Försvar
Bär du något med dej eller kan du något trick!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Adrenalin och överlevnadsinstinkt har funkat bra för mig förut. Jag och en kompis blev påhoppade av en kille med järnrör en gång (min kompis fick första smällen, i bakhuvudet, och fick bestående skador
), och när han slog till mot mig så lyckades jag stoppa röret med händerna och försvara mig ganska bra 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag har gått självförsvarskurser och har även bälte i judo =) Mest för att det var kul, inte för att jag känner mig otrygg.
Men sen om jag är kall nog att använda mina kunskaper när det händer vet jag inte, har inte testat och vill inte testa heller.
Jag förlitar mig på verbal kommunikation. Har funkat hittills.
/Maria
Jag har gått på självförsvar när jag var yngre, men jag skulle nog börja springa det fortaste jag kan om någon skulle få för sig att hoppa på mig. 
Eftersom jag jobbat som ordningsvakt har jag en bra utbildning i självskydd.
jag lever på turen..
fast nu så är jag ju bara hemma..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Känner mig ganska trygg när jag är ute med hunden. Dels för att han har ett ganska tufft utseende (men han är världens snällaste egentligen) och dels för att han säkert skulle försvara mig i en hotfull situation. Kanske inte nu när han är valp och osäker men säkert när han är vuxen.
Om nåt skulle hända mig när jag är ensam så skulle jag inte tveka att använda våld för att ta mig ur situationen och sen troligtvis springa efter hjälp. Annars har jag planer på att köpa självförsvarsspray. Som är ännu bättre. Tycker att alla kvinnor bör bära med sig en sån med tanke på hur våldtäktsförsöken ökar.
Finns en bra guide om självförsvar här.
Annars tror jag att adrenalin och överlevnadsinstink som KaiPon skriver hjälper en hel del.
Men verbal kommunikation är väl det man försöker med först.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tränat jujutsu i många år och har även bra utbildning i självskydd, eftersom jag jobbar som väktare.
Såg att det såldes olika små larm att sätta i nyckelringen, i väskan eller på ytterdörren.
Sjävförsvarsspray / Pepparspray kan "busen" ta ifrån dig och använda mot dig istället….
Zabelle
Nix ingenting:P Eller jag går aldrig själv, har alltid någon med mig eller hunden, och måste jag vara själv är jag där det är mycket folk, aldrig där det inte är en kotte.
Hade velat ha pepparspray men det får man ju inte ha längre
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har heller inget, men undviker också att gå själv på många ställen..iallafall då det är mörkt ute.
Tänk förr..då kunde man gå vart som helst om natten utan att vara rädd. Men det är andra tider nu!