Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 1067 ggr
[Sisa]
0

Vinter!!

Ja..snart i allafall!

Känns det jobbigt att den snart är här ?  Eller..

Skriv nåt positivt om vintern!  Skrattande

stina63
0

De blir svårt sisa.. Är ingen vinterpersonSkrattande… Men snön är mysig att titta på när man är ledig.

[walkinbeauti]
0

Oj det finns mycket positivt med vinter.Att få vara ute i den kalla luften och känna friskheten i kinderna.Gillar att skotta snö,allt som är fysiskt arbetssamt trivs jag med.Långpromenader både på isen,skogen och vägarna.Åka slalom,längdskidor,skridskor låna grannens snöskoter.Köra häst och släde,ja det finns hur mycket som helst som är positivt med vintern.

Ta med sig fika ut på isen eller skogen,göra en brasa och grilla,smutta varm choklad en iskall vinterdag när solen skiner och allt blir frostigt vackert.Det får gärna gå ner till 30 minus då är det ljuvligt,det finns inga fel väder bara fel kläder Flört

Så både höst och vinter är dom årstider jag myser som mest !

[walkinbeauti]
0

Hmm glömde ge er ett gott vinter recept i slalombacken eller på isen och i skogen.Het choklad i termos och en lite  fräch snö i koppen,en god liten vinterdrink jag lovar Glad

flisan708
0

Vinter, Om ca två månader är vi där. Tur vi får njuta av hösten först.

Tycker om vinter fram tills i januari, då är jag less. Den första snön är vacker och det blir ljusare ute då är det helt ok. Blir less ju längre tiden går. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka om en kall vacker solig vinterdag, då är tillräckligt med snö att det knastrar under skorna. En promenad då med sin favoritmusik kan vara en härlig upplevelse.

Tycker nog om vintern men den får gärna vara slut i januari. I år är jag glad att jag får bryta vintern för en vecka till Gran Carnaria i mitten av november. Kanske kan jag då tycka vintern är ok en månad till. Vem vet?!

Fridaaaa
0

Inga flugor eller äckliga insekter! Enda positiva! :=D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Visst kan vintern vara underbar bara man är på rätt ställe med mycket snö och rätt kläder, och jag fikar gärna på isen liggandes på en renfäll och  pimplandes både genom hålet och på varm choklad med rom i, istället för snö.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Branneli
0

Vintern kan vara så fin, gnistrande snö (inifrån).

Skönt med en promenad i snön när vårsolen kommer fram & värmer.

Som Cristine nämner, pimpla…..kunna se genom isen, härligt. En stor brasa i närheten, så man kan värma sig & grilla lite.

Iår behöver vi inte denna kyla, tycker jag.

aggeelin
0

Förhoppningsvis ska det vara tre månader innan den första vintermånaden december. Vintern, om det blir snö är ljus.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Bybo
0

Även om jag gärna skulle vilja liiite längre sommar just nu, så känns det helt okej att vintern snart är här, men då ska det helst vara kallt, med mycket snö som det har varit de två sista vintrarna :)) Och, allt blir så vackert och mjukt inbäddat av det vita täcket.

Hösten är annars den årsitiden som påverkar mitt humör och mående…ja till det BÄSTA dårå :))

AnnL
0

Jag gillar vintern om den inte är allt för lång, som ifjol från november till mars. Lagom är bäst. Som sjukpensionär gillar jag alla årstider.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nåt positivt om vintern…. Obestämd 
Inga fästingar! Det enda jag kan komma på.

Jag gillar inte "kallt" Tyst

Zabelle   

WinterPrince
0

Jag tar hellre vinter än höst! För då är det inte så långt till våren!

Kommer det snö blir allt mycket ljusare vilket jag uppskattar. Det behöver dock inte vara så mycket som förra året. Kylan har jag heller inga problem med, så länge man kan komma in i värmen och krypa ner under filten med en kopp glögg.

Men en vinter som bara är regn och slask är inte rolig alls, den blir bara en förlängning av hösten…

Men efter den 21/12 går allt mycket lättare. Man har fullt upp med jul och nyår och när allt går tillbaka till vardagen inser man hur mycket ljusare det börjar bli…

[GunillaF]
0

Det enda positiva jag kan känna med vintern är julhelgen.

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar vintern, men det ska vara "lagom" vinter, inte så mycket snö som i vintras när jag inte tog mig utanför vägen på flera månader och inte 25-30 minus, då är det för bistert.

Annars gillar jag att vistas i vinterlandskapet. Man ser så mycket mer när det inte är lövat. harar, rävar, rådjur, älgar syns på långt håll. Gnistret i trädens frostiga grenar när solen går upp är oslagbart. Knirret under skorna, barnens snöbyggen, matning på fågelborden och utfodring i skogen åt djuren där.

Sedan, icke att förglömma - utan vintern blir det ingen vår Skrattande

fotokrafs
0

Jag gillar också vintern när det är vitt och kallt. För mig gör det inget om det kommer mycket snö, för jag behöver ändå inte skotta något. De senaste vintrarna har varit fantastiska.. nästan så man börjar fundera på att skaffa skidor.

Karmatarerskanise
0

Positivt; inga insekter, inget solexem, ingen värme, tända ljus, mys innomhus, snö (om vi har tur), skidor, mysiga kläder mm.

[Sisa]
0

# 14  Fin vinterbild!

Det enda jag längtar efter är att åka skoter..något jag lärde mej förra vintern! Flört  Hoppas det blir snö, så det räcker till för det! 

Annars skulle jag gärna ha sommar året runt! Cool