Matsäck
Jag håller på att fixa matsäcken tills morgondagens skogsvistelse. Ägg steks till mackorna, köttbullar och fläsk steks till plockmat och nyponsoppa kokas till en termos. Mackorna görs i kväll och står i kylen tills i morgon. Kaffet fixas naturligtvis i morgon.
Men nu är frågan: När gör ni era mackor om ni ska iväg tidigt på morgonen, antingen till jobb eller på utflykt?
Många säger att mackorna inte är goda om de görs kvällen innan. Jag har hela livet gjort mackorna kvällen före, både till jobb och jakt. Nån gång har det hänt att de gjorts på morgonen men jag har aldrig märkt nån skillnad.
Hur gör ni?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Beror på pålägget och brödet! Vissa mackor blir godare om dom får ligga över natten; andra inte:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Njaa jag skulle inte kunna äta kalla ägg utan jag skulle nog koka dem på morgonen och linda in dem väl för att äta dem åtminstonde ljumma
Mackorna kan ju vara klara.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Dom har jag gjort förberett innan på kvällen, Men jag vet att det är dom som inte gillar att äta dom då. Tycker att de är inte gott . Men när man är ute i naturen då smakar allt väldigt gott
Jag har nog ofta gjort mackorna på kvällen.
Kanske beror det på pålägget. Är det någon "röra" så är det lätt att mackorna blir för blöta men då kanske man kan hoppa över den sortens pålägg om man ska upp tidigt.
Man ska ju ha det bekvämt också.
Jag håller med om att allting smakar gott utomhus
/Maria
Det varierar beroende på hur mycket jag får sova innan jag måste upp. Om jag är pigg går jag upp kl 05.00 och fixar mackorna då, samtidigt som jag gör iordning en termos med te.
Om jag är trött och behöver sova längre, gör jag mackorna på kvällen. Jag har alltid ost eller korv på mackorna eftersom jag inte gillar kalla ägg. Köttbullar kan jag inte äta alls och fläsk eller bacon måste vara varmt för att jag ska kunna äta det.
Egentligen föredrar jag mackor som inte varit i kylen, men det är ingen jätteskillnad. På söndag morgon är det dags för en låda mackor igen.

Utflykt = äggmackor, som görs kvällen innan.
Bryggaren laddas, så det bara är att trycka på knappen 
Längesen jag var på utflykt…..
Beror på pålägget. Äggen steker jag dagen innan men mackorna brer jag inte föränn på morgonen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Tydligen så gör många som jag, fixar mackorna kvällen före.
Nu ska jag strax iväg ut i skogen och kolla hur de klarat natten i kylen! 
När jag körde tunnelbana och fick ta ut tidigaste morgontåget gjorde jag alltid mackor kvällen innan,måste säga dom smakar saftigare efter en natt i kylen men inte längre än så.
Många små knep man kan komma på som tex skinka med senap,bre senapen efter att man brett på smör sen lägger man skinkskivan och kan utan kladd lägga smörgåspapper emellan.
Hårt bröd som legat påbrett med ost några timmar blir gottigt segt och jag råkar tycka detta är busgott medans andra tycker urk och huvaligen.Min morfar när han levde och jobbade hade med sig knäcke med smör och ost,inte alltid åt han upp allt så det var alltid en fest att tugga på dom sega brdöbitarna när han kom hem om man var där och hälsade på.
Mjuka mackor gör jag kvällen innan! Men knäckebröd gör jag på morgonen..dom blir annars mjuka! 
#9 Du kan det här märker jag! Gillar samma! 
Och mina mackor var så goda såå idag! Tre med stekta ägg , som fick en garnering av kaviar, två med leverpastej med gurka, och en med gurka med massor av extrafet ost över.
Jösses varför läser jag detta NU. Blir sugen på Era mackor.
Jag gör nog de på morronen. Fast jag tycker de blir saftigare om man gör det på kvällen före.
Oftast så är det min man som skall ut på något i skogen. Och jag tycker att det är mysigt att kliva upp tillsammans med honom. Fixa mackorna till honom, surpla lite kaffe och prata lite. Han ber mig inte gå upp o fixa mackor. Det är jag som vill göra det.
Var rädda om varandra
#12 Vilken fin service han får/du ger….
Gör det samma dag, gillar inte mackor som är gjorda dagen innan, går inte att äta :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det gör jag så gärna, det är mysigt att fixa. När han sen har åkt. Tar jag en kopp kaffe till, kryper upp i min fåtölj. Surfar kanske hit. Bara kopplar av. Kanske öppnar jag upp och får in en härlig morronluft.
Var rädda om varandra
Jag tycker kokt korv är smidigast att ta med sig på utflykt. Speciellt till skidbacken. Fyller en termos med kokande vatten, stoppar i korven och sen är dom klara lagom till lunch. Se upp bara om ni har två termosar så ni inte stoppar korven i chockladmjölken/kaffet! Det gjorde en klasskompis till mig…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#16 Perfekt!
Jag brukar ha Bullens Pilsnerkorv i termosen.
Jag brukar aldrig göra kaffe och mackor, men idag gjorde jag det när jag skulle ut på en "verksamhetsfototur" på jobbet.
Jag mindes alla gånger då jag inte haft med mig nåt och tog mig i kragen och gjorde 3 färska frallor och en hel termos kaffe innan vi åkte ut i havsbandet i Stockholms södra skärgård. Det var det godaste kaffe jag druckit och fast det bara vara Hemköps kaviar på mackan så smakade den hur gott som helst. Mums !
# 18 Vilken vacker bild! 
#18 Vackert!
Skall man iväg tidigt på morgonen
är skönt det skönt om mackorna redan är fixade.