Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 662 ggr
Fridaaaa
0

Fars dag

Idag är det fars dag. Grattis till alla pappor!

Firar ni fars dag?

Jag skickade grattis till min pappa imorse :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[cherstin]
0

Jag tycker att det är onödigt med fars-mors och barnens dag. Alla dagar är för alla och det finns ju faktiskt både barn och vuxna som förlorat sin/sina föräldrar och barn/syskon. Dessa dagar är bara till för att handlarna ska tjäna mer pengar.  Man kan fira sina föräldrar och barn utan handlarnas hjälp.

Fridaaaa
0

#1 ja jag brukar inte köpa något. Gör egna saker i så fall :)
Ibland äter vi en bit tårta, äter lite godare mat eller liknade

stina63
0

Ja vi firar de. Träffas äter något gott tillsammans…Glad

Loveradio
0

Trodde att fars dag var förra söndagen haha, så han fick ett grattis redan då. Men jag har ringt och grattat honom. Och om jag inte vore luspank så hade jag köpt fin-choklad och godis och köpt ett fint kort. Men han får presenterna i efterskott istället. :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

#4 Samma här, har typ inga pengar heller nu, så han får något litet längre fram:)

Karmatarerskanise
0

Jag hittade två små söta kaffekoppar (han dricker ytterst lite kaffe, så de var perfekta) och så fick han en påse med kexchoklad som han tycker om.

#1 Jag ser det inte alls så. Jag tycker det är fint med dagar som uppmärksammar föräldrar. Det är inget lätt jobb de har. Självklart finns det dom som inte längre har turen att ha kvar sina föräldrar, men det borde ju inte hindra folk från att visa sin uppskattning de till som faktiskt finns kvar.

Jag har vänner som grattar sina manliga vänner som har barn, de är fäder de med. Jag grattar mina kompisar som har barn.

Vet att en del tycker att "man ska visa uppskattning alltid", men det utesluter inte speciella dagar tycker jag :) Man kan visa sin uppskattning året om och ändå fira lite extra på speciella dagar. Om man vill :)

Visst, affärerna säljer mer vid alla speciella dagar. Men mig gör det inte så mycket.