Fattigsverige
Vågar Du lita på
Sveriges sociala försäkringssystem ? 
Nej inte ett dugg!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej de litar jag inte på
Nej
Inte längre!!!

Tjaa….det haltar lite här & där
.
Jag har blivit "skickad" till arbetsförmedlingen (af) av försäkringskassan(fk) eftersom mina sjukpenningdagar tar slut snart.
Men på af är jag inte välkommen
. Jag försöker få tag i min handläggare på fk, men hon är inte där & tar inte emot meddelande…
Har mailat fackat att jag inte är välkommen på af & de tar tag i detta . Tack
.
Detta pga att fk inte kan reglerna, som af har……
Nej inte det minsta. Sverige har gått ifrån att vara ett socialt välfärdsland till att bli ett socialt u-land på senare år.
Måste hålla med Peter. Det stämmer verkligen.
Cherstin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
??
jag behöver nästan tänka efter
frågan är så..överaskande..
jag har väl varit sjuk(skriven) ibland..och pank ibland
men aldrig känt mig fattig nog,att komma in i den snaran
det systemet kommer att braka ihop,tror jag
ska alla ha allt gratis och ingen betala är det ganska självklart.
Jag gillar inte det där,att de tvingar .."folk" att sitta fint,rulla runt
så får du smaka lite
jag skulle vilja ha ett friare system
ALLA vuxna får ,säg 6-7000 kronor i månaden,1000 per barn upp till 3 stycken(skaffar du fler är det erat val.
och sedan INGA mer bidrag,allt från EN kassa
kalla det medborgarlän.a-kassa,sjuklön.förtidspension..
kan o vill du jobba ..20% ibland helt ok,kanske 68% en tid
du får dina 6-7000 ändå
inget smygande o trixande
fkasse pesonalen kan bli tryggare,
alla fattar snart att det hjälper inte att hota o fixa,6-7000 är vad som kommer på kontot en gång i månaden
Många "dyra" tjänstemän o byråkrater fär ..sparken
och sina 6-7000
soc-sekreterare kan jobba med vad de är utbildade för
inte administrera bidrag
vården botar sjuka isrtället för att förlänga sjukskrivningar
tycker du det är livsviktigt att bo nära ..stureplan,ha ny porsche,senastre av allt
tjaa,skaffa dig ett jobb eller två !
eller flytta ihop med din partner eller en/två vänner
dela hyran
eller,till ett billigt boende och ha livskvalitet
Jag tror detta skulle bli billigare för samhället
och bättre för alla mäniskor som får bli/vara just mäniskor
istället för bidragsberättigade..
penke
Jag tror att allt elände som drabbar människor, särskilt redan utsatta människor, även barn, beror på nedmonteringen av den svenska välfärden.
Titta på hur vi behandlar ensamkommande flyktingbarn, hur vi utvisar blinda 90-åriga gamlingar, hur barn vräks och hamnar med sina familjer i totalt utanförskap på gatan, hur föräldrar utvisas med små barn till olika länder.
Jag skulle vilja gå så långt att påstå att även det senaste årets skräcknyheter om mördade barn ytterst är en konsekvens av den sociala misären som kryper över Sverige. Det går inte en dag utan att jag tänker att jag skäms över mitt land och hur det behandlar människor.
Nej. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#9 Den 90 åriga damen har fått stor uppmärksamhet i media, men ofta får man inte all information om varför de bestämmer om utvisning.
I Malmö år 2009 var 29,8% av befolkningen invandrare. Många har någon anhörig kvar i gamla hemlandet och vill så klart att de kommer hit när de blir gamla och sjuka, men vem ska betala för det?
Pengarna räcker inte till…
Zabelle
Den gamla damen får en ny prövning och får tillsvidare stanna.
Nåt positvit idag i alla fall 
Zabelle
Gillar Penkes tankar i detta..
Visst kan enskilda individer som kommer i kläm mellan paragraferna råka illa ut.
Men jag tycker ändå att vi har ett bra skydd i Sverige om vi behöver hjälp
Jag har två nära vänner som jobbar som socialsekreterare, de har visserligen tystnadsplikt, men de har mer än fullt upp med att hjälpa folk med pengar och allt annat som behövs.
Och som zabelle skriver…vi får inte alla detaljer när kvällstidningarna vill sälja lösnummer.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vad beror det då på..att det blivit som det blivit ? 
#15 Jag tror att klassamhället lever och har hälsan, trots att man från auktoritärt håll försöker få folk att tro motsatsen.
Detta tror jag är grunden till det alltmer omänskliga samhället där såna som redan är illa ute, som barn till fattiga människor, råkar än värre ut.
Nej***
Vet inte hur man tänker med det sociala nätverket. o vet inte vilka det gäller…..
Vet bara att på 80 talet var jag GIFT""" o hade hus o fyra barn varav den minsta var ca6mån o hästar o hundar…När Min Man Glömde"""åka hem….
Han jobbade på Volvo.. o jag jobbade helgerna på hotell. När han var hemma..
När han försvann så fick jag kontakta Det sociala..Ingen hjälp""Jag var gift o han var försörjnings pliktig…Men det blev inte vi mätta på..När han var borta…Det var jobbiga o hungriga månader.""Men det som inte dödar!!!Det stärker….
Ringde i går till kommunen…Har kläder- Varma skinnjackor o byxor,som jag vill Skänka till fattiga uteliggare eller Falkenbergs bor..Som behöver något varmt nu, när kylan kommer….Det finns inget för Svenskar där de kan gå o få sig något varmt..Men man kan skänka till organisationer som skänker till andra länder…
""Men det vill inte jag"""För vi har så mycket människor här som far illa o ingen bryr sig…Finare o ge andra länder känns det som..Men inte jag…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#17 Kontakta Stadsmissionen, då kommer dina varma jackor till "rätt" personer.
Zabelle
# 17 Jag håller med dej! Varför hjälpa människor i andra länder, då vi inte kan hjälpa våra egna ? Förstå mej rätt..
Nej, jag är fulltidsjukskriven men får itne ut något alls eftersom att jag blev sjuksriven efter gymnasiet. Så här sitter jag nästna pank och lever på min kära sambos lön.
har nu kunnat ansöka om aktiveringstöd. Behandlingstiden kan var uppåt 6 månader!!! Hur läge måste man itne var sjuk för att få de då!
Dessa pengar hade många andra behövt bättre.
Zabelle
blev dubbla inlägg 
Zabelle
# 21 Håller med!
Hur ska man kunna lita på läkare, då man läser om sånt ? Sen finns det vissa som blir utan personlig assistent, trots att dom så väl behöver det!!
Inte konstigt att man blir upprörd! 
Och så sitter de många som inte ens har råd att betala mat för dagen!!! Fu fna säger jag!!! Jäkla gubbe att tjyva på pengarna som ska gå åt dom behövande!!!
Men inte gör vår riksdag det bättre! Jäkla politiker att leva på våra skattepängar!!
Statsmissonen har vi inte i Falkenberg.I bland så käns det som man inte bor i samma land..
Ja mer skall ha Mycket…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har ni täntk på en sak lite off toppick. Många lopppisar som förut sålde allt dom fick in och gjörde det med mycket små marginaler för att de som inte har pengar skulel kunan få de dom behöver försöker idag tjäna pengar. Ett par byxor kan kosta mer på en loppis en vad de skulel göra i en vanlig afär.
Är inte loppis till framförallt för dom lägst i samhället?
# 27 Många människor ser bara till sina egna intressen och gör allt för att tjäna pengar..även på loppisar.
Typiskt sånt vi ofta lurar oss på!