Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 746 ggr
flisan708
0

Vinterdäck

När brukar ni byta till vinterdäck på era bilar?

Det varierar lite här, men jag brukar vara tidig då jag vill känna mig säker och inte vill ha överraskningar.

Fridaaaa
0

Jag brukar byta när jag märker att snön snart kommer. Innan dess är inte bra för det sliter på däcken :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu till veckan byter jag på vinterdäcken.

[Lava&Zorro]
0

Brukar göra det när dom hotar med att första snön ska komma, eller när den redan ligger (första alltså)

[Sisa]
0

Väntar också tills jag vet att det är nödvändigt. Gillar inte att köra med vinterdäck på barmark! Glad

WinterPrince
0

Slutet av oktober blir det detta året… däcken bor fortfarande på öland så det blir när jag har en ledig helg.

[peter54]
0

Jag byter inte, utan kör på odubbade vinterdäck jämt. Regummerade friktionsdäck. Det funkar bra för mig som inte kör så mycket längre (för dyrt). Det blir max 400 mil per år.

Nu i höst ska jag köpa nya, för jag har kört på de gamla i 5 år och de är inte längre lagliga som vinterdäck.

[Sisa]
0

# 6 Vad kostar dom däcken då ?  Obestämd

aggeelin
0

Vi byter ofta lite för sent. Det vill säga, att det blir snö och oväder och då kan vi inte åka med bilen för att det saknas däck. Till 1 dec brukar vi ha satt på dem. I år har vi sagt att de ska på tidigare. Vi åker så lite till vardags men det är tråkigt att missa något roligt för att vi inte har däck på bilen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Jag ska besiktiga bilen i slutet av månaden och då lägger jag på vinterdäcken. Sommar däcken fram är på gränsen…vågar inte chansa.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#7 Jag vet inte exakt vad de kostar nu, men sist betalade jag 2200 för fyra däck.

penke
0

..så sent som möjligt,helst i december
 EV. behöver jag skaffa nya denna gång,har haft ett par(4st) kinesiska budget-dubbade i några vintrar (5 år?)
 funderar på odubbat,funderar .. :- )

ni med bil,var extra försiktiga i morgon
 i södra sverige
 älgjakten startar om några timmar..
 drev kan skrämma ut älgar på/över vägarna Obestämd

penke

Fridaaaa
0

#11 Ja såg en massa jägare idag köra förbi som idioter här idag, blir så arg när man inte kan respektera dem som bor där, utan måste blåsa på bara för att det är grusväg :S
Men då ska jag hålla mig på vägarna istället för skogen med vovven hihi:D

penke
0

sådana busar !!
 HÄMD Skrikandes
 promenera med vovven i morgon du,få`n att tokskälla ut med vägen
 å skräm bort alla stackars älgar  *EEeeeeehehehe*

Oskyldig

penke

[peter54]
0

#12 Ja det är alltid jobbigt med folk som inte kan köra som folk förbi där man bor, jägare eller inte. Här är det nog mest ickejägare som kör som tokar förbi. Jägarna har oftast intresse av att se sig omkring, så de kör sakta.

#13 Älgar bryr sig inte om skällande hundar på avstånd. Dessutom var det väl inte älgjägare som var ute idag?

chik
0

Ja Just det!!!Det skall man ha nu. Är ju lag på det.

Vet inte.Sambon som sköter..Jag kör efter vad det är för väglag..Halt så tar jag hänsyn till det. Eller Regn..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fridaaaa
0

#14 Här är det dock mest jägarna hehe :)
Det är som en kompis till min sambo, han kör med som en galning fastän jag har sagt till honom hundra gånger. Skulle han köra på någon av våra katter, då lovar jag att han får springa :)