Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 681 ggr
[Sisa]
0

Källaren

Har Du en källarvåning på Ditt hus ?

Vad har Du / gör Du där ?  Glad

stina63
0

Har källare där jag har min källar. Där är allt väldigt mycke. En del ska kastas. Jag vet vad som ska kastas. Bara de att jag drar mig för att gå ner därSkrattande

Maria
0

Tack och lov har vi ingen källare med tanke på alla översvämningarSkrattande

Vi har ingen vind heller och det är ganska bra för då samlar man inte på sig så mycket. Vi har bara ett förråd där min man har "arbetsbod"

I det gamla huset vi bodde så hade vi en riktig "Villa Villerkullavind"

/Maria

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I mitt hus finns det ingen källare, men huset jämte har och där har vi alla våra förråd som tillhör lägenheterna.

Cristine
0

Vinden används inte då man måste klättra upp på taket för att komma dit, fast nu ljög jag då alla elsladdarna kommer därifrån, de är dragna genom taket. Källare finns inte, en bod med två utrymmen finns på tomten där vi kan ha våra kläder och möbler.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

källare har vi o där kommer det inte in något vatten..Vi har grejat det.

I källaren har vi panna-ved. tvättmaskin o dusch o toa o Alex har sitt rum där med. fast han har ju flyttat..O så har jag ett litet rum med min symaskin…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Källare har jag med..utan vatten!

Används till tvättstuga, förråd, pannrum och matkällare. Sen har jag ett litet sk kontor..där jag sitter nu!

JILE
0

hej svejs …jadu Sisa där har jag hembränningsapparaten..hehe..skämtåsido. Där bor mina katter med egen ingång…min källare är inte under jord utan vi har fönster mm . Tvättstugan, vedpannan och snickarbänk.Glad

Kramiz

signemo
0

Jo källare har vi. Där en en tvättstuga,  en toa med dusch, ett pannrum med ett flisförråd bredvid. och en garage, fast där står ingen bil utan där står pelletspallar ( vi eldar med pellets nu . Fick byta panna efter 30 år. Och ett rum där en gammal hyvelbänk och frysbox o förådshyllor står

Var rädda om varandra

[walkinbeauti]
0

Har enbart ett källar rum som är pannrummet och i anexet finns jordkällarna så här samlas allt skräp på vindarna i stället Glad

[GunillaF]
0

Jag har sutteränghus, så jag vet inte om det ska kallas för källare eller för nedre våningen. Det blir en kombi. Flört

Där finns ett rum där jag har soffa, TV och sånt där. Ett annat rum är gästrum/behandlingsrum, tvättstuga/pannrum, matkällare, toa och min snickarbod.

aggeelin
0

Jag säger som #2, det blir bara en massa saker i en källare (och på vinden) vi har alltså ett enplanshus och det är vi nöjda med. Det var vad vi letade efter när vi flyttade hit

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I min källare finns ett rum där vedpannan står och även lite annat smått o gott, en arbetsbänk och tvättmöjlighet.

I rummet intill finns två stora accu-tankar och vedförråd.

I ett rum finns hydrofor och lite förråd och en trappa upp till övervåningen.

Och slutligen ett "kallt" rum som förr kallades "matkällaren" Där står frysboxen och där finns hyllor för förvaring av sådana varor som inte behöver stå i kylen, och andra saker som inte används så ofta.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#12 Det låter som om du har en massa bra saker i din källare och inte bara "bra att ha saker" Flört

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

Nepp har ingen källarvåning. Har källare men där är det kallt & ruggigt. Och är massa skräp där nere:P Proppskåp mm är där nere:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

#13 Haha..det går ett år, sen brukar det bli dags för storstädning!

Som väl är har jag en jättestor vind och flera uthus på gården! DÄR…finns "bra att ha" grejer!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Vi har ingen källare, vårt hus står på torpargrund. Alla grejor som folk brukar ha i sina källarutrymmen har vi i uthusen.

Glad

penke
0

jupp,en källare har jag
 Biyta kallad i vissa samanhang,dvs det är där jag har alla honungsburkar :- ) (mjo,några)

det är inte riktigt inrett som i boningsplanet,
 men ett stort rum nedanför trappen,har en gamal köksoffa,matbord,en frysbox o en vedspis,
runt  finns det en tvättstuga,
gamla pann,nu pump-rummet,som oxå är ett föråd,
ett gästrum o bibliotek,ville ha det till teverum,men har dålig mottagning där,video+dvd funkar :- ) 
gamla garaget,nu igensatt till snickeboa,
en vinkällare och en matkällare,
plus ett kallt ..brötrum 

..det säger väl lite om vad jag gör där nere.. :- )

penke