Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 353 ggr
Cristine
2

Som en bov

Jag har samlat på mej genom åren flera olika hjälp organisationer allt från Barn i U-länder. alla slags sjukdommar, djur infödingar e.t.c ….nu är det nästan uppe i 2000 och jag har absolut inte råd med det, inte ens hälften. Hur lyckas man välja bort några utan att känna sig som en bov och  vad tar man bort? Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Stephanie
0

Kanske du bör ta bort alla och börja om på nytt istället?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cristine
0

Bra idé, då kanske jag inte kommer ihåg vilka jag hade.

Men jag har några jag måste ha kvar.

[Sisa]
0

Svårt att prioritera..man kan ju inte hjälpa alla. Du är så snäll, men du måste tänka på dej själv också!  Kyss

Cristine
1

# Nej Sisa så är det..man vill men kan inte, jag behöver ju kläder och skor jag medRynkar på näsan

[Sisa]
0

# 4 Ja..man kan ju inte skänka mer än man själv har. Det finns ju dom som är rikare.

Tycker man ska känna sej säker på att det man skänker når fram. Till forskning om olika sjukdomar eller till ett fadderbarn kanske ?

Maria
0

Håller med om att sådant är jättesvårt. Att välja alltsåObestämd

Jag har haft tre olika fadderbarn genom åren. (men har det inte nu längre)

Jag bestämde mig för att satsa på djuren och skickar pengar till Nordens Ark, Världsnaturfonden och liknande.

Sedan är jag medlem i Svenska kyrkan och kyrkan har en hel del biståndsarbete utomlands så jag tröstar mig med att jag är med och betalar en del där.

/Maria

WinterPrince
0

Jag vill så gärna skänka pengar, men känner att jag inte är tillräckligt stabil i min egen ekonomi ännu. Den dagen det blir så blir det nog till forskning på hjärt & kärlsjukdomar. Det ligger mig närmast då jag har en vän som är svårt hjärtsjuk.

Så länge har jag registerat mig för organdonation om något skulle hända mig.

stina63
0

Ja de är så svårt med detta, Vad väljer man bort? Men kanske som inlägg 1 skriver att ta bort alla börja om från början.
Bara de att man vill hjälpa men man måste ha själv också leva under månaden.

Kyss

Cristine
0

Jag läste någonstans för en månad sedan att det är de som inte har så gott ställt som är givmildast och det är väl för att vi vet hur det är att vara utan pengar.

stina63
0

Ja de brukar nog vara så cristine., Jag har själv dom som jag skickar till. Har många som ringer också, Men jag måste dra en gräns säga nej inte just nu, För de blir för mycket.

signemo
0

Det stämmer nog Christine

Var rädda om varandra

[cherstin]
0

Jag skänker inte pengar till diverse ändamål förutom till cancerfonden. Jag är inte säker på att pengarna alltid kommer fram till dem som behöver.  Men jag stickar, virkar och syr plagg och lämnar in till Stickhjälpen, Erikshjälpen osv. Under sommaren har jag bl a tillverkat babyplagg som skickades till babysar  på Panzisjukhuset i Kongo. Jag vill gärna hjälpa dem som har det sämre ställt men ekonomin tillåter inte alltid det. Jag köper tyg och garn på Erikshjälpen och RIA.

Cherstin