Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettminnen
Läst 2210 ggr
Loveradio
0

Era upplevelser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att man kunde dela med sig av sina upplevelser här Glad bara att skryta på!

En häftig upplevelse som jag har gjort år 2007(?) var att åka på en 2-dagars ökensafari i Saharaöknen. Det var något jag och min pappa fick uppleva då vi var i Tunisien. Det finns inga ord att beskriva hur häftigt det var. Red på dromedarer i Saharaöknen, övernattade på ett 3-stjärningt hotel i en oas mitt ute i öknen. Minns hur vi var ett gäng som satt ute på kvällen vid poolen under den bara stjärnhimlen och bara njöt. Vi besökte en grottstad vid Matmatabergen (där de spelade in flera scener ur Star Wars-filmerna.) Besökte den romerska amfiteatern i El Djem, (där de har spelat in flera filmer bl.a Monthy Pythons "Life of Brian".) Har sett den omtalade saltsjön Chott el Djerid, också kallad Djävulens badkar. Besökt den heliga gamla staden Kairouan där jag också köpte en äkta palestinasjal av en gammal gubbe. Åkt jeep i bergen. Det var verkligen en oförglömlig upplevelse Glad

Har också en del häftiga upplevelser från Japan och Kanada. Och att se min stora idol Thåström live 2 ggr var också upplevelser i sig. Och att se Marilyn Manson live.

En annan upplevelse var att se riddarspelen i Wales vid slottet i Cardiff 2009. Och att besöka romerska baden i Bath i England. London är ju också en upplevelse i sig med Madame Tussauds, Piccadilly circus, att åka i London eye (stora parisehjulet i London), Buckingham palace osv. Många fina minnen.

Har en massa bilder, också från Tunisien men de finns tyvärr inte på denna dator Obestämd. Får ta och lägga upp dom här nån gång. Här är iallafall en bild från den första Thåström-konserten:

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

stina63
0

Wow Loveradio vilka upplevelse du har varit med om, Helt underbart. Glad

Loveradio
0

#1 Ja helt underbart har det varit Glad De minnena kommer jag nog bära med mig resten av livet. Och hoppas på många fler minnesvärda upplevelser.

chik
0

loveradio. Wow säger jag..Du har då varit med om o se lite av varje..

Själv så är jag nöjd med o bara vara här i Norden..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Jag har också en enorm upplevelse av en natt i Arabiska öknen i ett Beduinläger.

Har också upplevt en enorm Stalaktitgrotta i Antiparos i Cykladerna. Helt magiskt.

Att snorkla runt korallrev är också en nästan övernaturlig upplevesle. Det är bostavligen som att simma i ett akvarium. Minns att jag nöp mig i armen.

Sedan har jag min favoritplats på jorden (förutom hemma) och det är det fantastiska klostret Panagia Chosoviotissa på Amorgos.

Det lilla klostret är inhugget i klippväggen och det är en enormt tung vandring dit upp på "åsnetrappor" Där växer enorma kaktusar och finns massor av klostrets små katter. En av munkarna lär inte ha lämnat klostret på över 40 år.

Vi blev bjudna på vatten. Hemmagjord likör och små karameller. Jag har varit där två gånger.

/Maria

Loveradio
0

#3 Ja, jag har haft turen Glad har varit fantastiskt

Norden är det inte heller nånting fel på, det finns mycket att uppleva här också! Norden är vackert.

Loveradio
0

#4 Häftiga upplevelser Skrattande jag vill också snorkla vid ett korallrev. Det ser så himla härligt ut!

Jag skulle vilja snorkla i Stora barriärrevet i Australien.

Hans K.
0

Inget korallrev, men…

En promenad till Blackpool mill (Det lilla huset i filmen "förnuft och känsla", för er som sett den) vid Atlantkusten i syvästra England är en upplevelse jag aldrig glömmer (2009)  Nu pratar vi livskvalitet !
Jag fick verkligen lust att flytta dit…

Kartlänk

Hemsida

Loveradio
0

#7 Vad vackert det ser ut! Glad

Maria
0

#7 England är vackert. Nu blev jag nostalgisk.Glad

Jag har besökt Cornwall och yttersta udden "Lands End" Där fanns ett litet hus som kallades för "The first and the last house in England"

Såg även vilda hästar på håll i Cornwall.

/Maria

penke
0

*ler*
flera *Kyssar* rankar jag högt bland mina ..upplevelser *flämt*
det går inte beskriva,bara upplevas  Tungan ute

första tubdyket,stora barriärrevet,sitta på botten,25 meter hav ovanför huvudet
miljarder kubikmeter åt sidorna
och andas..ganska lugnt,
så fick vi byta cyclop med varandra:- )
och simma ut över kanten kika ned i det svarta djuuuuuupet Skrikandes
det var länge sedan

förra året har jag ..nämnt nån gång innan
jag hälsade på i thailand,vid gränsen till kampuchea
buddhas födelsedag,rosa kläder skulle jag ha på mig..(?)
lite allvarligare ..stillhet innan vid templet
bara 35 grader o högluftfuktighet
jag var med o mässade,gick  några varv runt byggnaderna
sedan hoppade alla upp på massor av pickup´er
några med enorma högtalare
o DANSMUSIK/tecno skulle jag säga
vi åkte i en jättelång karavan,dansande på flaken !!
genom risfält och byar
mäniskor kastade ölflaskor o godis till oss  *skratt* 

vid nädta tempel var det mer mässande o dans
+ ett sanslöst REGN,pickupflaken blev överfulla på på en kvart
inga bälten,flytväst vore bättre

det var en ..osannolik upplevelse *skratt*

..joo,stjärnhimmel..bland de mest *magiska*  är den 
ovan australiska öknen,ingen elektriskt ljus som stör ut
vänd innår galaxen..mer stjärnor än mellanrum  *suck* 

penke

Loveradio
0

Ja visst är England vackert :) skulle gärna vilja bo där.

Loveradio
0

#10 Vad härligt Skrattande