Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 2075 ggr
[Sisa]
0

Barndoms-jul!

Minns Du dina barndomsjular..och den julklapp du blev allra, allra gladast för ?

Bergspuman
0

Jag minns en jul 1978… jag mådde väldigt, väldigt dåligt för samma höst hade mamma separerat från min styvfar och stämningen hemma var usel.

Det året firade jag jul med pappa hos farmor och farfar och jag fick en liten reseskrivmaskin i julklapp. O vad glad jag blev för den! Den var min trogna kamrat i säkert 10 år.

[Asta]
0

Nej, minns inte några jular speciellt.

Cristine
0

Jag fick bara praktiska saker som kläder och ofta likadana klänningar som min kusin. Men ett år fick jag en docka med dockvagn. Det gillade jag inte alls och gav bort, jag var avundsjuk på min bror som fick en ångmaskin.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Jovisst minns jag barndomens jular, för här firades det jul ordentligt, något år åkte vi t.o.m. häst och släde till julottan!

Men bästa julklappen i barnaåren minns jag inte, den kom senare i tonåren.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 4

Vilken var din bästa julklapp i tonåren då ? Glad

Anders 50
0

#5 Det var något som du inte tycker att jag ska använda! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag fick faktiskt en moped i julklapp när jag var 14 (fyller i februari) Det var en röd Suzuki med blinkers och fyra växlar. Såg ut som en liten minimotorcykel.

/Maria

Maria
0

Som mindre barn fick jag en bilbana. Jag minns att jag var sur hela julafton för pappa och min bror körde den hela tiden och jag fick knappt prova.

Gissa vem jag fick den ifrån?Tungan ute

/Maria

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den julklapp jag blev allra gladast åt när jag var liten, var egentligen inte så märkvärdig. Men för mig var den det just då. Jag var väl en så där 5-6 år och fick en ring som jag tyckte var sååå fin. En silverring med en massa pärlor som hängde ut på "trådar" från en sten mitt på ringen.

Den enda julklapp jag har kvar sedan min barndom är tomten som ni säkert sett bild på förut men jag visar den igen.

Jag fick den julen då jag var två månader gammal. Nu är den 57 år gammal och fortfarande lika fin.

[peter54]
0

Jag minns ingen specifik jul direkt, men jag minns att jag som liten var mycket frustrerad över att jag aldrig fick julklappar och födelsedagspresenter eftersom jag fyller den 19e.

Mina föräldrar "snålade in" på mig genom att säga att -"nu är det här både födelsedagspresent och julklapp". Jag kände mig orättvist behandlad eftersom inget av mina tre syskon behövde ha det så.

Jag vet att jag tänkte om det som om så mycket annat som mina föräldrar gjorde mot oss barn att så ska jag aldrig göra mot mina barn om jag får några.

Vår pojke som fyller den 15e har aldrig behövt erfara något sådant. Han få presenter när han fyller år och julklappar på julafton precis som sin syster.

[GunillaF]
0

Glad