Favoritraser?
Har sett att Papillon är en populär hund härinne
Jag tror de flesta gillar alla djur men har ni någon favoritras när det gäller hundar/katter?
/Maria
Alla katter jag haft har varit kypare, till och med de födda vilda och de övergivna som kommit till oss.
Mormodern till de två jag har nu var angora så Nalle blev långhårig, och långhåriga kypare är inte vanliga.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#2 Kypare? Vad är det?
Själv är var vansinnigt förtjust i Taxar. Så charmiga hundar tycker jag.
Jag har själv haft två och kan tänka mig en korthårig tax i framtiden.
Gillar även vinthundar och den Ryska vinthunden är mäktig.
När det gäller katter så har jag ju två blandraser nu men har alltid varit fachinerad av orientaliska katter som Siames. Kan även tänka mig en nakenvariant eller en Rex också.
Norska Skogkatter står mig varmt om hjärtat också.
/Maria
Katter: Ragdoll så klart 
Zabelle
Hund: Papillon 
Weimaran, Dobermann, New Foundland, Engelsk Bulldog.
#4 måste hålla med om pomeranian, haha. men det kan vara för att jag är lite av en Hiroto fangirl, och hans hund Mogu är en pomeranian
Sen gillar jag chihuahuor, men det är mest för att min pappa har en, som är så grymt charmig att det inte är sant. kan leta upp bild på honom då jag kommer hem, haha.
Pappa har för övrigt döpt honom till MH, som står för mördarhunden, haha.
Sen katter vet jag inte så många raser på, då jag aldrig haft en katt och antagligen aldrig kommer skaffa en pga allergier.
Men min kompis Kew's katt Lilly (tror jag det var hon hette) var sjukt gullig och mysig.
bilden är på henne då hon lekte med min kamera rem. Hon var även fram och försökte äta på min GazettE väska haha. 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Bland hundar är jag förtjust i Cocker Spaniel. Sen ligger även Cavalier King Charles varmt om hjärtat då dom födde upp sånna där jag jobbade i Wales.
Sen trillade jag in på Mexikansk Nakenhund av en slump. Jag har inte träffat någon än, men vad jag läst så verkar den passa mig rätt bra. Fast jag föredrar dom med päls på.
När det gäller katter så är det bara Huskatter som gäller!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Katt så klart. Jag har en ragdoll. Har också haft en Norsk skogkatt som blev 16 år.
Vilken hundras som jag har som favorit beror ju på vad jag har hundet till.
Utseendemässigt finns det enligt min mening inget som slår en Hamiltonstövare, en Jämthund och en Irländsk Varghund, samtliga av han-kön.
Som brukshund så är det dött lopp mellan Schillerstövare och Finsk stövare.
Som ren sällskapshund har jag aldrig haft nån trevligare ras är Irländsk Varghund. En väldigt lättklappad ras, och man behöver inte böja sig för att pussa dem på nosen!
Katter gillas av bondkattsras. Gärna grå eller svart-brun tigrerad färg.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vi har blandras Maine Coon/Ragdoll så det får bli det då 
(katter)
Åh!
Hundraser jag gillar är: Boxer (som jag äger), Amstaff, Staffordshire Bullterrier, Rottweiler, Fransk Bulldog, Flatcoated Retriever och Leonberger bl.a.
Kattraser jag gillar är: Bondkatter, Siames, Oriental, Bengal och Sphynx.
Min Boxer
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#15 Boxrar är fina. Jättesöt bild.
Jag kände en Boxer en gång som hette Julia. Hon var bästa vän med min första tax.
Hon dreglade något enormt och hade en andedräkt som kunde väcka döda
men min lille tax älskade Julia. Han var alldeles slemmig när de hade varit ute och tumlat om så han fick alltid duscha efteråt.
/Maria
#16 Tack! 
Haha vad roligt
Ja Boxrar kan ju dreggla en del. Men Valle dregglar inte så mycket som tur är. Bara när han kutar omkring som en dåre i skogen.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Alla raser är charmiga på sitt sätt..har ju ägt olika, så ingen som är direkt en favorit….men jag dras nog oemotståndligt till muscchehundar…alltså hundar med muschtach…som, olika terrierraser, Irländsk varghund, Snautcher mm..
Många av er vet ju redan vad jag har för raser själv just nu, som jag bara älskar, och nog har dom musccher allt..hi,hi,hi…en cainterrier och en blandis mellan Whippet, Tibetansk Terrier och Västgötaspets…Milo o Frisco
Gu' vilka go'a små kompisar ni har! Jag blir alldeles 'vill ha'ig!'
Favoriten här (efter Pappisen o de andra djuren jag haft förstås) bifogas…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Har en Maine Coon och en Schäfer och de byter jag inte bort för allt i världen! 
#18 Cairnterrier är supertrevliga hundar ;) Är själv nästan uppväxt med såna då min faster typ alltid har haft det ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här kommer bilder på mördarhunden Pixel och min systers hund Trux 
Gillar alla raser. Har ingen direkt speciell ras.
#25 Vilken fin leonberger, underbara hundar!
Ja sotra hundar märker man mer på hur fort dem växer än små hundar hehe
Jag föredrar spetshundar, särskilt de större, Siberian husky, Alaskan malamute, Västsibirisk lajka, Grönlandshund, Karelsk björnhund, vit älghund och jämte.
Bland katterna är mina favoriter brittisk blåtabby och Maine coon.
Jag är inte så förtjust i såna hundar som en uppfödare jag träffade en gång kallade "fjanthundar", dvs hundar som hoppar och far runt en och aldrig kan sluta.

Min favoritras när det gäller hund är golden retriever (men så gillar jag ju också att dammsuga
) Måste ju även säga min tax/jackrussel - shelti-blandning annars blir det orättvist.
När det gäller katter så gillar jag vanliga bondkatter men skulle även gärna ha en långhårig av nåt slag.
#28 Bondkatter kan ju vara långhåriga med 
Med risk för att få på moppo nu måste jag ändå säga att:
Jag föredrar hundar på bild. Tycker inte om dem helt enkelt.
#30 Katter då?
/Maria
Vilken härlig tråd! 
Katter gillar jag med..alla raser. Men..allergisk som jag är kan jag inte ha någon egen
Jag får nöja mej med alla små kissar som finns häromkring och ofta hälsar på. 
#32 Då kan vi vara två om det, haha. Är också allergisk mot katter 
# 33 Jag har provat flera gånger, jag har tagit hand om hemlösa katter..men jag måste alltid lämna dom ifrån mej. Det känns inte bra, så nu har jag gett upp. 
# 31. Katter gillar jag. Har en Ragdolltjej.
Oj, raser? Jag är dålig på sånt.. men när det gäller hundar så är jag nog lite extra förtjust i vinthundar, gillar deras avslappnade attityd. Finns många andra hundar jag gillar..
men har svårt för hundar som dreglar, skäller, fäller och luktar mycket.
Katter, tror jag gillar alla.
#36 Då finns det inte många hundraser kvar ;)
#38 Ajdå. Kanske skall förtydliga att
jag menade mycket vid "dreglar, skäller, fäller" också.
#39 hehe oki 

#29 Ja det kanske det gör
Då kanske nästa katt får bli en sådan:)
#36 Min ena katt både fäller, dreglar och luktar just nu då han har tandsten (vi ska beställa till hos veterninären). det enda han gör är att han inte skäller
/Maria
#41 HEJ :) Kul att se dig här 
Zabelle