Mobiltelefoni
Nyfiken som jag är så skulle jag vilja veta vad för mobilabonnemang ni använder.
Vad använder Ni? Kontantkort eller abonnemang? Varför har ni valt just det?
Själv har jag ett abonnemang med fast pris sedan många år tillbaka som jag är nöjd med. Priset är 499 kr/ månad men jag ringer 3000 minuter till alla abonnemang, sen ingår 3000 sms, 3000 mms. Innan hade jag dyra räkningar.
Jag har Telenor 99 kronor i månaden som jag får ringa för. Har sedan 3 månader lagt till så att jag har fri surf och betalar totalt 169:- och får fortfarande singa för 99.
Jag kommer sällan över den summan ändå.
/Maria
Har telenor abonemang. 169kr/månad plus övriga kostnader.
Har en sony ericsson vivaz 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag hade tappat min mobil som var ganska ny och enkel att använda, eftersom jag behövde en ny brådskande så gick jag ut på nätet och där fann jag bara sdan med abonnemang så det blev en komplcerad xperia. när mobilen kommit på posten så fick ja samtal från sonen, en taxichaufför hade ringt honom för han hade hittat mobilen. Nu har dottern den.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Telia mobil prata på. 49 kr/mån. + 29 öre/min till alla.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Glömde… Jag betalar runt 400 kanske som Flisan, jag orkar inte kliva upp och titta, har blivit lat.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#3 Synd att xperian inte håller bra. Vet många som har fått lämna in på lagning många gånger osv bland annat min syster, 3 gånge rpå knappt 1 år sedan fick hon en ny och den krabbar med till och från. Hoppas din dotter har tur så att hennes håller!:)
Jag sade upp min Telia abonemang ca. 5 år sedan. Nu har jag Halebop orginal i min Sony Ericsson. Om jag ringer, laddar jag kortet. Annars får andra ringa till mig, och jag behöver inte ringa till någon. 
Har som Anders Telia prata på Men med surf 98 kronor och ringer för29 öre/ minut till alla.
#6 Jag har en xperia mini som jag inte är nöjd med. Den dog efter 5,5 månad, hade använt den 10 min innan den dog hade den inne i två omgångar, dvs lite över två månader. Sen har den funkat klockrent efter det. Litar inte på den. En väninna har en likadan och hon tycker den är den bästa hon haft.
#3 Visst kan de morderna telefonerna vara lite komplicerade men det brukar ge med sig om man har tålamod och tid med dem.
Jag har halebop orginal (kontantkort) och har haft det sen jag fick min första mobil för 11 år sedan. Laddar en gång i halvåret då man inte kan ringa till någon om man väntar längre och det går runt 50:- i månaden för mig. Jag har halebop för att nästan alla personer jag känner har det och det blir otroligt mycket billigare än allt annat.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag har abonnemang via Telia för 59 kr/månad, ringer inte mycket så räkningen brukar hamna på omkring 85 kr per månad.
Abonnemang. 99kr. ringer inte så mycket.( Inte bra o prata i Mob) Men sänder desto mer sms.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har kontantkort, använder bara mobilen om jag åker iväg själv någonstans.
Fö har vi fast telefon.
#9 Okej ja många säger att dem är kassa, få som tycker dem håller:)
Har Tele2, minimumdebitering på 25 kr/månaden och det är oftast där jag ligger. Har ingen större koll på vad taxan är för samtal SMS mm. Jag ringer väldigt sällan, blir oftare SMS.
Tänkte egentligen ha kontantkort, men de erbjöd mig detta istället.
Tror faktiskt att det var det bästa för mig.
Har 3, ringer inte så mycket jag heller. Räkningen låg på 57kr sist. Aldelles lagom =)
Abonemanget vet jag inte vad det heter. Betalar i allafall 49kr i månaden och får ringa upp den summa. Fick även telefonen grattis i den dealen. Men vet inte om jag gillar den. En Xperia x8 som typ låser sig 3 gånger om dagen..
NU..har jag ett som heter(?)Knockout från tele2
mini/mån 49:- 49öre minut 49öre sms tror jag
det är en del surf i priset ,månads fakturan brukar hamna mellan
125 - 250 kronor
Jag har kvar en del .. "miljöskador " från nittiotalet
i mitt mobiltelefonerande
då kostade det 6/sex kronor minuten 
i dåtida pengavärde,vet inte om det motsvarar 9 -10 kr idag ?
Intressant att flera ..avråder från Xperian
jag har planerat uppdatera mina abbonemang
skaffa en kombo mobil tele/bredband
jag har sagt upp mitt fasta telia i väggen
både piggare ..inteligent lur och ett "doniel"(?) först till Obärbara datormaskinen/kanske "knä-över" på sikt
då lutar det åt en samsung G IIs …
penke
#17 Innan du bestämmer dig kolla in HTC Sensation XE, den har jag precis beställt. Den har en kamera på 8 megapixel, stort minne och möjligheter att lägga till ett regält extra minne. För mig kändes det meningslöst att ens titta på en mobil med mindre kamera, de senaste två jag haft har varit 5. Förvånad att inte den utvecklingen gått snabbare i mobilerna.
jag har tid att vela dryga månaden till .. :- )
8 meg kamera är ett minikrav
det har jag nu (SE W995),men med små sms-tangenter ..
stor skärm,stort tangentbord och ..stor kamera
det är så bra,att alltid ha med kamera
naturligtvis finns det bättre "riktiga" kameror
men,de har man så sällan med/framme
HTC ska jag kika lite mer på.. :- )
penke
Jag har ett Telenor abonnemang. Betalar 169kr/månad som jag får ringa för, dessutom får jag en gratis telefon på köpet. Bindningstid 24mån. Räkningen/månad brukar landa på runt 200kr.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Har ett gammalt snackis abbonemang från Tele2 / comviq, utan fast månadsavg och ringer för 19 öre till alla.
Från början band jag mig i 24 månader sen försvann den fasta månadsavgiften och det blev ju billigt och bra! 
Zabelle
#18 Ta du och kolla in dem lite mer. Jag har kört Sony Ericsson jämt men efter den sista så känner jag att nu är det dax att prova nytt. En väninna till mig har köpt en LG Optimus 2X P990, tror jag den hette som är bra. Också med 8 megapixel. Den är hon jättenöjd med och hon är tekniknörd. Du får berätta vad det blir i slutändan.
Har fallit i iphone träsket. Köpte en i helgen och gick då över till telenor från snackis tele2 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Abonnemang hos Telia!
Orkar inte hålla på att byta hela tiden..så jag har det jag har. I det stora hela tror jag inte priset skiljer så mycket heller. Mina telefonräkningar är lika billiga som Peters!