Din första förälskelse
Hur gammal var han/hon?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Han hette Johan och var 8 år. (Jag var 7 år)
Han hade de allra blåaste ögon och lockigt ljust långt hår.
Jag var förälskad i honom ända till tonåren. Vi träffades bara på somrarna där vi hade sommarstuga och han bodde året runt.
Jag har numera fått kontakt med honom på Facebook. Han har familj och barn och bor kvar nästan på samma ställe.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi var sex år båda två!
(Pst…Cristine. Det kan vara möjligt att våra manliga vänner på LK blev förälskade i en hon. Tänker på det du skriver i #0 )
He he de blev de säkert, Tack Gunilla det hade inte serverats något kaffe på hjärnkontoret.
#3 Men nu så…
Åh det minns jag inte hehe :)
Men den första jag kommer ihåg gick jag i samma klass med klass 0-9, blev kär i han i 4an tror jag och var det tills vi slutade 9an träffade inte han mer sen efter det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag var nog kär i många då jag var liten..men minns en speciell. Jag var kanske sex år..och han var kanske femton. Vi bodde grannar och han var den som verkligen brydde sej om..trots att han var tonåring! 
Enligt mamma var min första förälskelse kanske 6 eller 7 (minns inte hur gammal han är faktiskt) och jag var 3. Den första jag kommer ihåg var 5 och gick i min klass i 8 år innan han flyttade och började på en annan skola och känslorna hängde med hela tiden.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
För mig var det sommaren efter 6e klass. Då var jag 12 och han var nog 13 eller 14. Minns att oavsett vad jag började prata eller tänka på så slutade det alltid om honom.
Har träffat honom någon gång efteråt och skulle nog fortfarande inte tacka nej till en dejt med honom.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#1 Humlan min beskrivning låter precis likadan men när mamman klippte av honom lockarna så försvann mitt intresse!
Min hette Robin och var 2 år äldre. Jag var 10 år och lyrisk. Det blev många svängar förbi hans hus med cykeln. Han flyttade och jag var förkrossad! :)
En vis gamal dam sa en gång till mig:
Det finns 3 sorters kärlek som vi har möjlighet att gå igenom.
Den första kärleken är fjärillar i magen, pirr i kroppen och glimmande ögon.
Den andra kärleken är blixtrande! Den tar dig iväg och hela världen stannar.
Den tredje kärleken är den STORA kärleken. Den är som ett blixtlås och allt faller på plats och du har hittat ännu en mening med ditt liv.
Jag tror att jag har gått igenom alla tre kärlekar samt några utom. Nu har jag funnit mitt blixtlås. <3
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
Förälskad är väl att ta i att man var i någon när man gick i småskolan, men i 15 årsåldern så sprakade det till ordentligt, och vi var lika gamla och gick i samma klass på realskolan.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 10 Det var fint sagt av den gamla damen!
En bra beskrivning av kärleken..som ju kan beskrivas på många olika sätt. 
Han hette Thomas och var ett år yngre än jag. Jag var 14 år. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Hehe Har för mig att jag skulle börja skolan till hösten. Han hette Mickael vi skulle gifta oss. Hade vi bestämt oss.. Men de var längesen… Sen flyttade vi och vi har inte sätts sen dess
Jag var 6 år, hon var 18 år och hette Sandra Dee, amerikansk skådespelare. Jag samlade alla tidningsurklipp jag hittade i mammas veckotidningar och nålade upp dem på utedasset hemma. Hon dog 2005, bara 63 år gammal.
Han hette Staffan och vi var 10 år
#10 Vilken härlig beskrivning av olika sorts "kärlekar".
Jag har äntligen hittat mitt "blixtlås" 
Zabelle
*10 Wow den har jag missat.. Härligt beskrivning på olika kärlekar.
Undrar får man låna texten? Tycker den är så fin beskrivet av kärleken
Du får gärna ta/låna/ändra texten. Hon sa det muntligt till mig och det är nog 10 år sedanså det är inget direkt citat.
Men både tant och text gjorde intryck och jag blir varm i hjärtat när jag tänker tillbaka.
FrökenFrisk