BH
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tolka mej inte fel nu, men då jag redan skrivit om morgonduschar och storlekar kan jag väl fortsätta..
Använder Du BH ? 
( Tänker inte fråga vilken storlek ) 
Alltid. Tycker det är viktigt att de sitter på plats. Köper gärna kvalitets bh-ar, de håller mycket längre än de billiga.
Varför inte köra en tråd med vilken typ av trosor man föredrar. Sånt är också induviduellt.
# 1
Ja..varför inte ? Du får börja! 
japp alltid. Inte bekvämt ute.
:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använder BH när jag jobbar och ska umgås med annat folk än familjen.
BH åker alltid av efter ytterplaggen när jag kommer hem från jobbet. Jag har aldrig BH när jag är ledig och går hemma. Avskyr detta obehagliga plagg.
Jag använder BH endast av respekt för andra

/Maria
Gillar inte heller BH och använder bara då det är nödvändigt!
Hörde någonstans att flickor som börjar använda BH i tidig ålder, hämmar bröstens växande. Sant eller inte..vad vet jag! 
#4 En bra bh känns inte obekväm alls. Så upplever jag det. Tur vi är olika. 
#6 Jag gillar inte saker som sitter åt och en BH som fladdrar omkring kan ju kvitta
/Maria
Hellre använder jag en sport-bh..smiter inte åt på samma vis! 
#8 Tänk, jag gillar sport bh- ar som just smiter åt och som håller allt på sin plats, särskilt när man tränar. Inget gump eller fladder här i onödan.
Men visst är de sköna.
Sport-bh använder inte jag hehe obekvämt ;)
Sen har vi en annan variant..Push-up!
Använder Du sån..till urringat kanske ? 
#11 Jag använder push-up jämt hehe :) Skönaste BH för mig. Nu har jag inga "bomber" så gör inte så mycket skillnad på mig :)
Hemma brukar jag inte använda BH,
men är jag ute bland folk så känns det nästan som ett måste.
Även om det ibland hänt att jag varit utan då me'
När jag tränar använder jag tränings-BH
#11 Ursch för push- up bh. Skulle helre ha push down eller ihop/ platta ihop variant.
Vanlig spetsbh med byglar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Då vill jag undra..minns Du din första BH ? Det gör väl alla! 
Jag kan gå utan bh hemma en dag, men dagen efter ömmar dom rejält.
Använder Push-Up, fast för mig är det mest push-ihop. Mina bröst sitter väldigt långt isär.
Sport-bh kan jag inte alls ha, då skulle jag lika gärna kunna vara utan. Utan blir bygel-bh även vid träningar.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Använder alltid BH, det är viktigt att den håller brösten på plats. Att en BH hämmar växten tror jag inte på (hur stora bröst skulle jag ha haft om de skulle ha växt mer, huvvaligen, det räcker till ändå att hålla inne)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Push- up BH använder jag de är skönt. Finns sådana som man kan ta av banden.
Den första BH hehe de kommer jag ihåg, Min mamma drog ner mig till tvättstugan min stora syster var med. Hon tyckte att det var dags för mej att använda BH. Men de tyckte inte jag.
Hon förklarade att om jag inte använder BH kommer jag att få sådana långa bröst som hänger ända ner till knäna
Då sa jag då får jag ha de då. För jag ska inte ha någon BH. Sen efteråt fick jag en av min syster istället. Enkel BH
Jag minns inte min första BH. Har väl förmodligen förträngt detta hemska minne
Däremot minns jag en Push-up bikini jag köpte på postorder. Det var så mycket push att det blev som en tutte i mitten
/Maria
Skrattar för mej själv åt era BH-historier! 
Jag minns min första..blev så glad då jag fick en i julklapp av syrran. Alla andra hade ju! 
Nej, det gör jag inte. Men då har jag inte heller nån större anledning till att använda någon. Får jag för mig att fara ut och springa (vilket händer väldigt sällan) så räcker det med ett tajt linne.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
nopp !
inte akuellt…annat är på torsdagar……………

Näää,inte aktuellt då heller…(?)*hihi*
fast ,jag borde nog träna lite mer…
penke
# 23 Va Penke ? Använder inte Du BH ? 
Minns inte min första BH, men minns att jag längtade något oerhört efter att få bröst :)) Fick så jag teg
Använder BH, gärna med bygel. Men, hatar när BH:n är "dålig" Jag har svårt att hitta någon bra/skön
Oftast så slänger jag av mig BH:n när jag kommer hem
Jag går alltid utan BH! Har svårt att hitta så liten storlek så det får va! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 26 Gör Du rätt i! 

#26 Instämmer.
Jag såg ett program på TV om BH för ett par år sedan. Det påstods där att över 70% av alla BH-användande kvinnor använder för liten BH.
I programmet påstod man också att omkring 3/4 av alla BHar som tillverkas är dåligt konstruerade och man drog ihop ett gäng konstruktörer från olika branscher (bland annat byggbranschen) för att konstruera en ny typ av BH som skulle göra det lättare att bära den, speciellt för kvinnor med tung byst.
Japp. O vilken modell det är, vet jag inte, Den skall vara bekväm. Känner mig naken om jag inte har den på..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Varför har tjejer blivit beroende av bh? Brösten blir slappa i förtid i bh och nog därför många tycker obekvämt gå utan.
Var ihop med tjej på 80-t som aldrig hade bh. Hon arbetade på kontor, inget konstigt då. Fina bröst trots två barn. Berättade hon haft bh uder graviditet men sen slutat igen för det var obekvämt ( och omodernt!). Kanske därför brösten höll sig fina?
Säkert skulle tjejr idag också tycka skönt slippa bh, om de vågade prova och vande sig. Bröst är naturligt och vi är många killar som skulle gilla, om det gör något? Mest kritiska verkar tjejer vara mot varandra…
#31 Det är en myt att brösten blir "slappa" i förtid för att man använder BH.
BH används ju för att hålla börsten på plats, och de flesta tycker det är obehagligt att gå utan. Så jag tror inte det handlar om att våga, utan det handlar om bekvämlighet.
Själv använder jag helst sport BH, men har vanliga med både bygel och utan. Dock passar inga av dom längre efter ganska stor viktnedgång. När jag nått mitt mål blir det att införskaffa ett par riktigt bra :)
Däremot ska man inte sova med bh på, för det har något med vävnaden i brösten. Och det tror jag faktiskt på :)
#31 Det där tror inte jag på. Det måste finnas olika parametrar som spelar stor roll här, exempelvis naturlagarna. Det måste förstås vara direkt avhängigt hur stor byst en kvinna har, när det gäller vart bysten så att säga tar vägen.
Kvinnor med liten byst har förstås inget behov av att motverka gravitationen, men de kvinnor som har tung byst kommer att få bröstvårtorna nedanför midjan om de inte motverkar naturkraften genom att använda BH.
Det finns en gammal praktisk "regel" som jag vet att skolsköterskan brukade använda sig av när det gällde om flickorna skulle börja med BH eller inte. Om man placerar en penna under bröstet och släpper pennan och den faller till golvet behöver hon ingen BH. Om pennan kläms fast av bröstet behöver hon BH.
Jag vet att det i slutändan mest handlar om bekvämlighet - en del kvinnor vill aldrig ha BH, medan andra alltid bär BH, även när de sover (det finns en speciell "nattBH" som inte ska påverka bysten som de vanliga gör).
#31 Det tror inte jag heller på. Kvinnor har bröstmuskler precis som män men de sitter under alla bröstkörtlar och fett och de sistnämda kan man inte träna.
/Maria
Många gånger harjag filurat på hur min favvoBH skulle vara sydd…*S Finns säkert, men har då aldrig funnit någon.
Breda sköna axelband, med nån slags silikon upptill som hjälper banden att hålla sig på plats. Lika så med ryggens. Gärna en bygel som har något skönt skydd längst ut som håller den på plats, och att den inte går sönder så fort..ja, slippa bygel rätt in i tuttarna, de med silikon slipper punktering hähähhäää…ja, osv….
Varför jag ofta drar av mig BH:n hemma beror på att jag får ont i nacke/axlar (vet ej varför)
det s.k "penntricket" hade jag hört haft ett annat ..ursprung
då mer efter skoltiden..
(mer AV,än bh på)
bra/bh-lösa ..naturfolk är ju kända för ..stram byst ,eller ¿
(de har ju oftast inte heller brösten som en erotisk zon,som "måste" skylas)
penke
#33 Och hur skull en BH påverka vävnaden i brösten just när du sover?
Nej, jag är säker på att BH som sitter utanpå brösten inte har någon verkan alls på brösten häng eller vävnader :) Men kan ändra åsikt om någon visar mig någon som helst logisk förklaring till påverkan ;)
#38 Därför att brösten inte mår bra av att vara i bh dygnet runt.
Jag tror mycket väl på det :) Läste det någonstanns, hittar dock inte det nu.
Men alla tror vi olika och jag tror på detta. Sover aldrig med bh på, tror inte brösten mår bra av att vara i bh hela tiden, (utom då när man duschar/badar)
#39 Jag förstår att du tror på det, men det jag undrar är vad det är du tror händer med brösten om man sover med BH på. På vilket vis tror du det påverkar brösten? Jag förstår liksom inte :) Du skriver att dom inte mår bra av det, på vilket sätt? Om du är övertygad om det vet du väl vad som påstås hända? Försöker tänka på vår biologi, men kan inte komma på något i brösten eller kroppen som påverkas av tyg. Tyg har vi mot oss hela tiden, en BH är inte annorlunda.
Skulle BH påverka oss negativt, så det påverkar vår hälsa hade det nog varnats om detta och lärts ut på biologin i skolan. Eller rättare sagt jag är övertygad om att det hade undervisats om det.
Jag sover inte heller med BH på, eftersom det inte är skönt. Lite frihet får jag väl ge dom ;)
#40 Svårt att förklara. Stod jättebra i den artikeln jag läste men nu kan kan inte hitta den :S
Jag kommer ihåg min första bh. Jag avskydde den! Mamma tvingade mig att börja använda dem…
Nu använder jag dem nästan dagligen. Alltid med bygel, och antingen spets, balconette eller en lätt push-up.

Absolut bh, pga tung byst. 
Var en gång i en bh-affär i London & beställde skräddarsydd bh !! De allra bästa jag någonsin haft !! Men priset därefter
, tre bh med frakt 7.500 kr
.
Idag får jag skicka från "Sara & Sally" & deras största stl som är för liten. Eller besöka en underklädesaffär i Gamla Stan (Stockholm), tyvärr skickar de inte hem ….
Så skönt att bada i bassäng / sjö & slippa dragningskraften