Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 653 ggr
[Sisa]
1

Sårbart

" Det är så lätt att såra,

några tanklösa ord kan påverka mer än Du tror

Det är så lätt att glädja,

några uppmuntrande ord kan värma mer än Du tror "

Vart går gränsen mellan att lägga sej i..och att bry sej om ?

[cherstin]
0

Jag tror inte att det finns någon gräns. Det är mottagarens reaktion som avgör det, tror jag

Karmatarerskanise
0

Svårt att sätta en gräns.Finns nog ingen klar.

KaiPon
0

Håller med #1.

Samt att man måste då kunna be om ursäkt om personen reagerar negativt. Jag vett att jag har flertalet gånger sägt nåt utan att tänka, men jag har alltid bett om ursäkt efteråt. Och då är det oftast till mina kompisar, och dom vet hur jag fungerar och att jag ibland inte hinner tänka eller stoppa impulsen att säga nåt. Foten i munnen

Nu är jag inte en sån som säger 'Jag har ADHD, det är därför jag gör/säger så', utan jag är mer en sån som lär sig av mina misstag och försöker förbättra mig till nästa gång, men det är inte alltid så lätt som det kan verka. Men jag försöker, och det märker mina kompisar Skrattande

Oj, känns som att jag kom lite ifrån ämnet.. Ber om ursäkt Skäms

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Karmatarerskanise
0

Fast ofta kan det vara mottagaren som borde se över sin reaktion. Håller inte med om att den andra ska behöva be om ursäkt alltid om mottagaren har en dålig dag och överreagerar eller tar saker på fel sätt. Däremot kan man förklara att det inte är något illa ment.

Vi själva måste ibland gå till sidan och lugna oss, läsa eller lyssna igen och se det med "nya ögon". De flesta vill väl tror jag på :)

Maria
0

#4 Håller med dig Hera.

/Maria