Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1849 ggr
[GunillaF]
1

Bota din vintertrötthet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trött i vintermörkret? Här är nio tips till ett piggare liv!

• Motionera. Då får hjärnan vila från det intellektuella arbetet.

• Njut av maten. Stressa inte under måltiderna.

• Sov ordentligt, annars tär du ständigt på reserverna. De flesta vuxna behöver 7-8 timmars sömn.

• Koppla av regelbundet. Titta på tv, läs en bok, glo ut genom fönstret.

• Lufta dina känslor med en god vän eller med familjen.

• Ta pauser i arbetet. Ta en kort promenad på lunchen.

• Säg nej ibland. Lyssna på dina behov.

• Träna upp ditt självförtroende och självkänsla. Det finns massor av metoder, kurser och böcker att välja mellan.

• Ta tag i din stress. Stress är en av de vanligaste orsakerna till trötthet. Konstant stress ger spända muskler, som kan avhjälpas med massage eller avspänningsövningar.

Källa: www.iform.se

[MargaretaA]
0

Det var många bra tips Gunilla! Tack för dom - dom borde skrivas ut och hängas upp på väggen där man ser dom varje dag.

[GunillaF]
0

Jag borde lära mig att sova mer. Det är åt he---ke för lite

med 5 timmar/natt! Foten i munnen

stina63
0

Bra tips gunilla, Sover gör jag mycket när jag är ledig, Annars blir det 5 timmar per natt, Sen motionerar jag rent för lite. Kyss

Cristine
0

Jag sover också alldeles för lite, men vad gör man när man vaknar tidigt och inte kan somna om!Rynkar på näsan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Här är en till som sover alldeles för lite, har så svårt att komma i säng på kvällarna. Rynkar på näsan

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[GunillaF]
0

Flört

WinterPrince
0

Jag känner mig ganska balanserad i mitt liv just nu. Den vanliga höstdeppen har inte lyckats tränga mig in i mitt packade schema.

Sover ungefär 7h/natt.

Har börjat få rutin på att äta kvällsmat nu också…

flisan708
0

Tack för tipsen!!!! Jättebra tycker jag. Men jag skulle vilja lägga till en sak på listan, hoppas det är ok.

Dagsljuslampa, haft i flera år och varit guld värt för mig som jobbat natt i många år. Tror de flesta skulle må bättre av lite extra dagsljus. De kan vara rätt dyra men jag har ett tips på hur de kan bli prisvärda. Vill ni veta så kan jag berätta.

Hans K.
0

Hej Gunilla

Tack för jättebra tips, har hängt upp dem på kylskåpsdörren nu, och nu återstår det bara att följa dem, det känns just nu verkligen som det behövs Glad Hälsn. /Hans

[GunillaF]
0

Flört

[Sisa]
0

Att lära sej att säga nej..det tycker jag är svårast!

Bra tips, tack!  Kyss

Hans K.
0

#9 Apropå att "göra" så åkte jag iväg nu i ren inspiration av första punkten på Gunillas lista och köpte en "Rehab-motionscykel" mycket skönare än både crosstrainer och en vanlig motionscykel, tyckte jag när jag provade, köpte två hantlar i rena farten.

stina63
0

Så bra en tråd till med bra innehåll har kommet fram. Får kanske skriva ut den som Hans har gjort sätta på kylen.

Glad