Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1052 ggr
[Sisa]
0

Friserad

Ser Din frisyr likadan ut på morgonen då Du vaknar, som den gjorde kvällen innan ?

Vad gör Du med håret på morgonen ?  Skrattande

Maria
0

Jag har nästan alltid haft långt hår.

Nu har mitt hår vuxit såpass mycket efter strålbehandlingen så att jag slipper "löshår" Det är dock ganska stripigt fortfarande.

Extra roligt är det för att jag var så inställd på att det aldrig skulle komma tillbaka (enligt läkarna) Strålar man huvudet så dör oftast hårsäckarna för alltid.

Jag sätter alltid upp håret. I jobbet är det nödvändigt och privat så känner jag mig finare.

Använder vanliga hårklämmor och lite spray. Inga avancerade uppsättningar med andra ord.

/Maria

Cristine
0

Iiiiiiiiiiiiiihiiiiii skojar du?

Jag försöker få fason på det annars får jag blöta håret.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Har aldrig varit mera allvarlig!  SkrattandeSkrattande

Tror mej veta att håret är ett dilemma för många..kanske är vi alltför fixerade ?

Namiko
0

Har ganska kort hår så det kan få för sig att spreta lite hur som helst om det är fuktigt när jag sover. Jag låter det antingen vara som det är (jag gillar när det ser rufsigt ut) eller så blir det hårspray och rufsa till det om jag orkar. Oftast ligger det bara platt när jag vaknar om jag inte sprayat det dagen innan, har jag gjort det så sitter frisyren kvar under natten :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
0

I somras möte jag grannen som hade morgonrock och håret fullt av papiljotter.

Jag tror inte jag sett någon med papiljotter sedan jag var liten.Skrattande

/Maria

zabelle
0

Jag ser ut som ett litet troll när jag vaknar Förvånad
Men lite vatten på så lägger det värsta "rufset" sig.

Mitt hår är ganska långt så jag brukar ha "inbakad" fläta på jobbet.

Zabelle   

KaiPon
0

Jag borstar igenom mitt hår på en höjd på fem minuter på morgonen. Nu har jag i och för sig ganska kort hår, men kan tillägga att mitt hår växer som ogräs, haha.

Iblang känner jag dock för att tuppera det i en visual kei liknande frisyr om jag har håret till det, haha. Då kan det ta upp till en timme om inte mer att fixa det, haha. Men det är inte ofta det händer ändå.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[cherstin]
0

Jag ser ut som ett troll på morgonen. Har ganska långt hår men sätter för det mesta upp det i en svans eller med någon snygg klämma.

Loveradio
0

Har långt hår och visst kan jag vakna upp som ett troll ibland, men oftast så ser det ändå inte så farligt ut. Går jag och lägger mig med lite fuktigt hår så vaknar jag upp med snyggt vågigt hår. Och då kan jag kamma igenom lite och använda hårspray för att det ska stanna så.

Jag brukar bara kamma igenom håret och ibland platta det med plattång. Kan också sätta upp det i toffs men inget komplicerat. Och nån hårklämma kan jag också ha i håret ibland.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Eija
1

Jag har oxå långt hår, så jag brukar faktiskt fläta den till natten, och så har man flätvågor i håret till dagen…Glad

[LucyInTheSky]
0

Har långt hår och måste säga att om jag inte ska någonstans så får håret vara som det är hela dagen.. Kan vara dagar då det inte blir borstat alls. Det är mest utsläppt.

Men ska jag någonstans borstar jag igenom det bara. Har lite självfall så lockarna brukar dycka upp av sig självt. Aldrig några produkter i håret. Aldrig aldrig aldrig hårspray.. Jag tycker det är så äckligt. Kan beror på att min syster sprayade mig i munnen en gång =( blurk.

flisan708
0

När jag är nyvaken ser jag ut som ett troll med typ tuppkam, för håret står rakt upp.

Har rakt hår. Använder impackning rätt ofta. När håret är handdukstorkat använder jag en produkt som heter Sealded ends. Sen får jag blåsa håret två gånger för annars blir det inte torrt. Använder ett ett lätt styling gele mellan blåsningarna. Avslutar med lite kladd (geletyp/wax). Om jag ska ha håret uppsatt har jag på lite spray. Klipper mitt hår var åttonde vecka, brukar göra slingor och klippa varje gång.

Att håret ser snyggt, fräscht och välvårdat, tycker jag är en självklarhet för både välmående och hälsa. Visst kostar det en slant men det är värt det, finns andra saker som jag kan undvara för att göra det. Min mamma har alltid varit noga och rädd om håret på både sig och oss barn så jag är uppväxt med detta.

Ska till frissan i morgon och jag längtar dit, gör det alltid de två sista veckorna innan jag ska dit. Gått hos samma frissa sedan 95, för att hon är så bra. Haft diverse färger och längder under alla dessa år. Men när det kommer till färg så har min frissa slutordet för hon kan sitt yrke. När jag kommer dit kopplar jag av och njuter, hon skulle aldrig släppa mig därifrån missnöjd. Det är jag glad för.

Stephanie
0

Jag har kort hår, vilket ser som bäst ut när jag kliver ur sängen på morgonen Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fridaaaa
0

Mitt hår vågar sig alltid.
Och jag får absolut inte somnar med blött hår, för då blir det jättevågigt/lockigt och inte bra när jag plattar det sen.

På morgonen brukar jag platta det eller bara sätta upp i slarvig hästsvans/boll beroende på om jag ska vara hemma eller iväg Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Skrattande

De var en rolig tråd.. Nä sisa mitt hår har ett eget liv. Styr själv hur det ska se ut. kan vara helt åtslickat på ett hål, Får blöta håret för att reda ut de..

[SweetRose]
0

Verkar som jag är den enda kvinnan kvar som bara vaknar på morgonen och går iväg! Gör ingenting, kanske rättar till benan om den hamnat fel under natten men oftast struntar jag i det med Flört

[walkinbeauti]
0

Gör ingenting förutom duch och tvättar det lilla hår jag har, det ser lika ut som när jag lagt mig,maskinklippt på ca 5 mm,men man måste borsta ibland för att massera hårbotten annars blir det mjäll efter ett tag Flört

[Sisa]
0

# 10 Välkommen hit!  Så glad jag blir..du stannar väl kvar ?  Kyss

Anders 50
0

#16 Bildbevis? Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
0

Jag och håret är inte överens om riktningen på detsamma på morgnarna! Virvlarna vill på sina håll och jag vill ha det på ett annat sätt!

Men med lite H2O så blir vi överens. En stund.

Funderar på att snagga mig?

Branneli
0

Ett drag med borsten, så är frisyren på plats !!

Skönt Glad

[SweetRose]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#19 Ca 2 veckor sedan, nyvaken med mittenbena Flört

fotokrafs
0

Jag har långt hår, men bryr mig inte så mycket om det. 
Ibland tovar det till sig, men det gör inte så mycket.
Älsklingen brukar kalla mig för sitt troll och tycker att det ser mysigt ut.

Nu har jag lugg. Praktiskt, slipper noppa ögonbrynen.

fotokrafs
0

#22 Vackert. Jag har platt hår, skulle gärna vilja ha lite lockar.

Fridaaaa
0

#22 Vad fint! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

#22 Nja…vill nog ha bättre/tydligare bild. Ser inte mittbenan! Flört

(Glad)

[SweetRose]
0

#24-25 Tackar! Skrattande

#26 haha, tyvärr har jag ingen sån nu, får bli en annan gång ;)

signemo
0

Kort hår o självfall.

Kan skrämma folk på morronen. Ser ut som ett troll. Med håret på alla håll.

Bara att blöta ner det, borsta eller kamma till det. sen brukar det få självtorka

Var rädda om varandra