Gröt
är väl inte min stora passion, men idag kokade jag gröt till frukost!
Risgrynsgröt, gröt kokad på grahamsmjöl eller havregryn, mannagrynsgröt.
Gillar Du gröt till frukost ? 
Risgrynsgröt är gott!!! Men det är den enda gröt jag äter.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är gott men jag hinner inte fixa med det på morgonen.
Ska leta fram ett recept på hälsogröt som vi brukade äta förr.
Zabelle
Jag gillar åtminstone de fyra vanliga grötsorterna som vi fick när jag var barn. Det var havregrynsgröt med lingon eller äppelmos, rågmjölsgröt med ljus sirap, mannagrynsgröt och risgrynsgröt med kanel och socker.
Korngrynsgröt har jag inte provat, men några gånger har jag ätit kruskagröt med äppelmos och det är gott tycker jag.
Jag äter inte gröt så ofta och aldrig till frukost eftersom det skulle innebära att jag fick göra olika frukostar till alla, för ingen annan i familjen äter någon annan gröt än risgrynsgröt.
# 3 Vad är kruskagröt ? 
Äter bara 2 sorters gröt: Risgrynsgröt (eller tomtegröt som vi kallar det eftersom man brukar ha det mest runt jul) och mannagrynsgröt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Det är en gröt på havregryn, vetekli och russin eller fikon. Introducerades på 30-talet av den tidens hälsokostivrare.
Hälsogröt
4 portioner/st.
3 dl
3 dl
2 msk
1 dl
1 dl
8 dl
1 nypa
5 dl
Blanda allt utom mjölk i en kastrull. Koka upp under omrörning. Låt puttra några minuter. Rör ned mjölken och låt gröten koka upp igen.
Servera med färska bär, skivad banan, äpple och kanel.
Zabelle
Gillar inte gröt..äter då hellre osötad välling med russin i.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#8 Hu. Mår illa bara av tanken på välling :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Äter ingen gröt.. Men gillar havregrynsgröt och tomtegröten.
Välling..nej huva!
Men tack för fina grötrecept! 
Det finns välling … å sen finns det välling. Jag gillar havrevälling som jag gör själv, man gör som när man kokar havregrynsgröt, men tar hälften av mängden havregryn till samma mängd vätska och vätskan ska förstås vara mjölk istället för vatten.
Den vällingen är lika god som i kollosången, även om jag inte gillar att det blir skinn på den. Frukostvällingen man kan köpa i affären är också okej tycker jag. Sen brukade vi köpa havremust och göra välling på innan barnen kom, den är också mums.

Jag brukar byta ut "vanlig middag" mot gröt. Då äter jag gärna havregrynsgröt eller grahamsgröt.
Mums!
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
Är uppfödd på alla de möjliga gröt och vällingsorter, åt och gillade!
Numera blir det bara vanlig havregrynsgröt de gånger som jag ska vara i skogen hela dagen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Asså, jag diggar havregryn osv..men…. kom ihåg min tid….1850 -1540 typ
Sorry, minst fager pulver
#15 Va?
Jag äter de vanligaste grötsorterna o gör de till frukost ofta.
Haaa.byBo!!!Vi fattar inte. årtalen…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hahahaa…inte jag heller!!!
Inte klokt ujujuj…en sak, jag var inte ens full eller så! Men, har haft/har huvudet fullt, och gråtit och haft mig för olika anledningar (stora)
Denna gången ska jag läsa igenom vad jag skrivit innan jag klickar iväg inlägget Hehehe…