Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 584 ggr
WinterPrince
1

Dagens goda gärning!

Idag har jag ännu inte hunnit göra någon god gärning. Det är inte alltid man får möjlighet till det heller.

Men i förrgår så skulle jag göra en god gärning, för jag såg på vägen upp till hästen att några hästar i en annan hage hade vält ut sitt vatten. Tänkte att på vägen tillbaka ska jag ställa upp och fylla på vatten åt dom och därmed göra stallägaren en god gärning.

När jag kom tillbaka hade stallägaren redan varit där och fyllt på. Jaja, det var väl tanken som räknades.

Har ni gjort någon god gärning på sista tiden?

Fridaaaa
1

Har inte heller gjort en god gärning ännu. Jo ev hittat 2 höns & en tupp till svärmor :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bybo
1

Log och morsade på en (okänd) gammal dam…hm…kanske inte är någon god gärning direkt :)) gör så ofta

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Det är en fantastiskt god gärning! Sånt gör mig glad!

Som tjejen i videon kände jag mig under hela skoltiden. Men det var aldrig någon som sa Hej till mig.

Gamla damen kanske inte var sådan, men en vacker dag möter du någon som behöver det där Hej:et även om du inte är medveten om det.

Bybo
1

#3 Tack snälla, det kändes fint att höra.

Känner med dig angående din skolgång, blir så ledsen. I dag känner jag mig glad att jag iaf var juste mot alla då jag gick i skolan…även försvarade…Phuhu…lät skrytigt, men lite skönt att skriva då jag inte brukar stoltsera direkt..men, fått höra goda ord från fd skolkamrater

WinterPrince
1

#4 Var stolt! Det är sånna som dig som behövs för att motverka mobbning.

FrökenFrisk
1

Idag bjöd jag en man på en chokladbit när vi satt i ett väntrum tillsammans och väntade. Hjälpte även en ny kille på jobbet att komma till rätta då chefen bara lämnat han vind för våg, stackars liten. Och sedan fyllde jag på kaffe automaten, det är nog uppskattat av många arbetskamrater, och kan klassas som god gärning!  Skrattande

Det var nog dagens goda gärning, imorgon ska det göras nya!

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 

aggeelin
1

Nu det ett tag sen.. när vi var i Grekland såg jag en kvinna på stranden som blödde näsblod. Hon fick blodstoppande vadd av mig. Hon blev glad och förvånad!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

Gav en "tjuga" idag till killen som säljer Aluma utanför vår affär.

Zabelle   

stina63
0

Så glad man blir inom sej när man gör något en god gärning, När man ser att dom uppskattar de. De känns skönt inom en då. Värmer upp en.

Händer mellanåt man gör små goda gärningar. Tror man gör de mer än vad man tror dagligen. kanske inte tänker på de.Glad

FrökenFrisk
0

Kan vi inte här och nu utmana oss!?

Vi bestämmer att vi ska göra minst EN god gärning varje dag för någon annan. Sätta guld kant på sin egna och någon annans tillvaro. Vad säger ni, antar ni utmaningen??

FrökenFrisk 

Fridaaaa
0

#10 Jag antar utmaningen! :=D

Har gjort 1 god gärn idag: Hjälpt svärmor att sära på marsvinsungarna ifrån mamma och burit in buren mm (hon opererade ena foten för inte så länge sedan så kan inte gå ordentligt).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chik
0

FrökenFrisk fin tanke. Men jag avstår..

Har inte gjort någon människa glad i dag o ingen god gärning.

Mer än att sambon blev glad när han fick middag. Fast det får han varje dag..

Lena.P är jag i verkliga livet.

FrökenFrisk
0

#12 jag har inte heller gjort något god gärning idag bortsett ifrån att jag lagade mat åt sambon, precis som du.

Å andra sidan så har jag inte träffat en människa idag…

Jag säger som jag brukar; "När man är vuxen får man göra som man vill!" Flört

FrökenFrisk 

flisan708
0

Idag har jag faktiskt gjort två goda gärningar.

1 Hjälpt en mycket upprörd kvinna att hitta ett ställe i centrum. Först fick jag lugna ner henne för allt var kaos och det syntes på långt håll. Hon hade varit med om mycket på kort tid. På de fem - tio minuterna som det varade så fick jag veta en hel del. Men hon behövde få prata och få hjälp att hitta. Hon hade säkert hittat rätt om hon inte hade varit så upprörd. När jag lämnade henne vände hon sig om och tackade. För mig är det en självklarhet.

2 Var in en sväng på apoteket och stod och tittade vid en hylla, en person stod bredvid och visste inte vad han skulle välja. Gav honom ett råd och han blev jätteglad och nöjd.

I natt blev jag även glad då jag fick beröm av en av mina patienter som jag haft i helgen. Han var så nöjd med den hjälp och omvårdnad han hade fått. Det värmde i hjärtat.