Kvinnor kan
Eller hur är de?
Säger att kvinnor kan men vill inte enligt en artikel i aftonbladet. Män hjälper till mer och mer hemma. Men kvinnor hjälper inte till med andra saker som män gör.
Hur är det hos er?
Här hemma så är det min man som står för det mesta
Jag står för lättjan och matlagningen
/Maria
Humlan de är inte fy skam de..
Tänkte på de med artikeln på aftonbladet när jag läste de.
Tänkte hur är de hemma hos oss? Kanske delar upp olika saker han gör de och hon gör något annat.
Märkt här hemma hos mej i hustet är det rätt många män som tvättar. Ofta ser jag männen inte deras fruar i tvättstugan. Något nytt som har kommet med tiden. Innan var det inte så. Men mer och mer blir det lite ändrat man hjälps åt.
Enligt artikeln så var det som om männen gör mer och mer av de vi gör. Men vi hjälper inte till med sådant som män gör. Är det så?
Själv så bor jag själv och gör allt själv.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är det väl mest så att jag gör det jag är bra på..mannen i huset gör det han är bra på! Alltså..jag gör det mesta! 
Läste lite slarvit att de var du som var mannen i hustet sisa
Hos mig är det jag som fixar allt. Det blir så när man bor ensam.
som hos mej Gunilla.. Jag kan själv
# 4 Nej Du..här finns en manlig man oxå! 
De var bra sisa..
# 8 

Kan själv säger jag med, jag gör mycket själv.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hehe händer att jag får smyga påbörja om jag ska fixa här hemma. Annars så kommer dom och tar över de. De vill jag inte.. Dom kan hjälpa till men inte ta över de. De handlar om renovering måla om tapetsera om sådant.
T.ex lägga badrumskakel på bord och golvstenar på muren.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Precis cristine
Numera så får jag ju göra allt själv, men förut i sambolivet så var vi kanske lite gammaldags, hon var "hemmafru" och skötte det mesta inomhus, jag jobbade och skötte det mesta utomhus och de tunga jobben p.g.a. hennes sjukdom.
Däremellan så hjälptes vi åt om man såg att det behövdes eller om någon bad om hjälp.
Minns inte att någon någonsin klagade på den uppdelningen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag själv reagerade när jag läste de i aftonbladet. Men så förvränger dom de lite också för att sälja.
Inte är de gammaldags Anders. Tycker jag inte.
#15 Åhjo…kvinnan ska inte vara hemma och sköta marktjänsten idag! Vet att många såg fundersamma ut när de fick veta att hon var hemma jämt….lyxhustru?
Många kanske önskar det, men kan inte för att ekonomin inte tillåter det.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Om man kommer överens hur man vill ha de i familjen. Då är de okej tycker jag inte gammaldags. För det finns dom som vill vara hemma. De är inte fel. Man kanske vill stanna hemma ett antal år av olika själ. 
När jag var sambo hjälptes vi åt, men nu gör jag det själv. Och det går alldeles utmärkt.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Har inte kollat på artikeln.
Men här i vår lilla boning så gör den det som den är bäst på..o det fungerar utmärkt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Min man sköter oftast matlagningen och inköp, jag tar hand om städning, bilar och trädgård. Han gillar matlagning och jag städar hellre så det funkar för oss.
I mitt barndomshem var det pappa som skötte all marktjänst pga mammas sjukdom.
#16 Hade jag haft möjlighet att vara hemma på heltid hade jag inte tvekat en sekund!
Zabelle
Jag var hemma helt i 5 år när sonen var liten och det var helt underbara år. Då skötte jag givetvis all marktjänst.
Sedan började jag arbeta kvällar så vi "slapp" att lämna bort honom.
Ju mer jag började arbeta, ju mer delade vi på arbetet hemma. Det föll sig ganska naturligt.
Fast idag är det han som gör mest
/Maria
Jag har ju ingen att dela saker med, men överlag så gör jag ganska mycket typisk "karl"-göra. Kollar och fyller olja i bilen, byter lampor. Snickrar och målar. Har just nu ett projekt där jag håller på och böjer armeringsjärn.
Sen fullkomligt hatar jag att laga mat, städa och diska!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag tar i stort sett allt städ, tvätt och så här hemma. Jag är ju hemma hela tiden så vad ska jag göra.. Han gillar dock att laga mat så det gör han ofta. Men jag handlar, diskar, dammsuger, tvättar osv..
Kallar mig inte arbetslös, kallar mig lyxhemmafru ;)
Tycker att han jobbar hela dagen och jag lever på honom så måste ju jag hjälpa till med det jag kan. Så huset skötter jag så drar han in pengarna. Tills jag hittar en sysselsättning.
Vill tillägga till mitt inlägg att jag också hatar att behöva vara beroende av en karl (eller någon annan alls faktiskt). Blev aningen irriterad när jag behövde flytta min tv från den provisoriska till den riktiga tv-bänken.
Mycket tankeverksamhet och ren råvilja så lyckades jag få upp en 32" tjocktv på en 30cm högre bänk. Men sen tog ryggen lite stryk också… :(
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km