Hobby
Vad håller du på med just nu?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Igår kväll var jag på en virkkurs, sanningen är den att jag inte visste vad jag skulle lära mig virka innan jag kom dit. Men fick en positiv överraskning. Vi virkar en liten handväska av trikå garn, eller vad det nu heter. När jag är klar nästa torsdag kan jag lägga ut en bild.
Men pyssel av olika slag är väl min hobby sen att träna för det mår jag så bra av.
Nu håller jag på o stickar en tröja.
Om jag får den färdig, så sätter jag in en bild…
Får ju kramp i fingrar o armar…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Mina djur är min hobby på sätt och vis ;)
Annars gör jag inget särskilt :D Jo fotografera & datorn hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har jättemånga hobbys!
- Hästen. Han tar sin stund varje dag och jag älskar att vara där hos honom.
- Sen syr jag mycket. Främst klänningar men även gardiner och annan heminredning.
- Målar om och bygger möbler i olika former.
- Handarbetar. Främst korsstygn
- Övrigt pyssel. Ljusgjutning t ex.
- Dansar. Har gått på buggkurs och svänger mina lurviga ibland.
Det är roligt att ha mycket att välja på tycker jag! Alltid är det något som lockar.
Lite komiskt, men skrev igår ett inlägg om just hobby på min blogg.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag läser och så stickar eller virkar jag. Sedan har jag blivit helfrälst på spelet Wordfeud (Alfapet) så jag får träna knoppen lite.
Tyvärr så har hjärnan inte riktigt koll ännu så några avancerade mönster när det gäller stickning blir det inte. Har gjort en filt av enkla fyrkanter.
Här kommer en bild. Den är rynkig och ska pressas.
/Maria
Det som tar upp mest tid för tillfället är virkning, kinesiska och matlagning. Håller tex just nu på med vårrullar, lyssnar på kinesisk radio och här har ni mitt nuvarande virkprojekt :) Sen har jag en hög med andra intressen som dock ligger lite mer i skymundan just nu, det går mycekt i perioder för mig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#7 Himmel….det såg avancerat ut.
/Maria
#8 Än så länge tycker jag inte att det är särskilt avancerat, men enormt mycket jobb är det iaf. Jag tycker att jag virkar och virkar men när jag försöker uppskatta hur stor del av jobbet som är gjort så har jag nog inte tagit mig längre än 15%.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Nej, jag vette tusan om jag har någon hobby.
Skulle vara datorsurfande, träning, bilutflykter och skogspromenixer i så fall.
Saknar den kreativa ådran så något pyssel eller sånt blir det inte.
#10 Kunde kopiera din text utom det där med träning, det får jag under skogsturerna.
Inget pysslande på kvällarna här inte! Möjligen pyssel med ölglaset …
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här flödar kreativiteten..jag tycker Ni har härliga hobbys!
# 1 Ser fram emot bilder, flisan! Att virka är roligt 
# 6 Jättefin filt, Humlan!
Håller på att brodera en kudde..med en ekorre på!
#1 Kul med virkkurs Flisan, själv har jag aldrig lärt mig
#2 Det är klart vi vill se bild
#3 Du tar dig alltid an väldigt svåra och arbetssamma prylar Peter
#4 Vi har ju sett att du gör fina foton på din andra hobby eller ska jag kanske säga den första.
#5 Jisses hinner du med att äta och sova *fniss*
#6 Urtjusig och mina älsklingsfärger.
#7 Ser verkligen komplicerad ut, lika svår som kinesiskan då samma ord har så många betydelser
#10 Betyder inte fotokrafs att du hålkler på med foton?
#11 Ja din hobby vet vi alla av Anders
#12 Då får vi snart se en broderad kudde!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#13 Virkningen är lätt, särskilt om man jämför med kinesiskan. Tycker iofs inte att kinesiskan är särskilt svår heller, det som är svårt är att komma ihåg vad man lärt sig för det slinker iväg ganska lätt och jag blandar ihop olika ord och tecken om jag försöker gå för fort fram. Men jag har ingen brådska.
Jag skriver, haha. Skriver väldigt mycket, skriver på minst en berättelse om dagen haha.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
#13 Nja, nicket tog jag för drygt 4 år sedan när jag hittade foto.ifokus och inte fattat att det fanns fler sajter som man kunde besöka. Hade fundering på att skaffa systemkamera och behövde lite tips.
Men visst.. ibland händer det att jag tar kort.