Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 882 ggr
signemo
0

Stövelkastning

Inlägget nedan är skrivet av Maria Larsson. Jag ber Er att gå in på " Bonde söker fru blogg" på Facebook om Ni har det och stötta Maria´s inlägg där .

Att se detta drabba en ung kvinna med småbarn är fruktansvärt.
Att leka är viktigt och det var en vacker o rolig dag, fram tills Maria tappade balansen.

----------------------

Hej allihopa!

För 6 år sedan lekte jag lekar bl.a. STÖVELKASTNING. Jag hade jättekul, precis som de i programmet Bonde söker fru….tills jag kastade stöveln och tappade balansen, stod på huvudet och BRÖT NACKEN. Då 34 år 2 barn 5 o 7 år, lycklig, rörlig. Nu HELT FÖRLAMAD, andas med ventilator. Skriver detta för att rädda andra från samma öde, det är fler än jag som har brutit ryggen när de kastat stövel.

Så snälla sprid detta vidare KASTA INTE STÖVEL!!

Snälla ni skriv till Tv 4 och berätta om detta och att jag inte är den enda! Ju fler som skriver desto bättre.

Jag har själv skrivit i Lindas o bondes blogg + ombudsmannen o twitter.

Mvh Maria

Var rädda om varandra

hus-musen
0

Visst tråkigt för henne och hennes familj att det hände, men att beskriva en lek som något hemskt gör jag bara inte.
Det är lite som att ta bort gungor och madrassera asfalten för man kan ju ramla och slå sig och bryta nacken.

Qui dormit, non peccat

Maria
0

Det var ju en fruktansvärd olycka men jag fattar ändå inte rktigt….Obestämd

Är det så vanligt med stövelkastning att man behöver gå ut med en varning? Man kan väl bryta nacken om man hoppar säck också?

Förstå mig rätt men olyckor är svårt att helt komma undan och man vet aldrig vad man kan råka ut för.

/Maria

aggeelin
0

Jag cyklade ikull när jag bromsade för hårt. Efteråt har jag hört att flera skadat käken och tänder när de gjort så. Förbjud cyklar och förbjud att gå ut när det är halt för det är riktigt farligt.

Olyckor händer helt plötsligt, de är oväntade och ovälkomna, de går aldrig att förutsäga

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

KaiPon
0

Måste hålla med om att det är lite väl överdrivet. Visst, det är synd att det hände henne, men jag känner lite att logiken bakom det hela är att förbjuda allt som är farligt i stort sett.. Obestämd Men det kanske bara är jag..

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

signemo
0

Jag förstårt Er mycket väl. Har tyckt likadant. Vet också att vad som helst igentligen kan hända närsom helst. Man kan krocka, trilla ner för trappa, halka ja vad som helst Det är oturen som är framme.

Men ibland så kanske man skall tänka om det är nödvändigt.

Jag kan själv tänka att vad sjutton skall de bestiga berg och beraktas som hjältar för att de kommit över en viss höjd, eller köra biltävlingar med ofattbara hastigheter, eller åka skidor utför, även om man skadat sig. Bara för att vara bäst

Jag påverkas säkert av att jag var med på leken och att jag var med och informerade hennes man om vad som hänt.

Var rädda om varandra

Maria
0

#5 Jag förstår att det känns extra hårt om man varit närvarande också. En sådan himla onödig olycka.

/Maria

KaiPon
1

#5 Kan förstå att det då är jobbigt för dig, men.. Man kan krocka med cycklar ochså. Och ramla ner för trappor. Med mera med mera. Ska vi då ta bort allt som gör så att man kan göra sig illa? Det är lite så det känns, i alla fall för mig. Menar absolut inget illa, och det hoppas jag att du förstår.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

signemo
0

Kaipon . Det klart jag förstårSkrattande. Jag vet ju att det är så. Det som sker det sker om olyckan är framme.

Var rädda om varandra

Loveradio
0

#7 Håller med. Allt man gör har ju sina risker.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com