Morgonduschen
har blivit både längre och varmare, än under andra årstider.
Vilken är Din favorittvål i duschen ? 
För det första så duschar jag ALDRIG på morgonen. Det går bara inte.
Jag duschar alltid på kvällen. Jag gillar olika duschcremer men faller ofta tillbaka till en klumpig olivtvål som jag köper på "Orientlivs" här i Göteborg. Den ger ett underbart lödder och doftar svagt och rent.
/Maria
Har ingen särskild men dottern brukar köpa en duchcreme med lukt av tall.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har lite olika Men brukar köpa annars palmolive med mjölk och hounung
Jag är en snabbduschare. Har i många år använt olika duschcremer men har nu hittat en tvål med lite skrubb i . Den är skön och har en kryddig doft. Har också hittat en annan tvål som doftar gott men vet inte vad den heter.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja..skrubb är väl härligt ? Dove använder jag..creme oil! 
Kom på att jag är ingen morgonduschare! Jag duschar alltid på kvällen och ibland på morgonen. Fort går det!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Duschar lite på olika tider. På vardagarna, då jag jobbar natt, duschar jag på morgonen efter jobbet. På helgerna blir det på kvällarna.
Dusch-tvålet är varierat, men gillar speciellt en som luktar syrén.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Dusch- tvål - Jag brukar köpa från Yves Rocher, de har en serie som jag brukar köpa med många olika goda dofter som jag varierar mellan.
Duschar gör jag olika tider då jag jobbar natt.

#8 Ja, det är där jag köper min tvål ifrån. Gillar speciellt den med syrén, men brukar variera.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
#9 Den är också en favorit, just den är en favorit på våren/ försommaren. Våren/ försommaren och syren hör ihop. Serien jag köper mest är Jardins du monde serien - dofter som californian almond är en favorit. Det är den serien jag köper. Sen är det en lagom förpackning att ha med sig om man ska ut och resa.
Har ingen speciell favorit :) Använder flytande duschcreme inte direkt tvål :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Skiftar Ni dofter..beroende på om det är sommar eller vinter ? 
#12 Nej byter året runt, lite vad jag känner för osv hehe :D
Duschar olika, ibland på kvällen och ibland på morgonen. Använder barnängens duschcreme och byter bara när jag tröttnar på doften :P
Har Ni egen duschtvål..eller delar Ni med övriga familjen ? 
Jag har egen då jag och min kille inte vill använda samma :P haha
# 16 
#15 Har själv, sambon vill ha sin "killduschtvål" haha :D
Undrar vilken som är favoriten bland killarnas duschtvål då ? 
#19 Min sambo har Axe:P Den gillar han bäst:)
# 20 
Vi delar. Delar handuk också om det inte finns någon annan inom räckhåll.
/Maria
#12 Nja, inte riktigt. Men vissa dofter dras man till lite mer under vissa årstider. Därför kanske det låter märkligt i dina öron.
Vet inte om du exempelvis brukar köpa doftljus. Till julen kan det vara gott exempelvis att gott att förstärka känslan i sitt hem. Då kanske du tänder ett ljus med en doft av kanel eller vita snöbär osv. Om du inte tänkt på detta så kanske du gör sånt omedvetet. Vissa dofter dras man till vissa årstider. Kanske blev detta för djupt? Men tänk efter…….
# 22 Låter som att Ni verkligen älskar varandra! 

#24 Du är go du Sisa. Bara du kan se det romantiska i att dela en handduk

/Maria
# 25 Du är lika go Du..som delar handduken! 
Haha
/Maria
Jag tror jag har en Barnängen. Med Aloe Vera. Den doftar inte så mycket. Shampoo och balsam doftar desto mer…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#25 Jag tycker med det är romantiskt :)
# 29 Ja..visst är det, Frida! Skönt att det finns kärlek bland oss! 
Jag duschar helst på kvällen och duschcremen varierar beroende på ekonomi. Har jag mycket pengar blir det grejer från body shop (kokos är en favorit) och är jag fattig så blir det den billigaste godtagbara doften.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Barnängens tvål! Och tro det eller ej så duschar jag inte varje dag! När..så kan det bli morgon eller kväll, beroende på omständigheter.
Jag tycker att människan fått renlighetshysteri numera, ingen doftar människa längre, bara parfym eller deodorant.
Hur klarade folk sig förr när det inte duschades minst en gång per dag? Luktade alla illa av olika kroppsodörer? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Kvällsduchare. Duchar inte heller varjedag…varierar.
Tvålsort varierar också :))
Tycker om rena kroppsdofter.
Har ibland funderat på hur de ha de det för massor av år sedan hahaha…tänk, tex 1700-tals adeln…skulle se sååå fina ut, och tvättade sig knappt…dränkte sig med smink parfym *uuurk* Hahaha
Kan inte stava ens :// duscha!!!!!
#33 Du och jag Bybo!…. 

#35 Jaaa du…vi kan vi…eller nåt :))
Jag är ingen som duschar på morgonen,, Finns ingen tid till de. Jag är så morgontrött av mej.
Däremot så gillar jag att ligga i badkaret spola varmt vatten sen ligger man där en stund. De blir på kvällarna,
Jag duschar alltid på morgonen, men inte varje morgon, då torkar min hud ut och jag vill inte börja använda någon smörja när jag inte behöver.
Vi har flytande Dove i duschen, dryg för att vara flytande tvål och luktar gott.
..morgonduschen min,blir på kvällen
inte bara för jag är morgontrött
nu ..behöver jag inte vara SÅ fräsh på jobbet
skitar däremot ned mig där
och duschar efter..
långa duschar..beror mest på..oständigheterna/lusten *ler*
tvål,vegetarisk är en prio
just nu har jag en från Indiska,Oliv,soda o salt
penke
Dusch
Tvål.
.
Duschar på kvällen eller när jag har gjort något jobb,Där jag har skitat ner mig..Tvål har jag ingen speciell Använder inte tvål så mycket..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Använder olika duschcremer så fort den senaste är slut. Provar gärna nytt. Vill att det ska dofta fräsht och gärna blommigt. Duschar på morgonen om jag ska någonstans, annars är det kvällen som gäller. Är ju riktigt plågsamt att duscha på morgonen. Brrr!
Angående förr i tiden så tror jag vi hade kräkts om vi hade hamnat på tex 1600 talet nu helt plötsligt. Tror inte vi kan tänka oss hur det stank våra mått mätt.
#41 Med "förr" så menade jag 1900-talet. Jag föddes 1950 och då var det inte så vanligt med duschande eller badande bland "vanligt" folk, och jag minns inte att nån luktade illa eller att någon annan sa att de upplevde det, möjligen att nån riktig gammal gubbe eller tant kunde ha nån avvikande doft. 
#42 Ja, tiderna förändras :)
Jag är själv en sådan som inte gillar "människolukt". Vill att allt ska dofta ängar :P Nästan i alla fall. Det är ju svårt att undvika att vi luktar eller doftar vår personliga doft. Den bidrar ju till attration osv.
Jag tror att allt sånt som hur man uppfattar människors lukt/doft förändras precis som allt annat. Jag avskyr att sitta instängd i en bil med en chaufför som luktar svett eller stinker av riktigt otvättade kläder.
När jag var liten vet jag att jag uppfattade folks lukter, men att jag inte brydde mig så mycket, det var mer ett konstaterande. Min morfar till exempel, luktade tungt av gul Tidemans eller Borkum Riff piptobak och den lukten var mycket framträdande i mormors och morfars hem. Jag har några små detaljer kvar efter dem och det går fortfarande att känna den där lukten om sakerna.
Ibland när jag som 10-åring kom hem till någon kompis och möttes av en formlig vägg av tung röklukt och matos när jag steg innanför dörren, kunde jag haja till, men släppte det snabbt.
Idag är det inte så. Jag går helst inte in till folk där det luktar unket eller stinker av inpyrd rök. Här på byn finns ett original, lite äldre än jag själv. Han luktar så illa av smuts att jag går omvägar för att slippa möta honom.
En gång för några år sedan var jag på banken med mina barn. De var då 3 och 5 år. På vårt bankkontor finns en hörna med leksaker och ritgrejor för barnen att sysslesätta sig med när de väntar på att föräldrarna ska utföra sina bankärenden.
När vi steg in i lokalen fanns den här "doftande" mannen där, men barnen tog ingen notis om något annat än lekhörnan … till en början. Efter ungefär 5 minuter kom min dotter fram till mig i bankkön och sa, -"pappa va är det som luttar?"
Jag kunde ju inte säga som det var, så jag svarade bara att "jag vet inte gumman". Efter bara några minuter till kom båda barnen till mig och upprepade, -"Pappa, vad ÄR det som luttar?". Då tog jag med mig barnen ut igen med ogjort ärende och väntade tills mannen gått.
zabelle; var köper du den?
#46 Jag har köpt på nätet:
http://eleven.se/clean-b81.html
Den kan finnas på Kick´s också, men tidigare har de bara haft parfymen.
Zabelle