Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 972 ggr
[Sisa]
1

Bugg!

Kan någon härinne förklara exakt för mej vad en bugg är..som har med internet att göra ?

Jag vet så diffust om detta, jag som inte är ett dugg bra på datorer!

Vad har hänt, om man drabbats av detta ?

Karmatarerskanise
1

En bugg är ett fel.
Ett fel i uppbyggnaden av tex ett forum, tex om det inte går att skicka meddelanden, om reklamen lägger sig över inläggslistan osv. När nya iFokus släppes upplevde många av oss massor av buggar ett tag.

Maria
0

Åh, jag tänkte på tuggummiSkrattande

/Maria

Anders 50
0

En dans oxå!   Oskyldig

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Tänkte på dans Sisa har börjat dansa bugg. Glad
Bra veta vad dom menar med bugg. Tack för svaret

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tugga Bugg och Dansa Bugg..vet jag mera om, än Bugg på Internet! Flört

# 1 Tack Hera för bra svar!  Får väl fylla i mallen på support, så kanske felet kan rättas till.  Konstigt om det bara är jag, som har det så ?

Anders 50
0

#5  Kör ett bra städprogram, t.ex. CCleaner, det kan fixa många problem.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 6  OK!   Glad

Karmatarerskanise
0

Sisa kan vara fler som har det problemet. Därför är det bra med buggrapport, då kanske fler rapporterar i den tråden. Eller så får du hjälp som kanske kan lösa problemet.

Det är inte alltid det är iFokus det är fel på, utan det kan bero på ens egen dator, olika program osv :) Ibland hjälper det att man rensar historiken bara :)

ANNIA
0

Sisa jag gissar att du har XP som OS och IE8 som webbläsare för det är i den det finns. Jag vet dock inte om det är ett fel egentligen eller om det är medvetet gjort så. Troligen blev det när dom ändrade så det tillkom länkar längst ner i inläggen.

För mig så har kommentera och upp till inäggslisitan slutat fungera i IE8 i vista så vet inte om det egentligen ser likadant ut där.

[Sisa]
0

# 8  Rensat historiken har jag gjort, hjälper inte!

# 9 Annia..IE som webbläsare har jag, men vad är " XP som OS " ? Jag fattar inte..och jag vet..jag är helt kass på datorer!!

Tack Ni båda..skriver en rapport!   Glad

ANNIA
0

Om du går på startknappen nere till vänster på din dator. Där i listan finns datorn med. Högerlicka på den och välj egenskaper då får du fram info om vad du har för operativsystem. (OS)

[Sisa]
0

# 11 XP som OS och IE som webbläsare. Kanske det är så som du skriver Annia..men varför göra så medvetet ?

Då går det kanske inte att åtgärda ?

Tack igen!

chik
0

Tackar.Fast jag blir inte klokare.

Sisa!! Du kan ju mycket om dator..

ANNIA..Hejjjjj

Trodde med att det var Dans..

Lena.P är jag i verkliga livet.

ANNIA
0

Hej chik, *vinkar* Glad

Sisa att det går att ändra det gör det. Men om det är medvetet gjort så så vet jag ju inte om dom ändrar.
En anledning att ändra till att det hamnar så skulle kunna vara att skrivrutan hamnar i mitten på skärmen, att det skulle på nåt sätt vara bättre för skribenten, men det är bara min egen tanke.

ANNIA
0

Förresten apropå den ursprungliga frågan vad en bugg är. Nu vet jag inte om historien är sann.

Men i datorns barndom så blev nåt fel. Och när dom hade plockat isär allting så hittade dom nån insekt inne i den. och insekt på engelska heter ju bugg så därför ska fel inom dataanvändandet ha blivit att kallas så.

Men som sagt vet inte om det är sant.

Maria
0

#15 Men ANNIA va blek du har blivitFörvånad

/Maria

[Sisa]
0

Tack Annia..du vet så mycket! Glad

Annars får jag väl ha skrivrutan på vänster sida, det hade ju kunnat vara värre. Allt fungerar som vanligt ändå. Det började med att jag var nyfiken på, om fler har samma problem..sen blev det en fortsättning på det. Jag har ju rapporterat inne på support, så jag får se vad som händer!

Bara jag inte försvinner helt.. in där i vänstersidan! Flört

ANNIA
0

Varit för lite *sol*. Cool

Sisa kan du ta en skärmdump som visar hur det ser ut för dig. För du skriver att ha skrivrutan till vänster. För mig blir den att ligga i mitten på skärmen när jag använder IE på XP. Men jag har ju en annan skärminställning på XP (800x600)  så kanske beror på den.

[Sisa]
0

# 18  Och vad är en skärmdump ? 

Jag kan själv dra tillbaka bilden, så den hamnar på mitten. Och den ligger åt vänster bara då jag är här nere och ska skriva kommentar. Obestämd

ANNIA
0

Skärmdump eller på engelska print screen är en bild du tar på hur det ser ut på din dator just det du ser vid det tillfället.

På ditt tangetbord ska du ha en knapp som det troligen står prt sc brukar ligga i översta raden efter F12. Klicka på den sen öppna paint (eller annat bildprogram) och klistra in. Spara den, sen kan du klistra in den här sen.

Hoppas det blev en vettig förklaring. Och det jag vill se är hur det ser ut när du är här nere vid skrivrutan.

[Sisa]
0

Provar då..

Nu har jag bilden, men det går inte att få hit den.."error unknown" ??

ANNIA
0

Vad fick den för namn. Mina om jag inte döper dom till nåt, brukar heta Namlös heter din lika så högerklicka på bilden och byt namn till namnlos

Eller om du har fått mellanslag i namnet så ta bort det.

Stora bokstäver, mellanslag eller å,ä,ö kan ställa till problem.