Frukost!
Kaffe, fil, gröt, youghurt, smörgås, pålägg, ägg, juice…
Hur ser Din perfekta frukost ut ? 
Kaffe - med grädde och stevia… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag måste vakna först med kaffe eller te för att vakna.. De tar en stund innan hela kroppen är ihopkopplade till hjärnan
Sen kan jag äta fil rosad macka kaffe. ja de som min kyl bjuder på.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 1 Vad är stevia ? 
Det är olika.
- Rostad macka med ost eller skinka och o´boy är otroligt gott men har det mest helger eftersom det ej är så nyttigt.
- Yoggi (Danonino - Banan en av få yoggi jag äter)
- Mannagrynsgröt med äppelmos (blir inte så ofta då grytorna är så jobbiga att diska)
- Macka med gott pålägg: skinka,ost, leverpastej med inlagd gurka (mormors inlagda, enda som går), philadephia mm :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hemma äter jag aldrig frukost men på hotell tycker jag det är jättegott.
Då brukar jag ta (om det finns) äggröra, bacon, korv och tomater. Gärna tomatjuice till
/Maria
Ägg och bacon och kaffe med grädde 
Stevia är en mycket söt växt som torkad och pulveriserad kan användas som "ofarlig" sockerersättning.
#3 - Stevia är en växt vars blad man kan använda för att göra 'naturligtmsötningsmedel' av. I Japan är det det mest förekommande sötningsmedlet istället för socker.
Stevia finns både med sin karaktäristiska 'bismak', lite lakritsliknande, och varianten där man renat den från "lakritssmaken". Stevian är ca 300 ggr sötare än vanligt socker, så det är inte mycket man behöver pudra över sitt kaffe.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Bacon ett stekt ägg och gärna en klick philladelfia ost.. Mums =)
Det varierar rejält för mig. Mackor med massor med grönsaker och äggfri majonnäs och juice till, pannkakor med hemmagjord hallonsylt, mackor (rostade i stekpanna) med rödlök, purjolök och champinjoner på, nybakta scones, massvis med frukt eller rester från dagen innan.
Är jag trött och seg på morgonen har jag lättare att äta riktigt mat än mackor/flingor och det håller jag mig även mätt längre på. Juice kan dock liva upp vilken frukost som helst så i min perfekta frukost finns det alltid med.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Är inte så förtjust i att äta frukost. Men på jobbet köper jag alltid en fralla med salami och paprika på och en äppeljuice.
Åker en del på hotell med jobbet och då blir det ungefär samma där. Kan ta lite yoghurt med färska frukter i också.
Innan min utlandsresa där mina frukostvanor ändrades helt så var favoriten helgfrukost med rostade mackor med apelsinmarmelad och ett glas oboy. Eller rostad macka med nutella och kall mjölk.
En del tycker vi äter lite konstig frukost med massa marmelader och sylt och andra sötsaker. Det kommer nog från våra tyska släktingar…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Glöm inte: Frukosten är den viktigaste måltiden på hela dagen! 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 11 Precis Frida!
Man lär så länge man lever..nu vet jag vad stevia är oxå. Tack! 
# 11 Precis Frida!
Man lär så länge man lever..nu vet jag vad stevia är oxå. Tack! 
Är lat! En stor kopp kaffe och en macka.
Ska dagen tillbringas i skogen så blir det havregrynsgröt också!
Vet inte om detta är "den perfekta frukosten" men det är vad jag mäktar med! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Den perfekta frukosten är ju väldigt individuell =) Och beror på vem man pratar med. Så man ska köra på det som funkar för en själv tycker jag.
Inte ens alltid jag äter frukost. Kör på att äta när jag är hungrig är jag inte det på morgonen varför ska jag tvinga i mig. =)
Helgfrukostar..
tidigare var de i sängen.myspys o låååååångsaaaama
då ock med allt
på gamla TIDIGA jobb,var det vanligen micro+snabbpulver+cigg
då kunde jag iofs äta där vid nio
nu med mer flextider
blir det en lungare o bättre frukost
vanligen,men varierande efter säsong
kaffemugg(ibland ´spresso o varm,skummad mjölk,hembakt bröd
med västerbott´n,eller banan eller örtpastej,
yoggi med självplockade frukt/bär eller tärnad eco banan
ett ecoägg (gillar både smak och storlek,noga med koktiderna :- ) )
en kiwi eller clementin och/eller ett litet glas jos
#Andina
stevia känner jag till,(har gjort en beställning direkt från Colombia
till årskiftet,om nu inte tullen får spel *skratt*
menar,av steviafrö..eller E´stevia)
Bismaken känner jag till,jag känner av den mer i kaffe
väljer därför att hellre ha dem i te
* har du något specialtrix eller specialkaffe ?
eller har du bara valt att vänja dig ?
penke
Som #5. Äter aldrig frukost hemma men skulle jag vara på hotell kan jag sätta i mig det mesta som erbjuds hur tidigt som helst. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#17 Ja,det är väl konstigt att man fungerar så. Är det för att det är serverat tro?
/Maria
# 18 Ja jag undrar också vad det kan bero på. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bacon & ägg
(och så ska papegojan få lite av ägget i röran)