Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 744 ggr
[LucyInTheSky]
0

Bilbesiktning..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att gå till tandläkaren är besiktning av bilen det absolut värsta man kan göra enligt mig.

I dag var det dags för Ful-Åke (vår volvo) att besiktigas.. Jag hyperventilerar och har seriöst gråten i halsen när de bankar och slår för kung och fosterland på min älskade lilla bil. =/ Vill bara rädda honom undan dessa hemska människor men om jag gjort det hade ni säkert fått läsa om mig i tidningen…

"Galen kvinna misshandlade besiktningsman med motivet, han skadar min älskade bil!"

I allafall, vi viste väl att han inte skulle gå rakt igenom i år. Men man hoppas ju på det bästa.. Ska inte klaga egentligen då han har haft 3 blanka papper innan denna gången. Men inte trodde jag att det skulle var så många fel! =(

5 stycken 2:or.. Yippi! Och vi som har tjockaste plånboken av alla.. Känns jätte jobbigt nu. Men det är väl bara att bita ihop och laga. Han har många år kvar att rulla. Det är en fin bil!

Så känner mig en aning grinig. Nu blir det en till sådan månad där man måste vrida och vända på vart enda öre.

Behövde bara ventilera lite..

[peter54]
0

Jag har varit på bilbesiktning idag, både min bil och min släpkärra gick igenom utan anmärkning.

Glad

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ska dit i eftermiddag och hoppas på ett "blankt" papper!Glad

[peter54]
0

Ja det är alltid lite spännande att se vad de kommer fram till om man har en lite äldre bil. Jag har en 1998 Volvo 945 och min fru säger att den är en "skruttibangbang", men det är alltid hon som får nerslag på sin 2002 års Opel, medan min går igenom UA.

Glad

[LucyInTheSky]
0

Samma här.. Min bil en 92:a har gått blankt igenom i 3 år innan idag då.. Medans mammas Seat som är en 03:a alltid får något på sig.

Fridaaaa
0

Hatar med att besikta bilen! Jag besiktade min bil för 2-3 veckor sedan.
Sebbe (sambon) fick köra in bilen, jag var med såklart. Var hypernervös!
Men min gick igenom som tur var, var ett par saker som skulle kollas över, men inget som det blev 2a eller ombesiktning på.
Sebbe var och besiktade hans och hans pappas gemensamma bil idag, 3 2or, som tur var, var det inga dyra saker.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[GunillaF]
0

Yes, den gick igenom! Vitt papper!Tungan ute

[Sisa]
0

# 6  Grattis Gunilla!  Bara att köra på ännu ett år!  Glad

stina63
0

Sådant behöver inte jag.. Men jag har min cykel som jag lämnar in en gång om året för servis..Glad

flisan708
0

Är inte heller så förtjust att besikta bilen. När jag hade min förra bil skickade jag jämt pappa för jag åkte alltid på ombesiktning när jag gjorde det själv. Bilen jag har nu har jag bara besiktat en gång och gissa vad?! Jag fick ombesiktning. Men har man en äldre bil så får man nog räkna med lite utgifter varje år. Men jag gillar "Nisse" i alla fall.

Fridaaaa
0

Är glad att mina fick blanka papper detta året, fick den inte förra året.
Men var 2 saker som börj bytas till nästa år :=D Men gör inget, då hinner man spara och sedan byta:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WinterPrince
0

I år har jag skickat mamma på att besiktiga min bil. Den har gått igenom hyfsat bra dom senaste åren. Förra året vägde det mellan att få en 2a och inte. Men klarade mig med en anmärkning, det var tydligen inget som skulle skapa kaos om det gick sönder.

Året innan fick jag två 2or, en bromsslang fram som började bli gammal med lite småsprickor och att registreringsskyltsbelysningen inte fungerade.

I år tvivlar jag på att den går igenom, men hoppas inte det blir körförbud. Den är rätt glapp i hjullagren bak nämligen…

WinterPrince
0

Tji fick jag för att jag tvivlat på min bil. Mamma ringde nyss och meddelade att den gått igenom, med en liten anmärkning om att byta däck fram, men ingen ombesiktning behövdes. Tjoho!

Den hade också fått beröm av besiktningsmannen att den trots sina 19år knappt har någon rost.

[LucyInTheSky]
0

Skönt!

Vi har fått prisuppgifter på vad de ska kosta att laga vår nu och allt som allt med ombesiktning går det på 1600kr. Inte illa tycker jag, trodde det skulle gå på mycket mer. Tur man har händiga män runt sig så man bara behöver köpa delar.

[LucyInTheSky]
0

WinterPrince, Nu när jag satt på facebook kom jag fram till att jag vet vem du är ;) Så det kanske är sant det där om att alla känner alla på Öland.. Ha ha, jag gick i samma klass som din syster Jessica på högstadiet. Var hemma hos er ett par gånger med.

Världen är liten =)

WinterPrince
0

Det hade jag redan kopplat ihop :)