Godis!!
" Man får inte plocka från det undre lagret, innan det översta är slut " är väl chokladaskens oskrivna regel..
Vilket julgodis gillar Du mest ?
Om vi ska ta just julgodis så är mina favoriter kola och fudge av alla möjliga slag.
Å, det är mina egna hemmagjorda negerbollar. Enligt havregrynspåsens recept. Gjorde dem till min höggravida svägerska förra året, hon blev eld och lågor.
Knäcken, jag hoppas någon gör de till jul för jag kan inte själv..eller kan och kan..det är att få i den i formarna jag inte lyckas med. De stjälper så allt kommer på brickan!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag saknar min svärmor choklad kola det var bara hon som kunde få till den. Vi är flera som försökt efter hennes recept men igen lyckas som hon.(Endera blir de för hårda eller så blir de gryniga).
Hon gjorde alltid kolan till jul o skar den i små bitar som hon slog papper om.
Min yngste son var bara 9 år när farmor gick bort men han tycker att Riesen chokladkola påminner om smaken på farmors kola=).
# 3
Du får försöka att hålla tungan rätt i munnen..och inte vara så darrig på handen.
Har ett recept på knäck efter min mamma. Enkelt och jättegott!! 
Jag är ingen godisätare direkt, men min favorit är körsbär i likör som finns i Aladdinasken 
just det där med att ena lagret ska ätas upp innan man får börja på lager två hade jag aldrig hört talas om förrän jag hörde det från en av damerna på jobbet.
#4 Reisen är vad jag köper när jag handlar godis
#6 Den tar jag också!
Det skulle bli svårt för oss att samsas om samma ask.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#7, 8
Det är därför det är så bra med en helt egen ask. Då får man göra som man vill och man slipper samsas 
Jag brukar alltid köpa varsin till mig och ungarna i julklapp och sedan kan man alltid idka byteshandel 
Är egentligen inte så förtjust i knäck, kola, mintkyssar, ischoklad och fudge… men om det finns och bjuds så äter jag. Godast är nog chokladbräck man gjort själv
Aladdin! Och Bridge-blandning.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mozartkulor! Sen ska jag testa att göra vit chokladtryffel och glöggfudge.
#3 Man måste inte ha knäcken i formar. Vet att vi något år hällt ut smeten på en plåt och skurit den strax innan den stelnat.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Alladin gillar jag :) Är inte så mycket för knäck och ischoklad.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
ischoklad mumsigt,,, Nä finns där inget på övre lagret på choklad asken så lyfter jag kollar undertill
Har inget speciellt julgodis, äter "vanligt" godis :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wienernougat, mums!
Riktiga kondismarsipangrisar också. De brukar jag köpa efter jul när de säljer de som blivit över billigt.
# 17 Håller med..Wienernougat är svår att motstå! 
Wienernougat är bara så gott. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
min dotters jordnötschoklad är min favorit..hoppas hon vill göra det i år igen
U R us