Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 763 ggr
[Sisa]
0

Bra böcker!

Blir nyfiken då Hera skriver att hon läser om Ayla..och skulle vilja veta lite mer, om vad det är hon läser! Obestämd

Läser Du någon bra bok i höst ?  Kanske kan vi tipsa varandra ? Glad

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Grottbj%C3%B6rnens_folk#Del_6:_De_m.C3.A5lade_grottornas_land

#0 Gissar att Hera läser någon av dessa böcker. Del 6 kom ut någon gång i år.

Zabelle   

Karmatarerskanise
0

Sisa; i #1 ser du vad det är jag läser. Men jag har redan läst hela serien så detta är bara för att jag inte har något annat att läsa just nu. Det är enligt mig en av de bästa serier böcker som finns. Väldigt intressant att läsa om dåtid.

Tyvärr var sista delen en väldigt stor besvikelse! Skrikandes Man märkte att boken bara blev till för att kotraktet sade så. De flersta av oss som följt serien är besvikna.

Läser just nu boken om Mamutoi folket. Eller Mammutjägarna som boken heter.

flisan708
0

Följande boktips fick jag av min väninna här om dagen, beställt den och väntar med spänning på den.

Attraktionslagen: så får du den att verka till din fördel -

Esther Hicks & Jerry Hicks (Pris med frakt på bokus 44 kr, Pocket)

Maria
0

Jag har läst jättemycket denna sommar och två böcker jag varmt kan rekommendera är Marianne Cedervalls "Svinhugg" och Svartvintern"

Det handlar om Mirijam och Hervor. Två udda och omaka väninnor. Mirijam är läkare och Hervor är Häxa.

Första boken utspelar sig i en by på Gotland och andra boken i en by i Lappland.

Karaktärerna är ljuvliga och språket lätt. Det är både spännande och roligt. Jag skrattade högt flera gånger.

Jag läste böckerna i omvänd ordning men det är en röd tråd så man bör nog läsa Svinhugg först.

/Maria

[peter54]
0

Jag har alla delarna av Jean Auels serie om Ayla, men den sista delen har jag inte hunnit läsa ännu.

Jag tycker att hela serien är bra och eftersom jag är mycket intresserad av paleontologi är böckerna extra intressanta även ur det perspektivet. Jag har läst att Jean Auel gjort resor över hela världen för att samla in material att bygga sin plott på.

Björn Kurtén, finsk paleontolog som utöver vetenskapliga böcker också skrivit några skönlitterära böcker, har skrivit en bok som heter "Den svarta tigern", som bygger på samma grundtema som Jean Auels serie, dvs mötet mellan Neanderthal- och Cromagnonfolken, författad som en kriminalhistoria.

När det gäller utfyllnad, tycker jag att man kunde se det redan i "Mammutjägarna" och även i de två senaste delarna "Den nionde grottan" och "De målade grottornas land".

Det är väl inte bara kontraktet, utan också att författarna till såna mastodontserier får betalt per sida.

Karmatarerskanise
0

#5 De målade grottornas land är den sista, som kom ut i år.
Jag tycker den var sämst, överlägset sämst.

Nibu
0

Har läsi t Vibeke Olssons Sågverksungen och efterföljaren Bricken på Svartvik, riktigt bra böcker om man gillar svensk historia som utspelar sig under senare delen av 1800talet, väntar nu spänt på den tredje boken Glad

välkommen att titta in till mina gurumisars egen lilla hörna

http://amigurumilandet.blogspot.com/

[Sisa]
0

Tack snälla Ni för bra tips!

Nu har jag lite att läsa i höst!  Glad

Maria
0

Tycker ni om stora familjeepos liknande "Törnfåglarna" som sträcker sig över flera generationer så har jag läst två underbara böcker.

"Den glömda trädgården" av Kate Morton och

"Rosornas arv" av Leila Meacham

Man vill aldrig att de ska ta slutFlört

/Maria

WinterPrince
0

Jag föredrar deckare när jag väl har tid att läsa en bok. Hela Camilla Läckbergs serie har jag gått igenom, väntar med spänning på den senaste…

Läser annars inte mycket böcker. Har annat roligt att göra…

[Sisa]
0

Köpte en packe böcker på loppis..av Nora Roberts. Loppisar är ett bra och billigt ställe, att köpa böcker hos!  Glad

Maria
0

#11 Håller med dig. På Loppisar kan man hitta böcker billigt.

På vårt jobb har vi ett "bibliotek" där man kan ta med utlästa böcker och byta med varandra. där finns alltid något nytt att hämta.

I huset där min son bor i Majorna så finns det ett bibliotek i bottenplan för de boende där man också lämnar och lånar. Dessutom står där tre lånedatorer för de som ingen egen har.

/Maria

WinterPrince
0

Jag vill tillägga att jag oftare lyssnar på böcker nu för tiden. Det är perfekt när man diskar!!

[Sisa]
0

# 12 På mitt jobb har vi en loppis. Där finns bl a massor av böcker..för en krona styck!  Glad

# 13 ..eller i bilen!  Flört

Lånar Ni böcker på biblioteket ibland..eller gör man inte det längre ? Obestämd