Hastighet
Överstiger aldrig hastighet. Hastighetsskyltarna finns av en anledning.
Sedan, om det är dimmigt eller senare när det blir halt, anpassar jag över sikt och underlag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här ligger temperaturen på ca 12 grader så än så länge klarar vi oss från halkan.
Jag kör säkert för fort ibland, halva vägen till jobb är landsväg och jag är ganska ensam där på morgonen.
Är det halt eller dimmigt anpassar jag självklart hastigheten.
Zabelle
Jag kör ganska offensivt. In till stan är det 2+1 väg med 100km/h nästan hela vägen. Vissa korta bitar är det sänkt till 70-80 där brukar jag slarva ganska mycket. Hinner knappt ner till 70 innan jag ska upp till 100 igen. Så släpper gasen och håller mig berädd på bromsen tills jag är förbi…
Inte rätt, jag vet, men jag gör så ändå…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Håller mig till hastigheterna men bedömmer även väglaget och anpassar därefter min hastighet i körningen.
jag håller alltid exakt lagstadgad hastighet
kör jag ikapp några som bryter den förordningen tutar jag först,
sedan knuffar jag med milt ur vägen ….
det som påverkar mitt val av hastighet är fartkameror,polispatruller
trafik och väglag
generellt anpassar jag mig till trafikrytmen
eller tar det lugnt,då jag sällan behöver vara stressad !
ibland kan jag dock hålla en ..anpassad marchfart
*WrooooM*
aldrig fortböter,bara långsama..
idag med vinterdäcken på
mest för sommardäcken fram ..var för slitna
penke
Kör oftast för fort (Det är inte mitt fel att de gör så starka motorer i bilarna nuförtiden)
…Det går liksom inte att köra saktare, än för fort.
"exakt lagstadgad hastighet"
ärom den av myndigheten påbjudna acceleration aceptansen
medelst utlokaliserade påbusskyltar
svart text innom rund plåtskiva,över gul botten och medelst röd bård
*viskar*
inte bara leker brorDuktig/bästwisser..
penke
Oj, det gjorde inte mig ett dugg klokare.
"jag håller alltid exakt lagstadgad hastighet"
Det låter typ som att du tex kör i exakt 70 km/h på 70-väg. 
Och att alla bilar du kör ikapp kör för sakta enligt lag. 
Jag använder farthållare om det är möjligt och sätter den på den hastighetsgräns som gäller. Annars försöker jag hålla "rätt" hastighet, men visst kör jag för fort ibland om det inte är någon trafik, ljust och torrt.
Varje gång jag gör en omkörning så kör jag över tillåten hastighet, för enligt trafikreglerna får man inte överskrida skyltad hastighetsgräns någon gång.
Jag har en bensinslukande omodern bil, så det är alldeles för dyrt att köra fort någon längre sträcka och dessutom har jag ofta barn i bilen, så för det mesta kör jag i lagstadgad hastighet.
Anpassar hastigheten efter väg och trafik. Överskrider sällan gränserna för körkortsindragningen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag cyklar och cyklar lite för fort mellanåt, Men inte på vägarna där är jag försiktig, 
Håller oftast hastigheten. Men är det halt kryper jag fram.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag anpassar mig efter omgivning, trafik, väder och väglag. Där det är 30, 40, 50, 60 och 70 kör jag aldrig för fort… 
#12 I staden nära mig är cyklisterna helt tokiga! Flera gånger har dom cyklat rakt in framför mig i rondellerna. Dessutom genat genom den så man inte vet alls vart man har dom. Suck! Inte en tanke på att bromsa verkar dom ha heller…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är en sådan där galning som alla skäller på..
Kör som om jag har stulit bilen.O jag har kommit fram till att om jag håller farten så är jag mer uppmärksammad..
Vid skolor kan det vara lång sträcka med 30 o då kan min bil börja vingla. För då kan jag sitta o kolla på allt annat utan vägen. Har så svårt för o koncentrera mig o är medveten om att jag är en stor fara i Trafiken…
Hårt när man skall erkänna"""""""
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 12 Även på cykeln måste man ju hålla hastigheten och vara försiktig!
Har Du dubbat, stina ? 

På 90 & 110 kan det gå lite fortare
om jag upplever att det är "lämpligt".
Sen är det ju alltid halka/snö/kyla som bestämmer hastigheten.
Vad det gäller cykel, så fastnade sambon i en kontroll……körde fortare än 50 på cykelbanan……(fick en tillsägelse)
#18 Hur kom han upp i över 50 med en cykel?!
Nä så fort cyklar jag inte,,hehe,, Nä de gör jag inte, Jag håller hastigheten. Men jag tycker att bilar många bilar kör vårdlöst. Jag litar inte på bilarna att dom stannar även om dom ska stanna. Oftast så stannar dom inte, Utan man får så snällt stå däär vänta. Men så kommer sista bilen Den bilen stannar oftast
Har hänt att bil har stannat för en när man har kommet med sin cykel, Dom har vinkat fram en, Jag börjar cykla över övergångstället för cyklar, Då börja bilen köra. Så förbannad jag blev. sen dess så litar jag inte på bilar som stannar.
Jo om dom stängar av bilen går ut ställer sig utanför då litar jag på dom
Jag tycker jag inte cyklar fort Men det tycker min vännina att jag gör. Bara de att jag tycker hon cyklar väldigt sakta Ibland så vinglar jag med cykel eftersom jag cyklar så sakta måsta nästan stanna annars cyklar jag på henne
Jag har krockat med en fladdermus i 70 km/tim på cykel. Det blev en blackout med dikeskörning och kvaddad cykel som resultat, fladdermusen dog.

#20 Vad taskigt att vinka fram dig och sen ändra sig och köra istället.
Du får vara försiktig på cykelöverfarter (cykelövergångsställen), du har väjningsplikt. Fast det klart bilister skall visa hänsyn.
Väldigt många cyklister är nonchalanta vid övergångsställen. Bara cyklar och tror dom har rätt till det! Men det har dom ju bara, om dom kliver av cykeln!
Bäst att ta det lugnt i trafiken! 
#23 Eller där det finns så kallade "sockerbitar" där har cyklister med rätt att cykla över:)
#24 Hmm… sockerbitar
,
Visst rätt att cykla över, fast du har ändå väjningsplikt. Eller har jag missat något? 
#25 Ja körskoleläraren kallade dem för det ;)
Hon lärde mig, där det finns "sockerbitar" har cyklisten samma rättigheter att cykla över som en gående har att gå över. Det fick jag lära mig.
Dock tycker jag det är illa när folk cyklar och bara går över på övergångsställen och skiter i hur nära en bil är osv utan dem bara går :S
#26 Oj!
Måste leta upp min teoribok som jag har någonstans i bokhyllan.. hemma.
Okej. Hittade en länk till PDF om cykelöverfarter.
#27 Ja det stämmer som står där.
Är precis det jag lärde mig 
#28 Då måste jag ha missuppfattat dig helt. Sorry 
#29 Hehe lätt hänt