Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettegna-upplevelser-egna-önskningar
Läst 2159 ggr
signemo
0

Blåser det storm ?

Sverige är ju avlångt. Hur är blåsten hos Er?.

Här nere i Halland blåser det bra mycket. Men eftersom vi har nedgrävd elkabel sen ett tag tillbaka så har vi just nu ström.

Men det sitter fortfarande i att strömmen kommer att gå. Har därför tappat upp vatten i badkaret. Kan vara bra om man vill gå på toa. Tändssticksasken framme.  EN liten gryta är fylld med vatten.

Min man som är med i LRF stödgrupper är förvarnad om stödgruppsgängen skall ut o avpatrulera ledningssträckningarna åt Eon

Är glad att det inte är snö också

Var rädda om varandra

[Momiji]
0

Här uppe i Norrbotten blåser det ganska rejält också. Har gjort mig redo med batteridrivna ljus ifall strömmen skulle få för sig att försvinna. Fast jag måste erkänna att jag tycker att det är ganska mysigt Glad

diesel92
0

jag har varit nere i halland idag (varberg och falkenberg), och det var blåsigt så in i, nu hemma i småland (Skillingaryd) blåser det kraftigt också. En hel del grenar och annat på vägarna

JohannaEkroth
0

I Eskilstuna så blåser det, ja, men det syns inte så mycket på träden…. Det har blåst värre på dagen.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Aribigga
0

Norra skåne blåser det som tusan, men vi bor mitt inne i byn så här är strömmen kvar. Mamma däremot bor uppe i skogen och där går strömmen av och till.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Loveradio
0

Här i västerbotten (Umeå) blåser det inte speciellt mycket. Igår blåste det en del.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

signemo
0

Tur att Du inte drabbades av nedfallna träd

Var rädda om varandra

AnnL
0

Här dansar soptunnerna runt på parkeringen och det står många bilar parkerade. Inte roligt alls om bilarna skulle bli träffade. Ljuset blinkar lite men än så länge ström. Här är också kablarna nergrävda.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

JohannaEkroth
0

Ann, vart är här då? Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Loveradio
0

Är skönt att bo i lägenhet och slippa oroa sig över om strömmen går faktiskt. Har bott 8 år på landet och det var innan dom började gräva ner ledningarna. Och då gick strömmen hela tiden när det blåste.

Under stormen Gudrun knäcktes vårat stora träd vi hade i trädgården av stormen och föll på huset. Det var nästan så att den träffade altandörren i mina föräldrars sovrum. Läskigt.

Så var vi strömlösa i flera dagar. Fick åka in till mammas jobb och duscha och tvätta håret och värma oss. Åt på pizzeria också. Men det var ändå mysigt att ha familjen samlad, utan teve och dator. Vi satt i källaren framför tänd brasa med filtar och spelade spel. Umgicks :) så det var mysigt ändå.

signemo
0

NU har vi inga djur längre och barnen är vuxna , så nu klagar jag inte. Brukar förbereda mig med att hälla upp ordentligt med vatten. Ha mycket värmeljus hemma.

Tänker ju mest på gamla människor, blöjbarnsfamiljer och de som har djur.

När Gudrun hälsade på var vi ju utan ström en vecka. Men av en ren händelse hade jag fyllt badkaret en halvtimma innan strömmen gick. Hällt upp vatten i alla grytor o kastruller, hämtat upp gasolköket. m.m.

Med hjälp av värmeljus steg temperaturen från 13 gr till 19 på en timma sen jag kom hem från jobbet. Dessutom kunde jag duscha av mig på jobbet.

Var rädda om varandra

AnnL
0

# 8 Hässleholm i Skåne.

Karmatarerskanise
0

Här i Helsingborg blåser det för fullt.
Måste snart bege mig hemmåt, och det ser jag inte fram emot.

KaiPon
0

Här i lilla Arboga låter det som att det blåser som bara den nu Förvånad

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Anders 50
0

#2 diesel92

Aha.. då är vi ju nästan grannar, Anderstorp.

Och här blåser det minsann! Huvva!Förvånad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hans K.
0

#Anderstorp, ligger i närheten av Gislaved väl? Eller är det Anderstorp som ligger nära Vingåker? Undrar en "karttokig" Glad

Anders 50
0

Anderstorp är världsberömt ju!  Motorbanan! Formel 1! Och industritätast.

Och smålands medelpunkt. Flört

Fridaaaa
1

Här stormar det för fullt :S Hade strömavbrott i ca 30 min. Hoppas den håller sig kvar nu, hatar strömavbrott. Tur att man har ett lager på över 200 värmeljus man kan använda Oskyldig

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

signemo
0

Ja, Frida, det räcker ju ett tag Flört

Var rädda om varandra

Fridaaaa
0

#18 Haha japp! Köpte billigt på Jysk förra året och sedan nu på Ikea när jag var där ;)

Karmatarerskanise
0

Frida; jag har också liknande antal ljus, både värmeljus och antikljus :)

Hans K.
1

Haha ..okej !  Nu fattar jag ! Jag trodde att du var granne med KaiPon, kommentaren ovanför #13 Arboga (26 mil fågelvägen) , men det var du ju inte, det var, Diesel92 #2 som var "granne" i  Skillingaryd (3,4 mil fågelvägen) Glad

Nu e kartan "på plats" igen och ordningen återställd, och jag kan sova gott. Hälsn. /Hans

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i nordvästra Uppland har det blåst ordentligt i två dagar nu och inte nog med det, vi fick den första snön nu ikväll.

signemo
0

SNö. Det ville vi inte ha ännu. Iallafall inte jagGlad

Var rädda om varandra

Fridaaaa
0

#20 Hehe ja det är bra att ha :) älskar att ha tända ljus :)

pius314
0

#22 IIIhh, då kanske den är på väg nedåt! (till stockholms förorter Flört) hoppas, men bara om den får ligga kvar

annars har det blåst några dagar här norr om stockholm, men inte värsta sorten

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Maria
0

Det blåser enormt i Göteborg. Älvsborgsbron som jag bor ganska nära är avstängd. Liseberg har stängt ikväll och en stor glasfasad utanför ett köpcentra på Hisingen har blåst ner.

/Maria

signemo
0

Hoppas tåget går i morron. Skall ju på kurs i 4 dar till Göteborg. Har tänkt att åka tåg hela veckan. Men annars får jag väl köra eller övernatta

Var rädda om varandra

Loveradio
0

Jag vill också ha snö! *lägger armarna i kors och ser sur ut*

Fridaaaa
0

Jag är tvärtom, skippar helst snön haha

AnnL
0

Nu har jag varit ute för sista gången ikväll och lilleman gjorde allt på kort tid. Tanks.Glad

Loveradio
0

#29 Jag får ingen julstämning utan snö… Och så vill jag åka snowboard :)

Fridaaaa
0

#31 Nej det är det inte, snö mellan jul & nyår går bra sedan behöver det inte vara mer ;)

[LucyInTheSky]
0

Här blåser det som attan och vi har inte haft internet på hela dagen.. Strömmen har flippat lite från och till. Men det har varit mysigt att ha tända ljus och laga mat på kaminen i vardagsrummet. =)

Hoppas dock man får köra över bron i morgon. Men borde nog inte vara några problem hoppas jag.

signemo
0

Nu har jag och mannen kollat av lite vägar och rapporterat in till vägverket Nu sängdags

Var rädda om varandra

pius314
0

Hoppas alla har det bra, 80.000 utan el såg jag…

Anders 50
0

Har överlevt! Glad

zabelle
0

Fångad av en stormvind… Fy sjutton vad det har blåst.

Ån svämmade över ordentligt när havet tryckte på. De som har stugor längs med ån har fått mycket fördärvat. Gick inte att göra så mycket åt elendet i natt.

Zabelle   

Maria
0

#37 Oj, vilken bild. Snacka om att ha skaffat pool.

/Maria

KaiPon
0

#37 Ouch, inte bra >.o

pius314
0

#37 nä vågor på gräsmattan är ju totalt obra, hoppas det rinner undan snabbt!

zabelle
0

Egen båtplats… på tomten Obestämd

Zabelle   

KaiPon
0

#41 Usch då, inte kul! Rynkar på näsan Hoppas det försvinner snart Obestämd

zabelle
1

Synd om dem som äger stugorna.
Man får vara glad att inga människor skadats i stormen.

Zabelle   

KaiPon
1

#43 Sant. Liv är viktigare än ägodelar. Glad Man måste se det positiva i det hela.

[cherstin]
0

I Söderhamn var det ganska lugnt i morse men omkring lunch drog det igång. Nu är det bara att hålla i hatten om man måste ut. +2 grader ute och ingen snö i sikte.

Andina
0

Ja, fy vilka upplevelser en del (av er också) har haft i samband med oväder! Jag är så tacksam för att jag kommit lindrigt undan än så länge! Peppar, peppar!

Jag är livrädd varje gång det stormar i för alla träden här… Och i och med att grannarna 'skövlar ner' fler och fler trän så blir ju risken större för de kvarstående träden…

Och ja, tack och lov verkar det inte ha blivit särskilt mycket personskador denna gång. I Sverige. I Norge var det ju några som drabbades hårt.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

zabelle
0

Dagen efter i dagsljus. Egen å på tomten?

Zabelle   

Maria
0

Snacka om sjötomtObestämd

/Maria

Loveradio
0

Idag stormar det ganska rejält.

Fridaaaa
0

Vi hade "bara" storm sön/måndag, men inte mer som tur är, (bor i Blekinge vid kronobergsgränsen)