Huskurer
Står i tidingen att huskurer hjälper inte ett dug mot förkylningar. Ingen medicin eller huskurer hjälper alls enligt en läkare.
Men lite hjälper de väl? 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inga huskurer har hjälpt mej..har varit förkyld sååå länge! Kanske har dessa läkare rätt!
Hur är det med Er ? Har Ni varit förkylda ? 
Tycker heller inget hjälper. Är inte helt frisk ännu och är inne på min 5e dag tror jag det är med förkylning :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min har åtminstonde hjälpt min familj och vänner, fast det gäller att ta den när det bryter ut.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Möjligt hjälper det psykiskt, ungefär som att sätta på ett plåster när man slagit sig fast det inte blöder.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Man kanske har börjat för sent ta de..
VIll minnas att Din kur Christine inte gick av för hackor
Var rädda om varandra
Ja den lindrade väldigt mycket fick hostan att bli mindre..
Chilin och vitlöken tar kål på bacillerna. I familjen brukar de dricka det bara det kittlar lite i halsen eller de känner att näsan börjar bli täppt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det beror väl på vilka läkare som blivit tillfrågad?
Kan det inte vara så!! Att man tar huskuren innan man blir förkyld.
För har man väl fått förkylningen så får det nog ha sin gång.Bara en tanke…
Jag har ju druckit mitt te o så gjorde jag ju ett uppe håll på några månader (Vet inte varför jag inte drack) Så fick jag ju alla mina infektioner.Nu har jag börjat o dricka det o äta minst en klyfta vitlök, o jag peppar peppar känner mig lite bättre. o
Lena.P är jag i verkliga livet.
Anledningen till att inget hjälper mot förkylningar är att det är en virusinfektion och det finns inget som tar död på virus än. Alla mediciner och huskurer som finns är mot bakterier och inflammationer. Men vad jag har hört så ska stora doser C-vitamin korta ner förkylningen lite, troligen för att man hjälper immunförsvaret på vägen.
Man kan göra mycket för att dämpa symtomen, men inget utom ditt eget immunförsvar kan ta kål på viruset som gjort dig sjuk.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.