Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 732 ggr
Cristine
0

Dans

vad dansar du helst när du är ute..är det disco, sydamerikanskt, dansbandsmusik eller annat?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

Jag är aldrig ute..

Sist jag dansade var det vals med Rasmus. Han trampade mig en massa på tårna.. Upptäckte dock varför ganska snabbt ;) Hade jag bara låtit han leda hade han inte stampat på mig.

Men jag dansar lite på tv-spelet här hemma. Dansmattan är helfestlig! Har dock ingen koregrafi för fem öre, men roligt har jag.

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så sällan jag dansar numera!  Men om jag gör det, blir det dansband eller bugg! Skrattande

Det är faktiskt roligt att dansa..något man skulle göra oftare.  Numera tycker jag det är svårt att hitta bra ställen att gå till, om man vill dansa. Säger som så många gånger tidigare..det var bättre förr!  Kyss

Maria
0

Jag är aldrig ute på atällen där det är dans.

Jag gillar inte att dansa hellerFlört

/Maria

Anders 50
0

Lucy, Humlan och jag dansar inte!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Lite blandat musik..

Bybo
0

Dansar tyvärr för sällan. Kan ingen direkt, men älskar att dansa. Dansar till det mesta. Roligaste jag testat hittills är Jitterbugg/ Lindy hop, Africans…Det skulle vara skoj att testa flamenco och kanske streetdance/hiphop

I helgen som var, märkte jag att jag mindes hur man dansar hambo och snoa…Gick kurs när jag var runt 14 år. Men, kondisen måste jag få upp…innan jag dansar gärnet *suck*

[Sisa]
0

Danskurs skulle vara skoj!  Glad

Bybo
0

#7 Jaaa. Jag ska nog se till att gå en, innan jag dör :))  Någon mil i från mig (Herräng) är det en dancecamp varje sommar. Och till denna lilla "håla" kommer det dansare från hela världen för att dansa Lindy hop och gå kurser i dansen.

Där skulle jag vilja vara med, men än så länge har det inte funkat för mig av olika anledningar. Meeen, jag har varit där ett dygn och tittade minglade å så.

OCH, jag är så glad att jag träffade (skålade) bästa dansläraren vad jag vet iaf., och det är Frankie Manning. Han var danslärare där i typ 20 år. Jag träffade honom c:a två år innan han dog 2009. Han skulle fylla 95 år!!

Lägger in en länk, där han är med i en gammal film :))

[MargaretaA]
0

Jag dansar till allt som rockar fett KyssSkrattande

Bybo
0

#9 Ja :)) Å, denna låten är så sköön

Andina
0

Dansar när jag är ute…???

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

WinterPrince
0

Jag har gått och blivit en dansgalning. Det är stallägarens "fel" :)

Gick två buggkurser när jag var arbetslös i höstas. Nu är vi i Parken nästan varje helg. Så pass att jag skaffat favoritband som Scotts och Casanovas.

November ser ut att bli en månad full av dans!

Andina
0

(forts #11) Jag träffade min Gube på buggkurs och jag tycker nog att det är kul att bugga. Jag tycker det är kul att dansa över huvud taget . "Fri dans". Men det är så ytterst sällan jag dansar numera… så jag undrar ibland om jag verkligen tycker om att dansa. Men jo, jag tycker nog det är hur kul som helst! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

JereMina
0

Oj, bara ett par stycken i tråden som dansar. Jag dansar inte heller men har dansat jazzdans och åkt konståkning!

Däremot så kunde jag dansa en gång då min nu döda älskade morbror förde mig så bra , då kunde jag dansa Flört

Jag gillar att titta då de dansar på tv!

penke
0

Decno,trans,ambient,disco,rnb,funky …freestyle
 energier o rytmer så det bara spritter i hela kroppen
   jag dansar mig hellre galen o nykter
   än står full o "klok"kall i baren 

Lindyhop är lockande
 även om tango´n är spännande intressant Tungan ute

i rätt ledband o fast handlag har jag ävan flera gånger lyckats hasa mig runt i vals o bugg-liknande övningar
 till glädje för både danspartner o omgivning :- )

att dansa är så kul,att att är viktigare än hur !

penke

[GunillaF]
0

Jag har dansat mycket i mina dar. Numer är jag sällan ute och dansar p.ga. alla parfymer som folk "badar" i, innan de går ut.

chik
0

Anders Haaa. Bra kometar…MuhaaaaSkrattande

Ja nu var det ett tag sedan man var ute o då dansar ""Rör mig så gott jag kan.Ja. roligt..

Lena.P är jag i verkliga livet.