinn. Hej..Bilder..Wow.

Fin kväll till er..

Jo""Det fattas några Får Här..

Hallo!!!vad är ni???

Hans K.
0

#27 "Bääh" Skrattande

Hans K.
0

Film- o bok- o slapparkväll :-)

KaiPon
0

Konbanwa!

Sitter nu och slappar som alltid. Fick en korsett tidigare idag av mamma som jag bara älskar! <3 Har velat ha en korsett hur länge som helst, haha. :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Cristine
0

Här kommer en fårskalle till *vink vink*

Jag trodde jag skrivit i morse men ser inget så gokväll till er!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

KorsettFörvånad

Härligt!!Några har ramlat in..fin kväll till er..

Men!!Fattas några…Som roar sig…Fast inte Här..

aggeelin
0

Godkväll!! Hoppas att ni haft en fin dag!

De där pannkakorna blev riktigt goda! Alla åt med god aptit! Jag, som gillar keso och bär på pannkakor hade med mig keso och trodde att den var tll mig (det fanns grädde också) - det visade sig att barnen gillade keso och ville ha mer flera gånger!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet