Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 909 ggr
Cristine
0

Morgonstund har guld i mund

Har den det?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det utrycket har jag aldrig förstått. Jag är väldigt seg på morgonen och kan inte fatta hur folk kan vakna av sig själv och vara pigga.

Zabelle   

stina63
0

Hehe nä inte hos mej. Kanske om man tänker efter så finns det dom små stunderna som är helt underbara. Den som skrev den frasen morgon stund har guld i mun. Hade kanske en sådan stund på morgonen. Kyss

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag börjar förstå uttrycket mer och mer. Förut tyckte jag inte om mornar, men nu när jag har fått rutin på att gå upp vid 6 (även om det är lite segt) så är det guld att kliva upp vid 7 på helgen känns som en sovmorgon och halva dagen har inte sovits bort.

chik
0

Ja för mig har Morgonstund guld i mun. Så härligt o bara sitta o fika o njuta av att dagen inte ens har börjat…

Fasten det är segt…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Håller med Chik, tycker dagen blir förstörd om jag sover länge!

[peter54]
1

Jag tycker att det är ett bra ordstäv och det stämmer på flera sätt. "Guldet" skulle ju kunna vara solen som rullar upp över horisonten, men det är också en fantastisk tid att möta naturen på. Om man går upp vid 2-3-tiden på morgonen mitt i sommaren, ser man så oerhört mycket mer än senare på dagen i naturen.

Förr, när jag bodde ensam, gjorde jag så många klara morgnar varje sommar, men nu orkar jag inte när jag har familj och barn att ta hand om.

Glad

aggeelin
0

Nej, för mig har den inte det. Det är ofta vackert på morgonen och jag förstår att det går att tycka om det.

Jag har alltid haft så svårt att somna på kvällen så jag är alltid trött på morgonen. Jag har aldrig vaknat och varit pigg, aldrig någonsin. Jag är som  kvar i sömnen när jag vaknar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Det måste vara jobbigt att inte kunna sova, särskilt när du arbetar

aggeelin
0

#8 Det har blivit bättre. Förr när jag var tvungen att gå upp ca 5.30 gick jag och la mig senast ca 22.30 men kunde då ligga vaken i två timmar. Nu tar det oftast mer än en halvtimme att somna, kanske upp till en timma men sällan mer. Jag lägger mig senare då går det bättre. Jag gissar att jag sover ca 6 timmar/natt och mer på helgen. Jag skulle gärna sova mer, det gör jag på semestern.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet