Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 754 ggr
Cristine
0

Blocket & Tradera

Använder ni dem?

Själv har jag köpt nästan alla vitvaror på blocket induktionsspisen var inte ens uppackad och kostade mej 1000:-

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Borgbackens
0

Använder Blocket till att sätta ut annons på kaniner, och köpa kaninburar. Annars inte :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Fridaaaa
0

Är inne på blocket dagligen. Tycker om att sitta där och kika lite.
Och rätt som det är kanske man fyndar?

Tradera är jag inne på några dagar/vecka. Har fyndat där en hel del med.
T.ex en fotofram, 10,2tums, ej använd, 190 kr (och det var med frakten) dem kostar över 1000kr i butik ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
0

Jag använder båda. Blocket är jag lite försiktig med. Jag köper bara varor som jag kan åka och titta på och sen bestämma mig och betala på plats. Men jag har hittat gräsklippare och tvättmaskin och vissa köksmaskiner via blocket och är nöjd med dem.

Tradera använder jag ofta - min stora hobby är parfymer och jag köper - provar - säljer- en superkul hobby för mig.Har blivit lurad 2 gånger sen 2003, men visst ska man vara försiktig och läsa betygen som andra lägger innan man lägger bud, sen får man ju fråga, fråga, fråga. för det florerar massor av fejk-varor på tradera.. Något man måste vara uppmärksam på.

Men det stora utropstecknet är nog att man måste vara på sin vakt för det finns mycket stulet gods på båda sajterna. Själv köper jag aldrig mobiler eller datorer eller något där jag vill ha en garantisedel.

Glad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

WinterPrince
0

Använder båda ganska flitigt. Har fyndat både sängram, en madrass och köksbord+stolar. Dessutom alla tre hyllorna till vardagsrummet.

På tradera köper jag främst garner för en tredjedel av priset i butik.

Sen använder jag ju hastnet.se också för att fynda hästsaker.

[Sisa]
0

Det enda jag köpt på Blocket, var en liten hund. Sen annonserade jag själv, då samma hund försvann.

Fick riktigt otäcka svar..och hunden hittade jag aldrig.  Gråter

Maria
0

Jag har köpt en soffa och en matta på blocket och varit jättenöjd med båda.

/Maria

AnnL
0

Handlat några saker på blocket och även sålt. Senast sålde jag min moped på blocket. Tradera använder jag inte. Har inte blivit av.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Min moped har jag också köpt på blocket kom jag påSkrattande

/Maria

zabelle
0

Har aldrig köpt något där, men sålt både möbler och bilar på blocket.

Zabelle   

Maria
0

#9 Jag är tvärtom. Har bara köpt.

Min bror däremot har sålt en del grejor nu när de avvecklar hela sitt hem för att bo i husbil.

/Maria

[cherstin]
0

Ingetdera.

Karmatarerskanise
0

Har aldrig handlar på något av ställena. Men har varit sugen.
Är däremot tveksam eftersom det ju inte finns några garantier för att man får varan.

[cherstin]
0

Har aldrig handlat där. För mycket ruffel o båg.

Fridaaaa
0

#12 På tradera kan man betala via payson, så får man inte varan får man pengarna in på sitt konto igen, det liksom "mellanlandar" där innan det går vidare:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hans K.
0

Tradera är riktigt spännande den allra sista skälvande minuten, när man bjuder och då det avgörs. Köper o säljer mycket pussel, van haasteren-pussel är de roligaste. Funkar bra och alla bitar är med.

Maria
0

#12 De grejor jag köpt har varit i närheten så att vi har kunnat åka och titta på dem.

Jag hade nog också varit tveksam om jag köpte "grisen i säcken" så att säga.

/Maria

[peter54]
0

Nä Blocket brukar jag inte använda, där säljs ju i stort sett allt stöldgods i Sverige, särskilt kapitalvaror.

När det gäller Tradera brukar vi mest sälja där, mest barnklder, men det händer att vi köper barnkläder där också och ibland någon DVD eller seriealbum, inga kapitalvaror.